ΚΥΡΙΑΚΗ 21.09.2025 05:34
MENU CLOSE

Έτοιμη για το... σφυρί η Eγνατία

Δημοσιεύτηκε στο ΠΟΝΤΙΚΙ

τεύχος 1933
08-09-2016
13.09.2016 03:00

Αναμένεται οσονούπω η προκήρυξη για την ιδιωτικοποίησή της όπως το επιθυμούν οι δανειστές

 
Η Εγνατία Οδός αποτελεί ίσως το καλύτερο «φιλέτο» των ιδιωτικοποιήσεων και πολύφερνη νύμφη για ελληνικούς και ευρωπαϊκούς ομίλους λόγω του στρατηγικού χαρακτήρα που έχει η χάραξή της. Η ταυτότητα του έργου αποδεικνύει ότι πρόκειται για μια από τις σημαντικότερες οδικές αρτηρίες των Βαλκανίων, και όχι μόνο.
 
Ο αυτοκινητόδρομος εκτείνεται από την Ηγουμενίτσα του Νομού Θεσπρωτίας έως τους Κήπους του Νομού Έβρου και εξυπηρετεί τη Θεσπρωτία, τα Ιωάννινα, τα Γρεβενά, την Κοζάνη, την Ημαθία, τη Θεσσαλονίκη, την Καβάλα, την Ξάνθη και τη Ροδόπη. Παράλληλα συνδέεται με τα σύνορα της Αλβανίας, των Σκοπίων, της Βουλγαρίας, της Τουρκίας μέσω εννέα κάθετων αξόνων ενώ διέρχεται από την Ηγουμενίτσα, τα Ιωάννινα, το Μέτσοβο, τα Γρεβενά, την Κοζάνη, τη Βέροια, τη Θεσσαλονίκη, την Καβάλα, την Ξάνθη, την Κομοτηνή και την Αλεξανδρούπολη.
 
Ο συνολικού μήκους 800 χιλιομέτρων αυτοκινητόδρομος συνδέεται με τα λιμάνια της Ηγουμενίτσας, της Θεσσαλονίκης, της Καβάλας και της Αλεξανδρούπολης καθώς και με τα αεροδρόμια των Ιωαννίνων, της Καστοριάς, της Κοζάνης, της Θεσσαλονίκης, της Καβάλας και της Αλεξανδρούπολης. Παράλληλα αποτελεί τη βασική οδό πρόσβασης για 30 τουριστικές περιοχές και τη βασική οδό σύνδεσης για τις βιομηχανικές περιοχές της Βορείου Ελλάδος.
ΚΥΡΙΑΚΗ 21.09.2025 00:33
Exit mobile version