21/02/2020 13:50:04

Φραπεδιά για... κροίσους

Φραπεδιά για... κροίσους - Media
 
Καλοκαίρι, ήλιος, θάλασσα, τουρίστες… φαίνεται πως είναι ο κατάλληλος
συνδυασμός για να αυξηθούν τα κρούσματα αισχροκέρδειας από «επιτήδειους»
επαγγελματίες που, επιχειρώντας να επωφεληθούν της κατάστασης και να
αυξήσουν το κέρδος τους εν όψει τουριστικής περιόδου, κολλάνε τη «ρετσινιά»
στους συναδέλφους τους.
 
Και ενώ αυτά τα κρούσματα ζουν και βασιλεύουν, το υπουργείο Οικονομικών - Γενική
Γραμματεία Δημοσίων Εσόδων έχει διαλύσει τον φοροελεγκτικό μηχανισμό, με αποτέλεσμα οι «απατεώνες» να θησαυρίζουν κλέβοντας εφορία και ασφαλιστικά ταμεία αλλά και να δυσφημίζουν εν τέλει τον ελληνικό τουρισμό.
 
Την ανάπτυξη τέτοιων φαινομένων συναντά κανείς από τη Μύκονο έως και τη Χίο ενώ στο κέντρο της πρωτεύουσας, και συγκεκριμένα γύρω από την Ακρόπολη, δεν είναι λίγοι αυτοί που έχουν φθάσει στα όρια της «απατεωνιάς»… Πωλούν μόνο το νερό 3 ευρώ, έχοντας έτσι κέρδος 1.300% αφού το αγοράζουν μόλις 0,23 του ευρώ.
 
Όμως, την ίδια ώρα, σύμφωνα με τον πρόεδρο των περιπτερούχων, δεν υφίσταται καμία αισχροκέρδεια.
 
«Δεν υπάρχει κανένα μονοπώλιο. Όσο βρίσκει κανείς πελάτες, δεν νομίζω ότι τίθεται θέμα αισχροκέρδειας. Αυτές οι λέξεις τα τελευταία χρόνια έχουν εξαφανιστεί νομίζω» υποστηρίζει ο κ. Θ. Μάλλης, πρόεδρος της Ένωσης Περιπτερούχων Αττικής.
 
Όπως αντιλαμβάνεστε, το πανηγύρι της κλεψιάς δεν σταματά μόνο στο νερό, αλλά επεκτείνεται στους καφέδες, τα φαγητά και τα ποτά… Χαρακτηριστικά παραδείγματα τιμοκαταλόγου που βρήκαμε κάνοντας μια γύρα στο κέντρο είναι:
 
◆ Φραπέ με παγωτό: 8,50 ευρώ
◆ Irish Coffee: 9,00 ευρώ
◆ Γεμιστά: 13 ευρώ
◆ Χωριάτικη σαλάτα: 8 ευρώ
◆ Μοσχαράκι με πατάτες: 19 ευρώ
◆ Ένα κομμάτι τυρόπιτα: 6 ευρώ
 
Σημειωτέον ότι οι τιμές αυτές είναι με ΦΠΑ στο 13%, ενώ, παράλληλα, τουρίστες και παραθεριστές τονίζουν ότι η έκδοση απόδειξης παραμένει σε αρκετές περιπτώσεις μυστήριο. Ο πρόεδρος του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων Ανδρέας Ανδρεάδης ανησυχεί για τα φαινόμενα κερδοσκοπίας και καλεί το κράτος να ενεργοποιήσει τους ελεγκτικούς μηχανισμούς του ώστε να αντιμετωπίσει τις κακές πρακτικές αλλά και τους φορείς της αυτοδιοίκησης.
 
Οι πολίτες βέβαια που αντιλαμβάνονται φαινόμενα αισχροκέρδειας δεν είναι ανήμποροι, μπορούν να απευθύνονται στις ενώσεις καταναλωτών.
 
Και για να έχουμε τον νου μας και να μη μας πιάνουν κορόιδα, η Ένωση Καταναλωτών Ελλάδας μας ενημερώνει ότι οι επιβάτες που μετακινούνται με πλοία εσωτερικών γραμμών μπορούν, σύμφωνα με την αγορανομική διάταξη 3/12 που θέσπισε το υπουργείο Ανάπτυξης, να αγοράζουν από τα κυλικεία των πλοίων μια σειρά από προϊόντα, τα οποία υποχρεωτικά πρέπει να διαθέτουν σε προκαθορισμένες τιμές.
 
Αυτά τα προϊόντα ισχύουν γι’ αυτούς που σερβίρονται όρθιοι στα κυλικεία και οι τιμές που πρέπει να πωλούνται με τον ΦΠΑ είναι:
 
ΕΙΔΟΣ ΝΕΑ ΠΑΛΙΑ
 
ΤΙΜΗ ΤΙΜΗ
 
Νερό 500 ml............ 0,35...... 0,50
Νερό 750 ml............ 0,50...... 0,70
Τοστ με τυρί............ 1,15...... 1,60
Τοστ με ζαμπόν
και τυρί................... 1,35...... 1,80
Σάντουιτς με τυρί..... 1,15...... 1,50
Σάντουιτς
με ζαμπόν και τυρί... 1,35...... 1,70
Καφές μονός
ελληνικός................ 1,20...... 1,60
Καφές μονός
γαλλικός................. 1,20...... 1,60
Καφές μονός
εσπρέσο.................. 1,35...... 1,70
Καφές μονός φραπέ 1,20...... 1,60
Τσάι ρόφημα........... 1,20...... 1,60
 
Οι «αετομάτηδες», πέραν των αυξήσεων χωρίς αιτία στους τιμοκαταλόγους, έχουν κάνει και την ανασφάλιστη εργασία εθνικό τους σπορ, σύμφωνα με τα όσα υποστηρίζει η Πανελλήνια Ομοσπονδία Εργατών Επισιτισμού και Υπαλλήλων Τουριστικών Επαγγελμάτων (ΠΟΕΕ-ΥΤΕ).
 
Τα σοβαρότερα προβλήματα εντοπίζονται στις Κυκλάδες, τη Μύκονο, τη Σαντορίνη, την Εύβοια, την Αχαΐα, την Ήπειρο, τη Θεσσαλονίκη και την Κρήτη.
 
Ειδικότερα, στις Κυκλάδες υπάρχουν εκατοντάδες καταγγελίες για αδήλωτη εργασία, απολύσεις ή συνεχή αντικατάσταση του προσωπικού.
 
Στην Εύβοια αρκετά ξενοδοχεία δεν άνοιξαν φέτος καθώς οι εργοδότες έφυγαν στο εξωτερικό αφήνοντας απλήρωτους και ομήρους δεκάδες εργαζομένους αφού δεν τους απολύουν και φυσικά δεν τους επαναπροσέλαβαν.
 
Στην Αχαΐα ακολουθήθηκε ακόμα και το μοντέλο της Αίγινας, όπου πέρυσι εντοπίστηκε αγγελία που πρόσφερε σε καμαριέρα, αντί αμοιβής, μόνο τροφή και στέγη.
 
Το ίδιο πρότεινε ξενοδόχος της Αχαΐας σε δύο εργαζομένους και χρειάστηκε η επέμβαση του Σωματείου και της Επιθεώρησης Εργασίας για να τους ασφαλίσει και να τους καταβάλει αποδοχές.
 
Μεγάλες ξενοδοχειακές μονάδες στην Πρέβεζα και τα Ιωάννινα οφείλουν αποδοχές ακόμη και πάνω από 12 μήνες.
 
Μάλιστα μεγάλος αριθμός απασχολουμένων στον τουρισμό αμείβεται με τον γενικό κατώτερο μισθό και ατομικές ή ε π ι χ ε ι ρ η σ ι α κ έ ς συμβάσεις, ενώ μόλις 60.000
από τους 120.000 εργαζομένους στον χώρο των ξενοδοχείων αμείβονται με την κλαδική σύμβαση.
 
Σύμφωνα πάντα με την ΠΟΕΕ-ΥΤΕ, στον κλάδο του τουρισμού χάθηκαν περίπου 8.000 θέσεις εργασίας, λόγω μείωσης των προγραμμάτων του Κοινωνικού Τουρισμού, ενώ υπάρχουν μεγάλες κ α θ υ σ τ ε ρ ή σ ε ι ς στην καταβολή των εφάπαξ, παρ’ ότι το Ταμείο Πρόνοιας του κλάδου διαθέτει αποθεματικά ονομαστικής αξίας 167 εκατ. ευρώ και τρέχουσας αξίας 132 εκατ. ευρώ.
 
Μάλιστα αναφέρεται ότι επιτήδειοι λυμαίνονται και τον οργανωμένο τουρισμό κάνοντας χρυσές δουλειές στη μαύρη αγορά, με αποτέλεσμα το μεγαλύτερο κομμάτι των εσόδων της ρωσικής τουριστικής κίνησης να καταλήγει σε αυτούς τους μηχανισμούς και όχι στην ίδια την αγορά και στους αποδέκτες της που προσφέρουν υπηρεσίες. Οι συμφωνίες κλείνονται σε υψηλό επίπεδο με συγκεκριμένο τιμολόγιο και όρους από το σύστημα και οι επαγγελματίες (ξενοδόχοι, καταστηματάρχες επισιτιστικών) τους αποδέχονται!!!
 
Με τούτα και μ’ εκείνα χαμένη βγαίνει συνολικά η ελληνική οικονομία καθώς το μεγαλύτερο κομμάτι του τζίρου ούτε δηλώνεται, ούτε εμφανίζεται, ούτε φορολογείται, με μόνους κερδισμένους τους βαρόνους της τουριστικής αγοράς.
 
Ευτυχώς που υπάρχουν και οι επαγγελματίες που εξαιρούνται, καθώς τα πλοκάμια αυτών έχουν εξαπλωθεί παντού, κάτι που γίνεται αντιληπτό πλέον διά γυμνού οφθαλμού καθώς η δράση τους πια είναι δημοσία θέα.

ΣΧΟΛΙΑ

Το "Π" σέβεται όλες τις απόψεις, αλλά διατηρεί το δικαίωμά του να μην αναρτά υβριστικά σχόλια και διαφημίσεις. Τα σχόλια απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των αναγνωστών.