ΔΕΥΤΕΡΑ 20.05.2024 14:37
MENU CLOSE

Χριστουγεννιάτικο σποτ των Marks & Spencer υποδαυλίζει τα πάθη στον πόλεμο Ισραήλ – Χαμάς

02.11.2023 18:51

Μπορεί ο πόλεμος να μαίνεται στη λωρίδα της Γάζας, μπορεί οι οθόνες των τηλεοράσεων να γεμίζουν με αποτρόπαιες σκηνές, όμως οι μεγάλες εμπορικές φίρμες του πλανήτη έχουν από καιρό καταστρώσει τα διαφημιστικά πλάνα τους, ενώ οι περισσότερες έχουν ήδη μπει στην προετοιμασία για την περίοδο των Χριστουγέννων.

Κόντρα στα κλισέ των Χριστουγέννων

Το φετινό διαφημιστικό των Marks & Spencer είχε σαν κεντρική ιδέα: «την ανατροπή κάθε γνωστού χριστουγεννιάτικου κλισέ».

Έτσι, βλέπουμε τους ηθοποιούς να καταστρέφουν τα χριστουγεννιάτικα κλισέ που απεχθάνονται, όπως για παράδειγμα: να φοράνε βλακώδη πολύχρωμα χάρτινα καπέλα, να γράφουν δεκάδες χριστουγεννιάτικες ευχετήριες κάρτες, να παίζουν οικογενειακώς επιτραπέζια παιχνίδια.

Η εταιρεία δημιούργησε ένα κεντρικό διαφημιστικό βίντεο το οποίο όταν προβλήθηκε στα διάφορα social media μέσα από διαφοροποιημένα post. Ένα όμως από αυτά ξεσήκωσε μεγάλες αντιδράσεις.

Το επίμαχο σποτ έδειχνε κάποια χάρτινα εορταστικά καπελάκια σε κόκκινο, πράσινο και ασημένιο χρώμα να έχουν πεταχτεί στο τζάκι και να έχουν πιάσει φωτιά.

Μέσα στην ένταση που επικρατεί διεθνώς λόγω του πολέμου στη Γάζα, αυτή η λεπτομέρεια θεωρήθηκε πρόκληση, αφού πολλοί συνέδεσαν τα χρώματα αυτά με τα χρώματα της σημαίας της Παλαιστίνης και κατηγόρησαν την εταιρεία Marks & Spencer για αντί-ισλαμισμό.

«Στο μάτι του κυκλώνα»

Κανείς δεν ξέρει αν πρόκειται για ένα προβοκατόρικο «κρυφό μήνυμα» ή για μια απλή αβλεψία. Το θέμα, πάντως, πήρε μεγάλες διαστάσεις εξαναγκάζοντας την εταιρεία να κατεβάσει το post και να απολογηθεί για κάθε «ενδεχόμενη» ζημία που μπορεί να προξένησε.

Η Marks & Spencer απολογήθηκε λέγοντας ότι δεν υπήρχε κάποιο «πολιτικό σκεπτικό» πίσω από το επίμαχο post, προσθέτοντας ότι το κόκκινο, το πράσινο και το ασημένιο αποτελούν κατ’ εξοχήν εορταστικά χρώματα. Επιπλέον, ο ηθοποιός Ταν Φρανς που πρωταγωνιστεί στο κεντρικό βίντεο, με ανάρτησή του στο Instagram διευκρίνησε ότι το επίμαχο διαφημιστικό σποτάκι γυρίστηκε τον Αύγουστο, δηλαδή πολύ πριν ξεσπάσει ο πόλεμος μεταξύ Ισραήλ και Χαμάς.

Παρόλα αυτά, μεγάλη μερίδα χρηστών του Διαδικτύου είναι πραγματικά εξοργισμένοι και απειλούν την εταιρεία με μποϊκοτάζ. Αυτό είναι κάτι που ανησυχεί ιδιαίτερα τα Marks & Spencer, αφού η διαφημιστική καμπάνια απευθυνόταν τόσο στο σύγχρονο και ρηξικέλευθο καταναλωτικό κοινό της Δύσης, όσο και στο καταναλωτικό κοινό του Αραβικού κόσμου που εννοιολογικά δεν συνδέεται με τα Χριστούγεννα.

Θυμίζουμε ότι το βρετανικό retailer διαθέτει καταστήματα σε όλο τον κόσμο, ενώ μεγάλη μερίδα του πελατολόγιού του αντιστοιχεί στον αραβικό κόσμο.

Ταυτόχρονα, στα πλαίσια ενός καλέσματος για «αντί-ισραηλινό μποϊκοτάζ» που έχει φουντώσει μέσω του Διαδικτύου, μερίδα φιλο-παλαιστίνιων διαδηλωτών έσπασαν βιτρίνες καταστημάτων της εταιρείας Starbucks, και απελευθέρωσαν ποντίκια μέσα σε καταστήματα της εταιρείας McDonald’s.

Διαβάστε επίσης:

5 (χαλαρά) πράγματα για να κάνεις στην Αθήνα το Σαββατοκύριακο

John Pasche: Ο άνθρωπος και η ιστορία πίσω από το διάσημο logo των Rolling Stones

Η «Aφροδίτη με τα Kουρέλια»: Το εμβληματικό γλυπτό επιστρέφει στη Νάπολη (video)

ΔΕΥΤΕΡΑ 20.05.2024 14:34
Exit mobile version