ΠΕΜΠΤΗ 26.06.2025 23:31
MENU CLOSE

Συνεργεία αυτοκινήτων - απεργία διαρκείας: "Θα ανοίγουμε τη μηχανή με τα λάδια ή την εφαρμογή για το ψηφιακό πελατολόγιο;"

26.06.2025 06:30

Δεν κάνουν πίσω και επιμένουν ακόμα πιο αποφασιστικά οι ιδιοκτήτες συνεργείων αυτοκινήτων και μοτοσικλετών σε όλη τη χώρα να αντιδρούν στην υποχρεωτική εφαρμογή του ψηφιακού πελατολογίου και να οργανώνουν κινητοποιήσεις από την 1η Ιουλίου με 24ωρες επαναλαμβανόμενες απεργίες.

Οι ιδιοκτήτες εκφράζουν επίσης την ανησυχία τους για την αυτόματη χρήση των δεδομένων από την ΑΑΔΕ, καθώς θεωρούν ότι ενδέχεται να επιβληθούν πρόστιμα χωρίς ουσιαστικό λόγο, ακόμη και για ασήμαντες ή τυπικές παραλείψεις, ακόμα και αν δεν υπάρχει φορολογική απώλεια.

Οι επαγγελματίες του κλάδου, τονίζουν ότι μεγάλο μέρος των μικρών και οικογενειακών επιχειρήσεων δεν διαθέτει τον κατάλληλο εξοπλισμό ή το απαραίτητο προσωπικό για την υλοποίηση αυτής της ψηφιακής διαδικασίας. Όπως λένε χαρακτηριστικά, “είναι δυνατόν ανάμεσα στα λάδια, τα στουπιά και τα κατσαβίδια να πρέπει να ανοίγουμε όλο και περισσότερες εφαρμογές στο pc και να σταματάτε τη δουλειά για να τηρείται μία τυπικότητα, που κοστίζει, αλλά και στην πραγματικότητα απαιτεί επιπλέον υπάλληλο, με ό,τι σημαίνει αυτό για τα κόστη και τους χρόνους εργασίας;”. Και προσθέτουν με κάπως αυτοσαρκαστική διάθεση: “Θα ανοίγουμε το καπό και τη μηχανή ή την εφαρμογή για το ψηφιακό πελατολόγιο;”, εννοώντας ότι αυτή η νέα διαδικασία δεν μπορεί να υποστηριχθεί με τις τωρινές δυνατότητες των μικρών επιχειρήσεων του κλάδου.

Αναφέρουν δε, πως οι αρμόδιες αρχές δεν έχουν προβλέψει περίοδο προσαρμογής ή βασικές οδηγίες για την ορθή εφαρμογή του μέτρου.

Ειδικότερα η Ενιαία Ομοσπονδία Βιοτεχνών Επισκευαστών Αυτοκινήτων Μηχανημάτων και Μοτοσυκλετών Ελλάδος σε ανακοίνωσή της τονίζει ότι «οι επιχειρηματίες επιθυμούν τον ψηφιακό εκσυγχρονισµό όμως ο τρόπος που επιδιώκεται είναι βεβιασµένος, δεν λαµβάνει υπόψη του τα πραγµατικά δεδοµένα, δεν παρέχει κανένα ουσιαστικό κίνητρο, δεν είναι ορθολογικός και κυριότερα προσθέτει δυσανάλογα βάρη, διοικητικά και οικονοµικά, εξωθώντας πολλούς επιχειρηµατίες στην έξοδο από το επάγγελμα».

Τον αγώνα των φανοποιών, βαφέων και ηλεκτρολόγων αυτοκινήτων στηρίζει και η ΓΣΕΒΕΕ επισημαίνοντας ότι «ο σχεδιασμός της συγκεκριμένης εφαρμογής είναι προβληματικός, εξυπηρετεί αποκλειστικά και μόνο τη φορολογική διοίκηση ενώ ταυτόχρονα προσθέτει σημαντικό διοικητικό βάρος στις επιχειρήσεις αυξάνοντας το λειτουργικό κόστος και διαμορφώνοντας συνθήκες επιβολής υψηλών προστίμων για ανύπαρκτες παραβάσεις της φορολογικής νομοθεσίας».

Τι λέει ο Προέδρος του Βιοτεχνικού Επιμελητηρίου Αθήνας στο topontiki.gr:

Ο Προέδρος του Βιοτεχνικού Επιμελητηρίου Αθήνας, Κωνσταντίνος Δαμίγος σε δηλωση του στο topontiki.gr τονίζει οτι:

«Το Βιοτεχνικό Επιμελητήριο Αθήνας στηρίζει σταθερά την ψηφιακή μετάβαση, ωστόσο αυτή πρέπει να γίνεται με όρους δικαιοσύνης, ρεαλισμού και σεβασμού προς τις μικρές επιχειρήσεις, που αποτελούν τη ραχοκοκαλιά της ελληνικής οικονομίας. Η εφαρμογή του Ψηφιακού Πελατολογίου, όπως προωθείται σήμερα, συνιστά μέτρο τιμωρητικού χαρακτήρα για τα μικρά και πολύ μικρά συνεργεία αυτοκινήτων και μοτοσυκλετών.

Δεν μπορεί να ζητείται η άμεση συμμόρφωση χωρίς να έχουν εξασφαλιστεί οι ελάχιστες τεχνικές και εκπαιδευτικές προϋποθέσεις. Η αδυναμία ψηφιακής εξοικείωσης, η έλλειψη υποδομών και η πολυπλοκότητα της καθημερινής λειτουργίας των συνεργείων δεν μπορεί να αγνοούνται. Η χρήση του εργαλείου, υπό τις παρούσες συνθήκες, δημιουργεί σύγχυση, αυξάνει τη γραφειοκρατία και εντείνει τον διοικητικό φόρτο, οδηγώντας πολλές μικρές επιχειρήσεις σε αδιέξοδο.

Ζητούμε την άμεση αναστολή της υποχρεωτικής εφαρμογής του μέτρου για τις μικρές επιχειρήσεις και την έναρξη ουσιαστικού διαλόγου με τη συμμετοχή των επαγγελματιών του κλάδου. Πρέπει να διαμορφωθεί ένα λειτουργικό, απλό και αποτελεσματικό σύστημα, που να λαμβάνει υπόψη τις πραγματικές ανάγκες και δυνατότητες των μικρών μονάδων.

Η μετάβαση στον ψηφιακό μετασχηματισμό είναι εθνική ανάγκη. Αλλά για να είναι επιτυχής και κοινωνικά δίκαιη, δεν μπορεί να γίνεται με επιβολές και πρόστιμα. Χρειάζεται στήριξη, εκπαίδευση και χρόνος προσαρμογής. Το ΒΕΑ θα συνεχίσει να στηρίζει ενεργά τους μικρούς επαγγελματίες, μεταφέροντας τη φωνή και τις αγωνίες τους σε κάθε θεσμικό επίπεδο».

Την ίδια ωρα ο ιδιοκτήτης Φανοποιείου Κώστας Μπεκιάρης σημειώνει οτι:

«Είχαν πει ότι θα ξεκινήσει από τον Σεπτέμβριο η μετάβαση. Στις 15 Απριλίου ξεκίνησε πιλοτικά, αλλά υπάρχουν προβλήματα και δεν μπορεί να εφαρμοστεί», και πρόσθεσε:
«Η εφαρμογή είναι προβληματική δεν λειτουργεί. Περνούσαμε 2 – 3 αυτοκίνητα και μετά κόλλαγε το σύστημα. Υπάρχει μεγάλο πρόβλημα χρόνου και κόστους. Κάθε συνεργείο θα πρέπει να έχει γραμματειακή υποστήριξη αλλά και τεχνολογικό εξοπλισμό . Δεν μπορούν όλα τα συνεργεία να έχουν, δεν μπορεί να έχει ένας επισκευαστής που είναι μόνος του στο συνεργείο, ενώ άλλοι συνάδελφοι είναι κοντά στη σύνταξη. Είναι χρονοβόρα η όλη διαδικασία και το κόστος του ψηφιακού πελατολογίου θα περάσει στον πελάτη. Θα αναγκαστούμε να χρεώσουμε εργασίες που μέχρι τώρα οι πελάτες μας δεν πληρώνουν. Τώρα ο κόσμος πληρώνει με κάρτα, έχουν όλα τα συνεργεία αυτή τη δυνατότητα».

Αντιδρά και το Βιοτεχνικό Επιμελητήριο της Αθήνας

Το Βιοτεχνικό Επιμελητήριο της Αθήνας (ΒΕΑ) τάσσεται ανοιχτά κατά της υποχρεωτικής εφαρμογής του ψηφιακού πελατολογίου για τα συνεργεία επισκευής οχημάτων, ζητώντας την άμεση αναστολή του μέτρου.
Με επίσημη επιστολή προς τον υπουργό Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Κυριάκο Πιερρακάκη, και τον διοικητή της ΑΑΔΕ, Γιώργο Πιτσιλή, το ΒΕΑ κρούει τον κώδωνα του κινδύνου για τη βιωσιμότητα χιλιάδων μικρών και πολύ μικρών επιχειρήσεων του κλάδου, οι οποίες, όπως υποστηρίζει, δεν έχουν ούτε την τεχνική υποδομή ούτε το ανθρώπινο δυναμικό για να ανταποκριθούν.

Διαβάστε επίσης:

Υπερπλεόνασμα 5μήνου: Φόροι πάνω στην ακρίβεια – Κυβερνητικοί πανηγυρισμοί για τη διπλή ληστεία 

Πιερρακάκης: Η λογική της ΔΕΘ είναι άθικτη – Στόχος η ελάφρυνση για όσους έχουν δανειστεί σε ελβετικό φράγκο

Προϋπολογισμός: Στα 5,34 δισ. ευρώ το πρωτογενές πλεόνασμα στο πεντάμηνο

ΠΕΜΠΤΗ 26.06.2025 23:30
Exit mobile version