ΔΕΥΤΕΡΑ 29.04.2024 14:36
MENU CLOSE

Υφυπουργός Υποδομών για ΒΟΑΚ: Οι Κρητικοί πρώτη φορά βλέπουν χάραξη του δρόμου - «Κόντρα» για τα διόδια

21.09.2021 15:41

Με τις δεσμεύσεις της κυβέρνησης για την υλοποίηση του έργου, αλλά και «κόντρα» για τα διόδια διεξήχθη στη Βουλή η συζήτηση για τον Βόρειο Οδικό Άξονα Κρήτης (BOAK).

«Το έργο στήθηκε σχεδόν από το μηδέν»

«Δεν είναι υπερβολή να πει κανείς πως το έργο στήθηκε σχεδόν από το μηδέν.  Η  εντολή του Πρωθυπουργού, Κυριάκου Μητσοτάκη, ήταν για άμεση απεμπλοκή και ωρίμανση του έργου και αυτό κάναμε» τόνισε ο υφυπουργός και ανέφερε συγκεκριμένες ενέργειες που έχουν γίνει, επισημαίνοντας ότι έχουν γίνει περισσότερα από όσα έχουν γίνει ποτέ.
 
Όπως είπε:


·       Ενιαιοποιήσαμε σε τεχνικό επίπεδο το έργο από τον Κίσσαμο ως τη Σητεία,
·       Οριστικοποιήσαμε το χρηματοοικονομικό μοντέλο, αναθέσαμε πάνω από 16 μελέτες,
·       Αναβαθμίσαμε τις προβλέψεις για τα όρια ταχύτητας του δρόμου,
·       Εντάξαμε και τη βελτίωση των υφιστάμενων παρακάμψεων των μεγάλων πόλεων στο έργο
·       Δημοπρατήσαμε έργα αντιμετώπισης κατολισθητικών φαινομένων, προϋπολογισμού 30 εκ. € σε διάφορα σημεία του άξονα.

Επιπλέον, ο υφυπουργός είπε ότι ολοκληρώθηκαν οι μελέτες και κατατέθηκαν οι Μελέτες Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων στο Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας για έγκριση, τόσο για το μεγάλο τμήμα Χανιά – Ηράκλειο,  όσο και για το τμήμα του ΣΔΙΤ, Χερσόνησος – Νεάπολη, για το οποίο ήδη ξεκίνησε και η Β’ Φάση του Διαγωνισμού και ως τα τέλη του έτους θα έχουμε προσωρινό ανάδοχο. Στο σημείο αυτό ο υφυπουργός τόνισε ότι «είναι αδιανόητο να εγκαλείται η κυβέρνηση αυτή επειδή έχει εξασφαλισμένη χρηματοδότηση, γιατί προχωρά το έργο με μελέτες, γιατί υπάρχει πλέον χάραξη.»

«Εμείς δεν είπαμε ποτέ ψέματα στους Κρητικούς»

«Εμείς δεν είπαμε ποτέ ψέματα στους Κρητικούς. Ο ίδιος ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης και ο υπουργός Υποδομών Κώστας Καραμανλής, είπαν εξαρχής την αλήθεια. Και εμείς αυτό δεν πρόκειται να το αλλάξουμε. Και οι Κρητικοί τόσα χρόνια άκουγαν λόγια. Είναι η πρώτη φορά που βλέπουν χάραξη του δρόμου» σημείωσε και ανέφερε ότι ετοιμάζονται οι περιβαλλοντικές μελέτες των παρακάμψεων των μεγάλων πόλεων, η ολοκλήρωση των μελετών για το τμήμα Νεάπολη-Άγιος Νικόλαος που θα δημοπρατηθεί στα τέλη του έτους ως δημόσιο έργο, ενώ για το τμήμα Κίσσαμος-Χανιά έχουν ανατεθεί και ολοκληρώνονται  ήδη οι μελέτες ώστε να εισαχθεί ως προαίρεση στη Σύμβαση Παραχώρησης. «Μελετάται ταυτόχρονα και το κομμάτι Σούδα – Αεροδρόμιο, ενώ και ευρύτερα το πρόγραμμα έργων μας στη Κρήτη εξελίσσεται κανονικά», είπε ο υφυπουργός Υποδομών.

Ο κ. Καραγιάννης, μάλιστα έδωσε αναλυτικά στοιχεία για τις πηγές χρηματοδότησης και το ύψος αυτών, για κάθε κομμάτι του έργου ξεχωριστά. Όπως εξήγησε, από το Ταμείο Ανάκαμψης και το ΕΣΠΑ έχουν εξασφαλιστεί 1,027 δισ. ευρώ για το τμήμα Κίσσαμος – Άγιος Νικόλαος. «Αναφορικά με τα παράλληλα οδικά δίκτυα» επισήμανε ο κ. Καραγιάννης, «η προμελέτη οδοποιίας που έχει εκπονηθεί για τα τμήματα  Χανιά – Ηράκλειο και  Χερσόνησος – Νεάπολη εξασφαλίζει απολύτως, μέσω των ανισόπεδων κόμβων που προβλέπονται, τη σύνδεση του ΒΟΑΚ με το υφιστάμενο οδικό δίκτυο της Κρήτης σε κάθε περιοχή διέλευσης αυτού».
 
Σύμφωνα με τον υφυπουργό Υποδομών το ίδιο συμβαίνει και με την, ήδη αδειοδοτημένη περιβαλλοντικά, μελέτη αναβάθμισης σε αυτοκινητόδρομο του τμήματος Νεάπολη – Άγιος Νικόλαος, καθώς και την υπό εκπόνηση μελέτη του τμήματος Χανιά – Κίσσαμος. Επίσης, διευκρίνισε ότι το οδικό δίκτυο Κρήτης –σύμφωνα με τον Καλλικράτη– ανήκει στην Περιφέρεια, και «εμείς έχουμε φροντίσει, το νέο αεροδρόμιο στο Καστέλι, να συνδέεται με τον ΒΟΑΚ, ώστε να παρέχεται εύκολη και κυρίως ασφαλής πρόσβαση σε αυτό».

Κόντρα για τα διόδια

Όσον αφορά τις αιτιάσεις βουλευτών, ιδιαίτερα του ΣΥΡΙΖΑ για τα διόδια του ΒΟΑΚ, ο υφυπουργός Υποδομών είπε ότι θα υπάρχουν διόδια και απευθυνόμενος στους εκπροσώπους της αξιωματικής αντιπολίτευσης είπε: «Δεν μπορείτε να λέτε ψέματα στους κρητικούς ότι “εμείς θα κάναμε το έργο χωρίς διόδια”, γιατί αυτό δεν είναι αλήθεια. Ούτε βέβαια ότι θα υπάρχουν διόδια για τους μη Κρητικούς. Αυτά δεν γίνονται σε καμιά χώρα του κόσμου!».
 
Συμπλήρωσε επίσης ότι, και η Σικελία έχει διόδια στους αυτοκινητόδρομους που συνδέουν τα τρία μεγάλα αστικά κέντρα και η Μαγιόρκα και τώρα, σύμφωνα με το σχέδιο ανάκαμψης και ανθεκτικότητας που κατέθεσε η Ισπανία προβλέπεται η εγκατάσταση διοδίων σε όλο το εθνικό οδικό δίκτυο.
 
«Να είμαστε προσεκτικοί, τι λέμε. Εμείς δεν κρύψαμε την πραγματικότητα στους Κρητικούς», είπε χαρακτηριστικά ο κ. Καραγιάννης και κατέθεσε υπηρεσιακό έγγραφο του Απριλίου 2018, στο οποίο αναφερόταν «αναμενόμενες εισπράξεις διοδίων 75 εκ. ευρώ και χρηματοδοτική συνδρομή Δημοσίου μόνο 500 εκατ. ευρώ»  ενώ  η τωρινή κυβέρνηση έχει εξασφαλίσει 1, 027 δισ. ευρώ.
 
«Ξέρετε τι λέει αυτό έγγραφο;», ρώτησε τους επερωτώντες βουλευτές ο υφυπουργός. «Ότι δεν είχατε χρηματοδοτικό μοντέλο, δεν είχατε μελέτες, δεν είχατε χάραξη και είχατε βάλει και διόδια! Παρόλα αυτά βγαίνατε και λέγατε ότι δεν θα βάζατε διόδια!».
 
Τέλος, ανέφερε ότι τα διόδια που θα πληρώνουν στον ΒΟΑΚ οι Κρητικοί είναι αυτά που πληρώνουν όλοι οι Έλληνες πολίτες, δηλαδή 0,063 ευρώ ανά χιλιόμετρο, αλλά με αναλογική χρέωση και ηλεκτρονικά, για τους κατοίκους της Κρήτης, ώστε να είναι δίκαια μετά την κατασκευή του δρόμου.

Διαβάστε επίσης

Κορωνοϊός: Εκτάκτως στη Θεσσαλονίκη ο Πλεύρης με εντολή Μητσοτάκη – Στο «κόκκινο» τα κρούσματα

Φουντώνει η οργή για Κούλογλου στον ΣΥΡΙΖΑ

Μπαράζ επαφών του Νίκου Δένδια στη Νέα Υόρκη – Ανάδειξη της τουρκικής προκλητικότητας

ΔΕΥΤΕΡΑ 29.04.2024 14:34
Exit mobile version