25/09/2018 03:14:49
15.10.2009

Η επέλαση των «κολασμένων»

Η επέλαση των «κολασμένων» - Media

Ο βαρύς « π έλεκυς » για τους λαθρομετανάστες στο λιμάνι της Πάτρας στις 12 Ιουλίου, μετά τη διαβόητη μαζική επιχείρηση σκούπα της αστυνομίας και τη βίαιη εκδίωξή τους από τον πρόχειρο καταυλισμό στον οποίο διαβιούσαν, φαίνεται ότι, σε συνάρτηση με άλλους συνδυασμένους παράγοντες και δεδομένα, οδήγησε στη... μετανάστευση του ζητήματος προς άλλους συγγενείς χώρους. Παρότι οι επήλυδες της Αχαΐας βίωσαν τον εφιάλτη του ξεριζωμού για δεύτερη φορά μετά την αναγκαστική φυγή από τις πατρογονικές εστίες, δεν εγκατέλειψαν, σύμφωνα με όλες τις ενδείξεις, τη μεγαλύτερη πύλη εξόδου και των μεγάλων προσδοκιών για ένα βελτιωμένο αύριο σε κάποιο από τα Ελντοράντο της οικονομικά εύρωστης και ανεπτυγμένης Δύσης, με πρώτο σταθμό την Ιταλία.

Τουναντίον. Οι προσπάθειες των πολυταλανισμένων ανθρώπων να επιβιβαστούν κρυφά στα φορτηγά που με τη σειρά τους επιβιβάζονται στα πλοία εξακολουθούν συστηματικά, αν και σε κάποιες περιπτώσεις το ρεσάλτο δεν επιχειρείται στο λιμάνι, αλλά στα πάρκινγκ των εθνικών δρόμων.

Nέες ρωγμές

Από την άλλη, όμως, υπάρχουν κι αυτοί που αναγκάστηκαν να «μετακομίσουν» εαυτούς και προβλήματα αναζητώντας νέες ρωγμές στα τείχη του αποκλεισμού τους από την Κεντρική Ευρώπη. Και το κάνουν επελαύνοντας όλο και πιο μαζικά και απεγνωσμένα, με κατεύθυνση προς άλλα δύο εφαλτήρια για την εκτόξευση προς το όνειρο. Την Ηγουμενίτσα, αλλά και την Κόρινθο.

Στο παρά πέντε, λένε τα στελέχη της ΕΛ.ΑΣ., απετράπη η δημιουργία ενός νέου καταυλισμού οικονομικών προσφύγων στην Ηγουμενίτσα, παρόμοιου με αυτόν που εκκενώθηκε πριν από λίγους μήνες στην Πάτρα. Σύμφωνα με τους ίδιους αξιωματούχους, δύο ήταν οι βασικοί λόγοι που προϋπέθεταν τη δημιουργία ενός ακόμη γκέτο, το οποίο, αν προχωρούσε η «ανοικοδόμησή» του, θα συντελούσε στη δημιουργία ποικιλόμορφων προβλημάτων για τη λειτουργία της πόλης.

1 Ο πρώτος συνδυάζεται με την έξοδο από την απομόνωση χάρη στην κατασκευή της Εγνατίας Οδού, η οποία όμως, εκτός από τη λειτουργία της ως μιας σύγχρονης εμπορικής οδού, διαπιστώνεται ότι εξακολουθεί να μετατρέπεται ολοένα και περισσότερο σε άξονα διέλευσης των δουλεμπορικών κυκλωμάτων.

Πλέον οι αποστάσεις μίκρυναν κατά πολύ από τον Έβρο και τη Θεσσαλονίκη έως την Ηγουμενίτσα, τη δεύτερη μετά την Πάτρα μεγαλύτερη λιμενική πύλη της δυτικής Ελλάδας προς την Ιταλία, και μάλιστα όχι μόνο χιλιομετρικά, αλλά και κυρίως στους χρόνους που απαιτούνται για να διανυθούν. Στη συγκεκριμένη κατεύθυνση, βέβαια, προς την Ηγουμενίτσα, εξωθούν τα καραβάνια των οικονομικών προσφύγων και οι εκκαθαριστικές επιχειρήσεις του περασμένου Ιουλίου στην Πάτρα.

2 Ο δεύτερος βασικός λόγος σχετίζεται με τις μαζικές εβδομαδιαίες «επιστροφές» λαθρομεταναστών που επιβιβάζονται στα πλοία προς την Εσπερία και συλλαμβάνονται στην Ιταλία αμέσως μετά το δέσιμο του πλοίου στο λιμάνι.

Σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες, οι... επιστροφές, που κυμαίνονται κοντά στις 150 την εβδομάδα, δεν γίνονται με βάση τη συμφωνία Νο 2 του Δουβλίνου, αλλά με βάση τη διμερή συμφωνία με την Ελλάδα που υπεγράφη το 1995 και προβλέπει την άμεση και δίχως άλλες διατυπώσεις επιστροφή των παράνομων μεταναστών.

Μάλιστα, για να μην υπάρχει κίνδυνος «διαφυγής» κανενός μετανάστη προς το εσωτερικό της γειτονικής χώρας, οι επιβάτες των πλοίων υποβάλλονται σε έλεγχο στοιχείων ταυτότητας, παρότι προέρχονται από χώρα της Ευρωπαϊκής Ένωσης και μάλιστα μέλος της Συνθήκης Σένγκεν, που προβλέπει ελεύθερη διασυνοριακή μετακίνηση ανθρώπων, αγαθών και εμπορευμάτων.

Για την αποτροπή δημιουργίας παρόμοιου με της Πάτρας καταυλισμού στην Ηγουμενίτσα, οι τοπικές αστυνομικές αρχές, ύστερα από κεντρικές οδηγίες, πήραν έκτακτα μέτρα με τη συγκρότηση ειδικής δύναμης αστυνόμευσης και ελέγχου εντός και περιφερειακά τού υπό στενή πολιορκία λιμανιού.

ΣΧΟΛΙΑ

Το "Π" σέβεται όλες τις απόψεις, αλλά διατηρεί το δικαίωμά του να μην αναρτά υβριστικά σχόλια και διαφημίσεις. Τα σχόλια απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των αναγνωστών.