28/01/2021 18:24:05

ΕΚΠΟΙΖΩ: Η Amazon παραπλανεί τους συνδρομητές της για να μην τους χάσει από «πελάτες»

ΕΚΠΟΙΖΩ: Η Amazon παραπλανεί τους συνδρομητές της για να μην τους χάσει από «πελάτες» - Media

 

«Η Amazon μηχανεύεται εμπόδια στους καταναλωτές/χρήστες που επιθυμούν να διαγραφούν από τη δημοφιλή συνδρομητική υπηρεσία “Amazon Prime”, δείχνει έρευνα του Νορβηγικού Συμβουλίου Καταναλωτών.

Με βάση τα ευρήματα, δεκαέξι (16) Ενώσεις Καταναλωτών στην Ευρώπη και Αμερική, μεταξύ των οποίων και η ΕΚΠΟΙΖΩ, οι οποίες αποτελούν μέλη της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Καταναλωτών (BEUC) και του Διατλαντικού Διαλόγου Καταναλωτών (Trans Atlantic Consumer Dialogue- TACD), θα καταθέσουν στις αρμόδιες εθνικές Αρχές Καταναλωτών σήμερα τις καταγγελίες τους για παραβίαση της Οδηγίας για τις αθέμιτες εμπορικές πρακτικές, λόγω των παράνομων και μη σύννομων πρακτικών της Amazon. Επίσης, θα τεθεί υπόψη και στην Ομοσπονδιακή Επιτροπή Εμπορίου των ΗΠΑ» όπως αναφέρει η ΕΚΠΟΙΖΩ σε ανακοίνωση της.​

Συγκεκριμένα, η ΕΚΠΟΙΖΩ και οι Ε.Κ. μέλη της ΠΟΜΕΚ “Η Παρέμβαση” υπέβαλαν σχετική καταγγελία στη “Γενική Διεύθυνση Προστασίας Καταναλωτή της Γενικής Γραμματείας Εμπορίου & Προστασίας Καταναλωτή του Υπουργείου Ανάπτυξης & Επενδύσεων”, για παραβίαση του Ν.2251/1994 για την προστασία του καταναλωτή, όπως έχει ενσωματώσει στο εθνικό δίκαιο την Οδηγία 2005/29/ΕΚ «Για τις αθέμιτες εμπορικές πρακτικές των επιχειρήσεων προς τους καταναλωτές στην εσωτερική αγορά», αναφορικά με τον τρόπο που η Amazon «νοθεύει την ελευθερία επιλογής των καταναλωτών μέσω αθέμιτων εμπορικών πρακτικών, δηλαδή πρακτικών που είναι αντίθετες προς τις απαιτήσεις της επαγγελματικής ευσυνειδησίας των παρόχων υπηρεσιών και στρεβλώνουν ουσιωδώς την οικονομική συμπεριφορά των καταναλωτών στα πλαίσια της εμπορικής συναλλαγής».

Eσκεμμένη προσπάθεια από μέρους της Amazon

Ειδικότερα, «κατά τη διαδικασία διακοπής της συνδρομής των χρηστών από την “Amazon Prime”, η εταιρεία παραπλανεί τους συνδρομητές/καταναλωτές με σκοπό να συνεχίσουν να χρησιμοποιούν τη συγκεκριμένη υπηρεσία. Η εν λόγω πολιτική φανερώνει την εσκεμμένη προσπάθεια από μέρους της Amazon σύγχυσης και παραπλάνησης των πελατών της».

«Πρέπει να είναι το ίδιο εύκολο να διακόψουν οι πελάτες τη συνδρομή τους κατά τον ίδιο εύκολο και γρήγορο τρόπο με την εγγραφή τους στην υπηρεσία. Η Amazon θα πρέπει να διευκολύνει τους πελάτης της, ως προς την εμπειρία της βέλτιστης χρήσης, αντί να τους παρακωλύει με δόλιο και μη σύννομο τρόπο και να τους παραπλανά να παραμένουν σε υπηρεσίες επί πληρωμή που δεν χρειάζονται ή δεν θέλουν. Κατά την άποψή μας, αυτή η πρακτική όχι μόνο προδίδει τις προσδοκίες και την εμπιστοσύνη των καταναλωτών, αλλά παραβιάζει και την Ευρωπαϊκή Νομοθεσία», δήλωσε ο Διευθυντής Ψηφιακής Πολιτικής στο Νορβηγικό Συμβούλιο Καταναλωτών, Finn Lützow-Holm Myrstad.

Το Νορβηγικό Συμβούλιο Καταναλωτών προέβη σε πρόσφατη σχετική έρευνα σε 1.000 καταναλωτές και κατέγραψε την εμπειρία τους. Ένας στους τέσσερις Νορβηγούς καταναλωτές ανέφερε δυσκολίες κατά την υποβολή αίτησης ακύρωσης της εγγραφής τους σε υπηρεσίες ψηφιακού περιεχομένου. Είκοσι πέντε τοις εκατό (25%) των καταναλωτών που ερωτήθηκαν ανέφεραν ότι πληρώνουν για μία ή περισσότερες συνδρομές που χρησιμοποιούν με τόση συχνότητα, που θα μπορούσαν επίσης να ζητήσουν και τη διακοπή της συνδρομής τους αντίστοιχα.

 

 

ΣΧΟΛΙΑ

Το "Π" σέβεται όλες τις απόψεις, αλλά διατηρεί το δικαίωμά του να μην αναρτά υβριστικά σχόλια και διαφημίσεις. Τα σχόλια απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των αναγνωστών.