21/05/2019 18:59:41

Πώς η αγάπη για τη λογοτεχνία «παντρεύει» το βιβλίο με την τεχνολογία (Photos)

Πώς η αγάπη για τη λογοτεχνία «παντρεύει» το βιβλίο με την τεχνολογία (Photos) - Media

 

Έναν αποτελεσματικό και ευρηματικό τρόπο για να στρέψει τους μαθητές της στη λογοτεχνία βρήκε η καθηγήτρια φιλολογίας Κάρμεν Ιον (Carmen Ion) στη Ρουμανία, επιχειρώντας, παράλληλα, να "παντρέψει" την παραδοσιακή... ανάγνωση βιβλίων, με τις νέες τεχνολογίες.

Η καθηγήτρια μέσης εκπαίδευσης, κατάφερε να αυξήσει το ενδιαφέρον των παιδιών για το διάβασμα και τα βιβλία, ζητώντας τους για κάθε βιβλίο που διαβάζουν, να ετοιμάζουν και ένα τρέιλερ ταινίας. Έτσι, μαθητές και μαθήτριες έχουν ένα επιπλέον κίνητρο να διαβάσουν βιβλία, καθώς στη συνέχεια καλούνται να τα παρουσιάσουν με τη χρήση των νέων τεχνολογιών.

Όταν "γεννήθηκε" η ιδέα για τη δημιουργία τρέιλερ ταινιών από τους μαθητές, η Κάρμεν Ίον δεν φανταζόταν ότι θα προσλάμβανε τόσο μεγάλες διαστάσεις και θα πάρει τη "μορφή" ενός φεστιβάλ, με την "επωνυμία" Boovie.

Το φεστιβάλ Boovie ξεκίνησε ως πρότζεκτ διδασκαλίας και πλέον, έχει πάρει τη μορφή μιας μεγαλύτερης διοργάνωσης, καθώς σ' αυτό συμμετέχουν μαθητές από αρκετά σχολεία της Ρουμανίας, αλλά και της Μολδαβίας. Το φετινό Boovie, θα διεξαχθεί από τις 17 έως και 19 Μαΐου. Το φεστιβάλ συγκεντρώνει τις προσπάθειες εκατοντάδων μαθητών, που διαγωνίζονται για το ποια θα είναι η καλύτερη παρουσίαση βιβλίου. Περίπου 100 μαθητές έλαβαν μέρος στο πρώτο Boovie και πλέον, ο αριθμός τους ξεπερνά τους 1000 (συνολικά 100 ομάδες από 25 περιφέρειες της Ρουμανίας και της Μολδαβίας).

Κάθε ομάδα μαθητών δημιουργεί το τρέιλερ ταινίας με βάση το βιβλίο που τους έχει ανατεθεί από επιτροπή καθηγητών που έχει συντάξει τη λίστα με τα βιβλία που θα αποτελέσουν τη βασική "ύλη" για τις δημιουργίες των παιδιών.

Η διαδικασία δημιουργίας του τρέιλερ δεν είναι τόσο εύκολη όσο ενδεχομένως "φαντάζει". Κι αυτό διότι, όπως είπε η Κάρμεν Ίον, "τα μέλη κάθε ομάδας διαβάζουν το βιβλίο που τους έχει ανατεθεί. Στη συνέχεια, συζητούν τη βασική ιδέα του βιβλίου, το μήνυμα που θέλει να περάσει, το όραμα του συγγραφέα, τα θέματα και τις σχέσεις μεταξύ των πρωταγωνιστών. Από εκεί και έπειτα, αποφασίζουν ποιοι χαρακτήρες του βιβλίου θα 'ζωντανέψουν' μέσα στο τρέιλερ και ξεκινά η συγγραφή του σεναρίου, η ανάθεση ρόλων, η επιλογή μουσικής και σκηνικών και ο συντονισμός τεχνικών και άλλων λεπτομερειών που είναι ζωτικής σημασίας για τη δημιουργία του τρέιλερ".

Μαθαίνοντας από τα λάθη

Η Κάρμεν Ίον δεν "χαρίστηκε" στους μαθητές της και τους άφησε - όπως σημειώνει - να αντιμετωπίσουν τις δυσκολίες που ανέκυπταν στη διάρκεια της διαδικασίας. Άλλωστε, όπως σημείωσε, μ' αυτόν τον τρόπο οι μαθητές κατάφεραν να αποκτήσουν νέες δεξιότητες, να βελτιώσουν όσες είχαν, να διευρύνουν τη σκέψη τους, να είναι περισσότερο διαλλακτικοί με τον διαφορετικό τρόπο σκέψης, υπεύθυνοι και οργανωτικοί.

"Οι μαθητές έπρεπε να καταλάβουν όλες τις πτυχές του βιβλίου, να "αποκωδικοποιήσουν" τους χαρακτήρες των πρωταγωνιστών, να βάλουν τους εαυτούς τους στη θέση τους. Μία εξαιρετική πρόκληση για τους νέους, μια εξαιρετική ευκαιρία να "αποχωριστούν" για λίγο τον διαδικτυακό κόσμο και να ασχοληθούν με ένα δημιουργικό έργο», τόνισε.

Βέβαια, από το πρότζεκτ δεν έλειψαν και στιγμές ιδιαίτερα ευχάριστες, ιδίως όταν μαθητές επιχειρούσαν να παρουσιάσουν το μήνυμα ενός βιβλίου χρησιμοποιώντας υπερβολικά δραματικές "πινελιές" ή οπτικοακουστικό υλικό που σε καμία περίπτωση δεν απέδιδε το μήνυμα ή και τους χαρακτήρες του βιβλίου.

"Διασκεδάσαμε όταν παρακολουθούσαμε κεραυνούς και γιγαντιαίες αράχνες στο τρέιλερ για το βιβλίο "Ο Άρχοντας των Μυγών" και όταν ρώτησα τους δημιουργούς του, γιατί επελέγη αυτή η προσέγγιση, ένας από τους μαθητές απάντησε ότι το τρέιλερ έγινε μ' αυτόν τον τρόπο επειδή οι μαθητές ένιωθαν την ανάγκη να δώσουν έμφαση στην τραγωδία και το συναίσθημα που κατακλύζει τους πρωταγωνιστές" επισήμανε.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

ΣΧΟΛΙΑ

Το "Π" σέβεται όλες τις απόψεις, αλλά διατηρεί το δικαίωμά του να μην αναρτά υβριστικά σχόλια και διαφημίσεις. Τα σχόλια απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των αναγνωστών.