ΠΕΜΠΤΗ 06.11.2025 08:10
MENU CLOSE

Η «εκδίκηση» του ηλεκτρικού αυτοκινήτου

10.05.2011 11:46

Το πρόγραμμα Autolib μπαίνει σε δοκιμαστική εφαρμογή τον Αύγουστο. Ο ριζοσπάστης δήμαρχος του Παρισιού Μπερτράν Ντελανοέ είναι έτοιμος για το επόμενο πρότζεκτ που θα κάνει την Πόλη του Φωτός ακόμα πιο φιλική για τους πολίτες και θα την ανεβάσει στις πρώτες θέσεις των «πράσινων» πρωτευουσών του κόσμου.

Το πρόγραμμα Autolib μπαίνει σε δοκιμαστική εφαρμογή τον Αύγουστο.

Ο ριζοσπάστης δήμαρχος του Παρισιού Μπερτράν Ντελανοέ είναι έτοιμος για το επόμενο πρότζεκτ που θα κάνει την Πόλη του Φωτός ακόμα πιο φιλική για τους πολίτες και θα την ανεβάσει στις πρώτες θέσεις των «πράσινων» πρωτευουσών του κόσμου.

Μετά την επιτυχία του προγράμματος Velib, του συστήματος δηλαδή ενοικίασης ποδηλάτων, μπαίνει σε δοκιμαστική εφαρμογή από τον Αύγουστο και για δυο μήνες το πρόγραμμα Autolib (ελεύθερο αυτοκίνητο), που προβλέπει τη διάθεση ηλεκτρικών αυτοκινήτων, με στόχο τον Οκτώβριο να ανοίξει τις «πύλες» του σε κατοίκους και επισκέπτες.

Σε πρώτη φάση, στο Autolib θα ενταχθούν 3.000 μικρά τετραθέσια ηλεκτρικά αυτοκίνητα, που θα έχουν αυτονομία κίνησης για 250 χιλιόμετρα, θα φορτίζουν μέσα σε 4 ώρες και θα έχουν τελική ταχύτητα 130 χιλιόμετρα. Για την εξυπηρέτηση κατοίκων και επισκεπτών τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα θα βρίσκονται σε 1.000 ειδικά διαμορφωμένους χώρους στάθμευσης μέσα στην πόλη αλλά και στα προάστια, σημεία που έχουν επιλεγεί στρατηγικά για να καλύπτουν σχεδόν ολόκληρη την πόλη, ενώ βρίσκονται κοντά σε σταθμούς του μετρό.

Το σύστημα ενοικίασης των ηλεκτρικών αυτοκινήτων θα λειτουργεί όπως ακριβώς και αυτό των ποδηλάτων. Όσοι επιθυμούν, δηλαδή, να χρησιμοποιήσουν τα αυτοκίνητα που διαθέτει ο δήμος, θα προμηθεύονται μια ειδική κάρτα και από ’κεί και πέρα θα πληρώνουν με την ώρα. Η τιμή της ειδικής κάρτας θα είναι 12 ευρώ τον μήνα για την ετήσια, 7 για την εβδομαδιαία και 10 για την ημερήσια. Η τιμή της χρέωσης ανά μισή ώρα χρήσης θα κυμαίνεται από 4 έως και 8 ευρώ, ανάλογα με την κάρτα που έχει προμηθευτεί ο κάθε οδηγός.

Το σύστημα, το οποίο μελετάται από τον Ιούλιο του 2009, είναι έτσι φτιαγμένο ώστε η ειδική κάρτα να εκδίδεται μέσα σε λίγα λεπτά, ενώ ο χρήστης του ηλεκτρικού αυτοκινήτου θα μπορεί να κλείσει εκ των προτέρων με ένα τηλεφώνημα και αυτοκίνητο και θέση στάθμευσης.

Οι δημοτικές αρχές του Παρισιού εκτιμούν ότι σε πρώτη φάση το πρόγραμμα θα προσελκύσει από 150.000 έως 200.000 χρήστες και θα βοηθήσει σημαντικά στη μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα.

Velib

Το πρόγραμμα «ελεύθερα ποδήλατα» ξεκίνησε τον Ιούλιο του 2007 και μέχρι σήμερα εκτιμάται ότι στους δρόμους του Παρισιού έχουν γίνει περισσότερες από 100 εκατομμύρια διαδρομές. Τέσσερα χρόνια μετά την πρώτη εφαρμογή, ο δήμος διαθέτει περίπου 22.000 ποδήλατα, ενώ έχουν δημιουργηθεί 1.500 ειδικές θέσεις στάθμευσης. Το νέο πρόγραμμα του Ντελανοέ για την επόμενη τριετία προβλέπει νέα ενίσχυση του Velib με δημιουργία και νέων ποδηλατοδρόμων αλλά και δραστικές αλλαγές στον κώδικα οδικής κυκλοφορίας, ώστε να ενθαρρυνθεί παραπάνω η χρήση του ποδηλάτου. Επισημαίνεται ότι η ετήσια συνδρομή για τη χρήση των δημοτικών ποδηλάτων είναι 29 ευρώ και τα πρώτα 30 λεπτά χρήσης είναι δωρεάν.

ΠΕΜΠΤΗ 06.11.2025 08:10
Exit mobile version