15 χρόνια PCT στον Πειραιά: Μια κινεζική επένδυση που άλλαξε το λιμάνι, την οικονομία και τον χάρτη της Ανατολικής Μεσογείου
Πριν από δεκαπέντε χρόνια, λίγοι θα μπορούσαν να φανταστούν τον Πειραιά ως έναν από τους μεγαλύτερους σταθμούς διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων στην Ευρώπη.
Η επέτειος συμπίπτει με έναν συμβολικό απολογισμό: επενδύσεις άνω των 600 εκατ. ευρώ, ενίσχυση της διαχειριστικής ικανότητας του λιμανιού από 1,5 σε 6,2 εκατ. TEUs, δημιουργία άνω των 2.500 θέσεων εργασίας, αλλά και δημοσιονομικό όφελος για το Δημόσιο που ξεπερνά το 1 δισ. ευρώ μέσα σε μια δεκαπενταετία.
Η PCT δεν επένδυσε μόνο σε λιμενικές υποδομές – όπως η κατασκευή και λειτουργία του Προβλήτα ΙΙΙ ή η εγκατάσταση γερανογεφυρών τελευταίας τεχνολογίας – αλλά και σε στρατηγικές συνδέσεις με το σιδηροδρομικό δίκτυο, καθιστώντας τον Πειραιά «πύλη» εμπορίου προς την Κεντρική και Ανατολική Ευρώπη.
Ταυτόχρονα, προχώρησε σε τεχνολογικό εκσυγχρονισμό, με συστήματα τηλεμετρίας, τεχνητής νοημοσύνης, ψηφιακής διαχείρισης και περιβαλλοντικού ελέγχου, διαμορφώνοντας ένα πρότυπο διαλειτουργικότητας με την εφοδιαστική αλυσίδα.
Πλέον, το λιμάνι του Πειραιά δεν είναι απλώς ένα σημείο διέλευσης – είναι logistics hub ευρωπαϊκής εμβέλειας, που αξιοποιεί τη γεωγραφική του θέση ως το πρώτο ευρωπαϊκό λιμάνι μετά τη Διώρυγα του Σουέζ.
Οικονομικός και κοινωνικός αντίκτυπος
Στην αγορά εργασίας, η PCT – μαζί με υπεργολάβους και συνεργάτες – συγκαταλέγεται στους μεγαλύτερους εργοδότες των Βαλκανίων. Από το 2009, έχει υπογράψει συμβάσεις 275 εκατ. ευρώ με περισσότερους από 600 προμηθευτές, κυρίως από την τοπική αγορά, ενώ παράλληλα έχει ενισχύσει τη σχολική, κοινωνική και φιλανθρωπική υποδομή της ευρύτερης περιοχής.
Χαρακτηριστικό είναι ότι μόνο το 2024, το ύψος των ενεργειών εταιρικής κοινωνικής ευθύνης (CSR) αναμένεται να ξεπεράσει τις 850.000 ευρώ. Η εταιρεία έχει προχωρήσει σε υποτροφίες για φοιτητές, ανακαινίσεις σχολείων, στήριξη σε ευάλωτες ομάδες και δομές, όπως το Γηροκομείο Πειραιά και το Χαμόγελο του Παιδιού.
Επενδύσεις στη βιωσιμότητα
Στον τομέα της πράσινης ανάπτυξης, η PCT προωθεί την πλήρη εξηλεκτρισμό του εξοπλισμού της, ενώ έχει ήδη ξεκινήσει έργα για την ηλεκτροδότηση πλοίων από την ξηρά μέσω Υποσταθμού Υψηλής Τάσης ύψους 48 εκατ. ευρώ, ώστε να μειώσει το ενεργειακό αποτύπωμα εντός του λιμανιού.
Η χρήση συστημάτων πρόγνωσης μικροκλίματος και ενεργειακής διαχείρισης μέσω AI, καθώς και η ενίσχυση της ασφάλειας των εργαζομένων, τοποθετούν την εταιρεία στην πρώτη γραμμή των «έξυπνων λιμανιών» της Μεσογείου.
«Ορόσημο υπερηφάνειας» και στρατηγική συνέχεια
«Η συμπλήρωση 15 ετών συνεχούς ανάπτυξης για την εταιρεία μας αποτελεί ένα ορόσημο υπερηφάνειας», δήλωσε ο Capt. Wang Jihang, Managing Director της PCT. «Πορευόμαστε με σταθερό όραμα να καθιερώσουμε τον Πειραιά στα σημαντικότερα λιμάνια του κόσμου, επενδύοντας υπεύθυνα στη βιωσιμότητα, την καινοτομία και την κοινωνία».
Με τη σύμβαση παραχώρησης να διαρκεί έως το 2044, και τον Πειραιά να έχει ήδη μετατραπεί σε σημαντικό γεωοικονομικό παίκτη, η επόμενη φάση της παρουσίας της COSCO στην Ελλάδα δεν αναμένεται να είναι λιγότερο στρατηγική.
Διαβάστε επίσης:
Fourlis: Οι προβλέψεις για τζίρο και EBITDA το 2025 – Θετικό ξεκίνημα για τα νέο ΙΚΕΑ στο Ηράκλειο
Uniko: Μια νέα εποχή στην αγορά ακινήτων από την Εθνική Τράπεζα και τον Όμιλο Qualco