04/03/2021 14:48:38

Λεωφορειολωρίδες: Ερχονται κλήσεις μέσω φωτογραφιών - Πού θα τοποθετηθούν οι 12 νέες κάμερες

Λεωφορειολωρίδες: Ερχονται κλήσεις μέσω φωτογραφιών  - Πού θα τοποθετηθούν οι 12 νέες κάμερες - Media

 

Πρόστιμα μέσω... ψηφιακών φωτογραφιών θα αρχίσουν να παραλαμβάνουν τους προσεχείς μήνες οι παραβάτες των λεωφορειολωρίδων της Αθήνας.

Ο ΟΑΣΑ σκοπεύει να τοποθετήσει ψηφιακά... μάτια στις λωρίδες αποκλειστικής κυκλοφορίας λεωφορείων καθώς βγήκε ήδη στον αέρα ο ηλεκτρονικός διαγωνισμός για την απόκτηση 12 ψηφιακών καμερών, οι οποίες θα καταγράφουν τους... εισβολείς, ενώ θα μπορούν να εντοπίζουν και την παραβίαση του ορίου ταχύτητας με τις κλήσεις να αποστέλλεται στο σπίτι τους.

Οι ψηφιακές κάμερες καταγραφής και φωτογράφισης οχημάτων θα αντικαταστήσουν τις περισσότερες από τις υφιστάμενες αναλογικές, πολλές εκ των οποίων ούτως ή άλλως δε λειτουργούν. Το σύστημα θα έχει ψηφιακή κάμερα, τεχνολογίας ραντάρ και εσωτερικό φλας, ενώ οι κάμερες θα συνοδεύονται και από ισάριθμους θαλάμους υποδοχής.

Η σύμβαση περιλαμβάνει και την εγκατάσταση δύο σταθμών εργασίας σε αντίστοιχες Διευθύνσεις της Τροχαίας, όπου θα γίνεται η επεξεργασία, η έκδοση και η αποστολή των βεβαιώσεων παραβάσεων σε αποκλειστικές λωρίδες λεωφορείων. Το πρόγραμμα επεξεργασίας κλήσεων θα περιλαμβάνει υπολογιστές, οθόνες, εκτυπωτές, σκληρούς δίσκους και back up.

Οι νέες κάμερες θα τοποθετηθούν σε θέσεις ήδη υφισταμένων μέσων φωτογράφησης και συγκεκριμένα:

  • 5 στην οδό Βασιλίσσης Σοφίας
  • 1 στη λεωφόρο Κηφισίας
  • 3 στη λεωφόρο Μεσογείων
  • 3 στη λεωφόρο Αλεξάνδρας

Οι ψηφιακές κάμερες θα έχουν δυνατότητα λήψης τουλάχιστον 2 φωτογραφιών ανά δευτερόλεπτο. Μετά τη διαπίστωση της παράβασης από το ραντάρ η τοπική μονάδα ελέγχου θα λαμβάνει τις εξής πληροφορίες από τον αισθητήρα ταχύτητας:

  • Τύπος οχήματος
  • Ταχύτητα οχήματος
  • Λωρίδα παράβασης

Η μονάδα θα πρέπει να συλλέγει τα δεδομένα από την ψηφιακή φωτογραφική μηχανή μόλις διαπιστωθεί παράβαση από τον αισθητήρα ραντάρ. Το μήνυμα της παράβασης θα περιλαμβάνει οπίσθια φωτογραφία του παραβάτη (έγχρωμη), την ταχύτητα, τον τύπο οχήματος ευκρινώς (Ι.Χ. ή φορτηγό), ώρα και ημερομηνία, τον κωδικό του σημείου ελέγχου και τον αριθμό της φωτογραφίας. Τα δεδομένα θα πρέπει να μεταφέρονται κωδικοποιημένα και θα αποκωδικοποιούνται μόνον στο κέντρο επεξεργασίας της.

Βάσει της προκήρυξης του διαγωνισμού, έως τον Ιούνιο θα έχουν τοποθετηθεί οι πρώτες τέσσερεις κάμερες μαζί με τις καμπίνες τους και τους δύο σταθμούς εργασίας, ενώ στη συνέχεια και οκτώ μήνες μετά την υπογραφή της σύμβασης θα πρέπει να έχουν παραληφθεί ακόμα τέσσερεις κάμερες και εντός άλλων 4 μηνών οι τελευταίες τέσσερεις της παραγγελίας.

Η προθεσμία υποβολής προσφορών, όπως αναφέρει το ethnos.gr, λήγει στις 8 Φεβρουαρίου, ενώ ο προϋπολογισμός ανέρχεται σε 608.592 ευρώ συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ, υπερδιπλάσιος απ' αυτόν που είχε εκτιμηθεί σε σχετικό ενημερωτικό σημείωμα του ΟΑΣΑ τον περασμένο Φεβρουάριο και ανέφερε ότι ο εκτιμώμενος προϋπολογισμός ήταν 300.000 ευρώ. Η διάρκεια της σύμβασης είναι δέκα μήνες με δυνατότητα παράτασης.

Σήμερα στις λεωφορειολωρίδες της Αθήνας υπάρχουν περίπου 40 στύλοι, αλλά μόνο οι 14 έχουν κάμερες και αυτές αναλογικές, γεγονός το οποίο αυξάνει σημαντικά το κόστος λειτουργίας δεδομένου ότι είναι απαραίτητο το φιλμ και η εμφάνισή του πριν τη βεβαίωση της κάθε παράβασης. Οι υπόλοιποι στύλοι είναι εικονικοί, αλλά ο ΟΑΣΑ μετακινεί τις κάμερες ώστε να παρακολουθούνται όσο το δυνατόν περισσότερες λεωφορειολωρίδες.

Το δίκτυο των λεωφορειολωρίδων εκτείνεται αυτή τη στιγμή σε περισσότερα από 50 χιλιόμετρα σε κύριους οδικούς άξονες και σημαντικές οδούς, κυρίως στο κέντρο της Αθήνας και του Πειραιά. Ωστόσο η ελλιπής αστυνόμευσή του στις περιόδους κανονικής κυκλοφορίας πριν τον κορονοϊό, οδηγούσε στην καθημερινή παραβίασή τους κυρίως από Ι.Χ. 

Οι υφιστάμενες ειδικές λωρίδες έχουν εφαρμοστεί στο κύριο οδικό δίκτυο με έμφαση στην κατεύθυνση προς το κέντρο. Βρίσκονται στις περιοχές εντός του δακτυλίου της Αθήνας, στο κέντρο του Πειραιά, αλλά και σε κάποιους σημαντικούς οδικούς άξονες σύνδεσης προαστίων όπως η οδός Λένορμαν, η Λ. Μεσογείων και η Λ. Δημοκρατίας.

Στόχος της δημιουργίας τους ήταν κυρίως

  • Η αύξηση της μέσης ταχύτητας λεωφορείου από 8χλμ/ώρα σε 13-17 χλμ/ωρα
  • Η βελτίωση της συχνότητας και της αξιοπιστίας των προγραμματισμένων δρομολογίων
  • Η μεγαλύτερη άνεση των επιβατών
  • Η βελτίωση της ασφάλειας των μετακινούμενων, καθώς δημιουργούνται συνθήκες ομαλής ροής απουσία στάθμευσης παρά την οδό.
  • Η μείωση των περιβαλλοντικών επιπτώσεων από τη μείωση του χρόνου μετακίνησης των λεωφορείων και
  • Η μείωση του κόστους λειτουργίας των λεωφορείων

Να σημειωθεί ότι ένα λεωφορείο αντιστοιχεί σε 50 ΙΧ, όσον αφορά τους μετακινούμενους επιβάτες στο οδικό τμήμα. Πριν το ξέσπασμα της πανδημίας και των περιοριστικών μέτρων κυκλοφορίας είχε ξεκινήσει μία αυστηρότερη επιτήρηση, η οποία είχε ως αποτέλεσμα τον Ιανουάριο του 2020 να αυξηθούν σε ποσοστό (1.324%) οι βεβαιωθείσες παραβάσεις. Συγκεκριμένα, είχαν βεβαιωθεί 1.046 παραβάσεις, έναντι μόλις 79 τον Ιανουάριο 2019, με τον μέσο όρο της προηγουμένης πενταετίας να κυμαίνεται στις 377 παραβάσεις.

Επίσης είχαν αυξηθεί σε ποσοστό 317% οι φωτογραφικές κλήσεις από τις κάμερες καταγραφής παραβάσεων του ΟΑΣΑ. Συγκεκριμένα ελήφθησαν 257 φωτογραφικές κλήσεις, έναντι 81 τον Ιανουάριο 2019, με τον μέσο όρο της προηγουμένης πενταετίας να κυμαίνεται στις 132 φωτογραφικές κλήσεις.

ΣΧΟΛΙΑ

Το "Π" σέβεται όλες τις απόψεις, αλλά διατηρεί το δικαίωμά του να μην αναρτά υβριστικά σχόλια και διαφημίσεις. Τα σχόλια απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των αναγνωστών.