ΤΡΙΤΗ 14.05.2024 04:40
MENU CLOSE

Διπλώματα οδήγησης: Πώς και πότε θα αλλάξουν, τι θα αναγράφεται

09.05.2023 11:18

Αλλάζουν ολοκληρωτικά τα διπλώματα οδήγησης. Συντομα δεν θα έχουν καμία σχέση με αυτά που έχουμε στα ντουλαπάκια των αυτοκινήτων μας.

Η εφαρμογή των αλλαγών αναμένεται να ξεκινήσει από τη φετινή χρονιά. Η μεγαλύτερη αλλαγή αφορά την υλοποίηση ενός κεντρικού σύστηματος καταγραφής δεδομένων για όλους τους οδηγούς της Ε.Ε.

Εκεί θα καταγράφονται και θα αποθηκεύονται τα δεδομένα για το δίπλωμα κάθε οδηγού ξεχωριστά, τα οποία θα είναι διαθέσιμα στις αρχές κάθε μίας από τις 27 χώρες. 

Αυτό θα διευκολύνει τους ελέγχους από τις αστυνομικές αρχές και θα κάνει πιο εύκολη την άμεση επιβολή κυρώσεων αφού άμεση θα είναι και η διασταύρωση των στοιχείων του οδηγού.

Οπως αναφέρει το carandmotor.gr για να επιτευχθεί το παραπάνω, έχει προβλεφθεί η υποχρεωτική ψηφιοποίηση του διπλώματος οδήγησης, με κοινή εφαρμογή για smartphone που θα χρησιμοποιείται από όλα τα κράτη μέλη.

Η ψηφιοποίηση του διπλώματος οδήγησης προβλέπει αλλαγές και στο ίδιο το φυσικό δίπλωμα ώστε οι αρχές να μπορούν να διασταυρώσουν εύκολα και γρήγορα τα στοιχεία του οδηγού στην περίπτωση που δεν υπάρχει smartphone ή αυτό δεν λειτουργεί.

Για να γίνει το παραπάνω εφικτό η Κομισιόν εξετάζει την εφαρμογή κώδικα ταχείας απόκρισης (QR Code) σε μια από τις δύο επιφάνειες του πλαστικού διπλώματος για το γρήγορο σκανάρισμά του.

Αν τελικά εγκριθεί το συγκεκριμένο μέτρο, τότε οι οδηγοί σε όλη την Ε.Ε. θα υποχρεωθούν να ανανεώσουν το φυσικό τους δίπλωμα στο μέλλον αν και και προς το παρόν δεν έχει γίνει γνωστό το σχετικό χρονοδιάγραμμα.

Τι αλλαγές έρχονται

Σημαντική αλλαγή που αφορά και την πλειοψηφία των οδηγών της Ε.E. είναι αυτές που θα γίνουν για το δίπλωμα αυτοκινήτου (κατηγορία B), το οποίο αναμένεται να αναβαθμιστεί και να δίνει τη δυνατότητα στους κατόχους του να οδηγούν οχήματα με βάρος έως και 4,25 τόνους από 3,5 τόνους που βρίσκεται σήμερα.

Ο λόγος για την παραπάνω αλλαγή έχει να κάνει με τη διευκόλυνση όσων θέλουν να οδηγούν αυτοκινούμενο τροχόσπιτο αφού τα περισσότερα σύγχρονα οχήματα αυτού του τύπου υπερβαίνουν πλέον το βάρος των 3,5 τόνων και έτσι γίνονται απαγορευτικά για τη μεγαλύτερη μερίδα του κοινού.

Επόμενη μεγάλη αλλαγή είναι η δυνατότητα οδήγησης δικύκλου έως και 125 κ.εκ. με το δίπλωμα του αυτοκινήτου σε επίπεδο Ε.Ε. και όχι μόνο σε εθνικό επίπεδο. Έτσι θα μπορεί πλέον ένας αναβάτης μοτοσικλέτας 125 κ.εκ. να περνά και σε μια γειτονική χώρα χωρίς να έχει προβλήματα με το νόμο.

Αλλαγές έρχονται και για τις επαγγελματικές κατηγορίες διπλώματος με την Κομισιόν να εξετάζει το ενδεχόμενο να χαμηλώσει το ηλικιακό όριο για τους οδηγούς λεωφορείων και φορτηγών (κατηγορίες C και D) στα 18 έτη. Σε κάποιες χώρες της Ε.Ε. το όριο βρίσκεται ήδη εκεί, ενώ σε άλλες είναι τα 21 έτη και ακόμη ψηλότερα για τους οδηγούς λεωφορείων. Με αυτό τον τρόπο η Κομισιόν θέλει να αντιμετωπίσει και το πρόβλημα έλλειψης επαγγελματιών οδηγών που παρατηρείται τα τελευταία χρόνια στις μεταφορές.

Σε διαφορετικά κράτη-μέλη

Με στόχο την ακόμη μεγαλύτερη διευκόλυνση στις μετακινήσεις των κατοίκων της Ε.Έ. οι Βρυξέλλες επιθυμούν να προωθήσουν και τη δυνατότητα για τους υποψήφιους οδηγούς να ολοκληρώνουν το θεωρητικό και το πρακτικό σκέλος των εξετάσεών τους σε διαφορετικά κράτη μέλη.

Στο τραπέζι έχει πέσει επίσης και η πρόταση για υποχρεωτική ολοκλήρωση της θεωρίας πριν ο υποψήφιος ξεκινήσει το πρακτικό σκέλος, αλλά και τη δυνατότητα να διεξάγεται μέρος της πρακτικής εκπαίδευσης σε προσομοιωτή (simulator).

Διαβάστε επίσης

Οδική ασφάλεια: Με… φάρο υποχρεωτικά όλα τα ΙΧ σε λίγα χρόνια  

Μια ξεχασμένη Bentley του 1935 πουλήθηκε σε αστρονομική τιμή

ΕΕ: Οριστικό τέλος στα αυτοκίνητα με βενζίνη και ντίζελ από το 2035

ΤΡΙΤΗ 14.05.2024 01:34
Exit mobile version