«Κίνητρα σε ηλικιωμένους να αφήσουν το τιμόνι», προτείνουν οι εκπαιδευτές οδήγησης
Στο 16,6% των τροχαίων εμπλέκονται ηλικιωμένοι, τονίζει ο Πανελλήνιος Σύλλογος Εκπαιδευτών Οδήγησης, που δημοσίευσε στοιχεία έπειτα από ανάλυση δεδομένων από σχετικές έρευνες των τελευταίων ετών.
Ως προς τους ανθρώπους της τρίτης ηλικίας, πρέπει να υπάρχει εξατομίκευση του ελέγχου της ικανότητάς τους όχι στο τιμόνι αλλά και ως προς την υγεία, τις γνωστικές δυνατότητες καθώς και τη φυσική κατάστασή τους.
Αυτό τουλάχιστον επισημαίνεται κατά την ανάλυση των δεδομένων των τροχαίων στην οποία προχώρησε ο Πανελλήνιος Σύλλογος Εκπαιδευτών Οδήγησης.
Κάτι που επίσης έχει ενδιαφέρον και προκύπτει από την έρευνα είναι πως ενώ οι οδηγοί του ηλικιακού πεδίου 65 έως 75 ετών εμπλέκονται στο 16,6% των τροχαίων που καταγράφονται, οι οδηγοί 75 ετών και άνω εμπλέκονται μόνο στο 8,6%.
Για τους ανθρώπους προχωρημένης ηλικίας θα πρέπει να δοθούν κίνητρα, επισημαίνει ο Πανελλήνιος Σύλλογος, ώστε να χρησιμοποιούν τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς. Τέτοια θα μπορούσαν να είναι τα δωρεάν ή και μειωμένα εισιτήρια.
Βέβαια, για να τα προτιμήσουν οι ηλικιωμένοι αλλά και άνθρωποι νεότερης ηλικίας θα πρέπει τα ΜΜΜ να βελτιωθούν ως προς τους χρόνους μετακίνησης και να υπάρχει σταθερότητα στα δρομολόγια, ώστε οι εργαζόμενοι να τα επιλέγουν αντί των αυτοκινήτων τους.
Ένα ακόμη ενδιαφέρον στοιχείο που τονίζεται στην έκθεση του Πανελλήνιου Συλλόγου είναι πως πρέπει να υπάρχει διαρκής εκπαίδευση των οδηγών, αφού ο χρόνος προκαλεί αλλαγές στις ικανότητες του κάθε ανθρώπου.
Διαβάστε επίσης
Είναι όντως επικίνδυνοι οι ηλικιωμένοι οδηγοί;
Land Rover Defender Octa: 635 ίπποι… σκέτη απόλαυση!