10/12/2019 16:38:00

Ένας επεισοδιακός διορισμός

Ένας επεισοδιακός διορισμός - Media
Έληξε με θόρυβο η αλλαγή της σκυτάλης στο τιμόνι του Εθνικού Θεάτρου, αφού από την προηγούμενη εβδομάδα το όνομα του νέου καλλιτεχνικού διευθυντή Σωτήρη Χατζάκη έκανε τον γύρο του Διαδικτύου, προκαλώντας έντονες αντιδράσεις πριν από τις επίσημες ανακοινώσεις.
 
Ακόμα και η ΔΗΜΑΡ, η οποία, όπως φαίνεται, έχει πάρει πολύ ζεστά τον ρόλο της «προξενήτρας» της πολιτιστικής ζωής του τόπου, δεν μπόρεσε να μη χώσει τη μύτη της και σε αυτόν τον διορισμό. Παρά το γεγονός ότι ο νόμος που καθιστά αποκλειστικά υπεύθυνο τον εκάστοτε υπουργό Πολιτισμού (ή αναπληρωτή σήμερα) για τον διορισμό των καλλιτεχνικών διευθυντών του Εθνικού και του ΚΘΒΕ είναι κάτι παραπάνω από σαφής, η ΔΗΜΑΡ δεν έκατσε στ’ αυγά της.
 
Γλυκαθείσα από τις παρασκηνιακές παρεμβάσεις (έστω για καλό σκοπό) που οδήγησαν στην ανανέωση της θητείας του Γιώργου Λούκου, αποφάσισε να δράσει εκ νέου. Και γιατί όχι; Μήπως ίδρωσε το αυτί κανενός με την παροιμιωδώς άστοχη θεσμικά παρέμβαση υπέρ της παραμονής του απερχόμενου Γιάννη Χουβαρδά στη θέση του στο Εθνικό Θέατρο έως ότου μια επιτροπή «σοφών» αποφασίσει με ποιον θα τον αντικαταστήσει;
 
Τι κι αν ο Χουβαρδάς είχε κάνει μέχρι και αποχαιρετιστήριο πάρτι μετά τον δημόσιο απολογισμό του έργου του; Ψιλά γράμματα, στα οποία οι ορκισμένοι εχθροί του «διαδόχου» Χατζάκη είδαν την ελπίδα να ξαναγεννιέται για μερικές ώρες μέχρι να σβήσει οριστικά. Όμως, γιατί ο Χατζάκης έχει ξεσηκώσει τόσες αντιδράσεις και αρνητικά σχόλια με την τοποθέτησή του στην άκρως τιμητική αυτή θέση; Η αλήθεια είναι ότι ο μεγάλος ντόρος από τους καβγάδες και τις μηνύσεις που ανταλλάχθηκαν με το Δ.Σ. του ΚΘΒΕ χαρακτήρισαν αρνητικά τους τελευταίους μήνες της θητείας του στο Κρατικό Θέατρο και δεν βοήθησαν διόλου στη δημόσια εικόνα του.
 
Μαζί και η «ρετσινιά» του λαϊκότροπου ρεπερτορίου που κυριάρχησε τα τελευταία χρόνια στη Θεσσαλονίκη «ένεκα η μαύρη τρύπα των χρεών» της προηγούμενης διοίκησης (Τσακίρογλου), έριξαν σε απόγνωση πολλούς. Εδώ που τα λέμε, η δουλειά του Χατζάκη στο Εθνικό δεν είναι καθόλου εύκολη.
 
Όχι μόνο πρέπει να αποδείξει ότι δεν είναι ελέφαντας, ξαναθυμίζοντάς μας ότι είναι ο σκηνοθέτης της αριστουργηματικής «Νύχτας του τράγου», αλλά επιπλέον πρέπει να επιδείξει ισχυρό όραμα, καλλιτεχνικό σχεδιασμό πνοής, ξεκάθαρο στίγμα και φαντασία, για να κερδίσει όσους τον αμφισβητούν. Η προηγούμενη εμπειρία του ως αναπληρωτή του Κούρκουλου είναι όπλο καλό, αλλά λίγο.
 
Πάντως, κακά τα ψέματα, και σ' αυτήν τη θέση γρήγορα θα κληθεί να δώσει δείγματα γραφής. Κοντός ψαλμός αλληλούια.

ΣΧΟΛΙΑ

Το "Π" σέβεται όλες τις απόψεις, αλλά διατηρεί το δικαίωμά του να μην αναρτά υβριστικά σχόλια και διαφημίσεις. Τα σχόλια απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των αναγνωστών.