16/10/2018 08:15:05
20.5.2011

Πέντε Ιταλοί πεζογράφοι

Πέντε Ιταλοί πεζογράφοι - Media

Μετάφραση - σχόλια: Μαρία και Αντζελίνα Ρόδη 
Εκδόσεις: Οδός Πανός 
Σελ.: 134

Ποιος θα περίμενε ότι ένας τόσο μικρός τόμος θα περιείχε τόσο σπουδαία κείμενα που θα περιέκλειαν έναν ολόκληρο αιώνα μιας εθνικής λογοτεχνίας; Πρόκειται για μια επιλογή πέντε σημαντικών διηγημάτων του 19ου αιώνα που έπαιξαν καθοριστικό ρόλο στην αντίστοιχη παράδοση της γειτονικής χώρας. Το πρώτο διήγημα του Iginio Ugo Tarchetti, με τίτλο «Ένα πνεύμα στη βατομουριά», δημοσιεύτηκε το 1868. Εδώ, μια δολοφονία γίνεται η αφορμή μιας τρομαχτικής περιπέτειας με στοιχεία γκροτέσκο και φανταστικής λογοτεχνίας. Στη συνέχεια, «Η θεία Σεβερίνα» βλέπει το φως της δημοσιότηταςτο 1893. Πρόκειται για μια νουβέλα όπου την απουσία της πλοκής καλύπτει η τοιχογραφία των συναισθη­μάτων μιας γεροντοκόρης. Ακολουθεί η «Σκηνή» της Matilde Serao, που δημοσιεύτηκε το 1884 και είναι χωρισμένη σε δυο μέρη. Πρόκειται για μια ιστορία συζυγικής απιστίας, όπου στο πρώτο και με­γαλύτερο μέρος εξελίσσεται ο διάλογος μεταξύ των συζύγων και στο δεύτερο μέρος παρακολουθούμε τη μοναχική αντίδραση της γυναίκας. Στη συνέχεια έχουμε τη συγγραφέα Caterina Percoto σε μια νουβέλα της με τίτλο «Λικόφ», όπου πραγματεύεται την κοινωνική αλληλεγγύη μέσα από δύο «θετικούς» ήρωες, τους οποίους ενσαρκώνουν η κοντέσα ντέλα Ρόβερε και το alter ego της, ο ιππότης του F. Εδώ παρουσιάζεται με ενάργεια η ενεργητικότητα της άρχουσας τάξης, η οποία στηρίζει τις οικονομικά ασθενέστερες τάξεις στη διαχείριση των υλικών αγαθών. Τέλος, το κείμενο του Luigi Capuana «Περί­πτωση υπνοβασίας» εμφανίστηκε το 1881. Πρόκειται για μια ιστορία μυστηρίου, η οποία κινείται με­ταξύ φυσικού και υπερφυσικού. Είναι μια συλλογή κειμένων που αναδεικνύουν μέσα από την ποικιλία της θεματολογίας τους και τη διαφορετικότητα του ύφους τις κυριότερες τάσεις που επικράτησαν στο διήγημα τον 19ο αιώνα.

Ξενοφών Μπρουντζάκης xenofonb@gmail.com

ΣΧΟΛΙΑ

Το "Π" σέβεται όλες τις απόψεις, αλλά διατηρεί το δικαίωμά του να μην αναρτά υβριστικά σχόλια και διαφημίσεις. Τα σχόλια απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των αναγνωστών.