search
ΔΕΥΤΕΡΑ 01.09.2025 02:55
MENU CLOSE

Το Μετρό δεν πάει Θεσσαλονίκη

05.01.2013 22:00
oldphotospod_0301_047_cmyk1357286808.jpg

Με το παλιό σύνθημα «Δώστε και… σώστε» η κυβέρνηση επιχειρεί να δώσει κάποια έργα και να βοηθήσει ορισμένους φίλους της, υπό το πρόσχημα της ανάπτυξης.

Με το παλιό σύνθημα «Δώστε και… σώστε» η κυβέρνηση επιχειρεί να δώσει κάποια έργα και να βοηθήσει ορισμένους φίλους της, υπό το πρόσχημα της ανάπτυξης. Το μόνο που καταφέρνει όμως είναι να εκτίθεται το «σύστημα».

Η περίπτωση των επεκτάσεων του Μετρό Θεσσαλονίκης είναι απολύτως ενδεικτική. Τρεις ημέρες πριν κλείσει ο χρόνος ανακοινώθηκε ο προσωρινός ανάδοχος για την επέκταση του Μετρό της «συμπρωτεύουσας», όμως η Κομισιόν είχε δηλώσει από πριν ότι δεν μπορεί να προχωρήσει κάτι τέτοιο, εφόσον δεν έχει ολοκληρωθεί το κυρίως έργο, η πορεία του οποίου βρίσκεται σε απόλυτο τέλμα…
Πώς έχει το θέμα: Στις 27 Δεκεμβρίου η Αττικό Μετρό ανακοίνωσε ότι αναδείχθηκε «προσωρινός ανάδοχος για το έργο της επέκτασης του Μετρό Θεσσαλονίκης». Νωρίτερα, όμως, η Κομισιόν, με απάντησή της στον ευρωβουλευτη του ΣΥΡΙΖΑ Ν. Χουντή, είχε ήδη θέσει το έργο της επέκτασης του Μετρό και τις προθεσμίες του υπό αμφισβήτηση.

Στον αέρα
Πιο συγκεκριμένα, ο Ν. Χουντής, με γραπτή ερώτησή του, εξέφραζε την ανησυχία του για την πορεία κατασκευής του Μετρό της Θεσσαλονίκης, το οποίο, όπως τόνιζε, «έχει ξεκινήσει από τον Ιούνιο του 2006, παρουσιάζει σημαντικές καθυστερήσεις στην υλοποίησή του και το τελευταίο διάστημα βρίσκεται σε απόλυτο τέλμα».
Αφού λοιπόν καλούσε την επιτροπή να δώσει στοιχεία για την πρόοδο του έργου, ζητούσε να πληροφορηθεί αν «υπάρχει χρονική συσχέτιση της πορείας εκτέλεσης του κυρίως έργου με τη δρομολογούμενη επέκταση του Μετρό».
Στην απάντησή της η επιτροπή σημειώνει ότι για την περίοδο 2007-2013 δεν έχει υποβληθεί ακόμη αίτηση για συγχρηματοδότηση (!!!), δηλαδή δεν υπάρχει καμία απορρόφηση, και ως εκ τούτου «δεν είναι σε θέση να κάνει κάποιο σχόλιο σχετικά με το κόστος του» και συμπληρώνει ότι «έχει ζητήσει λεπτομερή στοιχεία σχετικά με την πορεία του έργου από τις ελληνικές αρχές, οι οποίες φέρουν την ευθύνη για την εφαρμογή του».
Επισημαίνει, όμως, ότι η λειτουργικότητα του έργου για την επέκταση του Μετρό της Θεσσαλονίκης είναι άμεσα συνδεδεμένη με την εφαρμογή και τη λειτουργικότητα της κύριας γραμμής και συνεπώς τα δύο έργα θεωρούνται αλληλένδετα.
Μετά την απάντηση αυτή της επιτροπής υπάρχει ένα ερώτημα, το οποίο χρειάζεται να απαντηθεί: Γιατί η κυβέρνηση σπεύδει, προκηρύσσει διαγωνισμό και αναδεικνύει ανάδοχο για την επέκταση του Μετρό Θεσσαλονίκης, όταν όλοι γνωρίζουν ότι το κυρίως έργο παρουσιάζει τεράστια προβλήματα και είναι άγνωστος ο χρονικός ορίζοντας ολοκλήρωσής του;

Τα ερωτήματα
1. Ποιος είναι ο συνολικός προϋπολογισμός του έργου, η απορροφητικότητα και το χρηματοδοτικό σχήμα;
2. Πού οφείλονται οι καθυστερήσεις του έργου και πότε προβλέπεται τελικά η ολοκλήρωσή του; Υπάρχει αλλαγή του φυσικού αντικειμένου; Ποια είναι η πρόοδος του φυσικού αντικειμένου μέχρι σήμερα;
3. Υπάρχει χρονική συσχέτιση της πορείας εκτέλεσης του κυρίως έργου με τη δρομολογούμενη επέκταση του Μετρό, για την οποία έχει ζητηθεί ήδη η συνδρομή της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων;

Η απάντηση της Κομισιόν
Εξ ονόματος της επιτροπής απάντησε στον ευρωβουλευτή ο επίτροπος Hahn στις 4.12.2012 ως εξής:
1. Η επίσημη αίτηση σχετικά με την υλοποίηση του έργου «Μελέτη, κατασκευή και λειτουργία του Μετρό της Θεσσαλονίκης» υπεβλήθη από τις ελληνικές αρχές στις 14 Ιουνίου 2007, ύστερα από συζητήσεις με τις ελληνικές αρχές. Η επιτροπή ενέκρινε το έργο με την απόφαση της 17ης Δεκεμβρίου 2009, αφού έλαβε πρόσθετα στοιχεία στις 10 Αυγούστου 2009 και στις 19 Οκτωβρίου 2009.
Ο συνολικός δημόσιος προϋπολογισμός ανέρχεται στα 200 εκατομμύρια ευρώ και η συνεισφορά της Ε.Ε. κατά την περίοδο 2000-2006 ήταν 100 εκατομμύρια ευρώ. Το έργο αυτό συνεχίζεται ως έργο «γέφυρα» για την περίοδο 2007-2013, αλλά δεν έχει υποβληθεί ακόμη αίτηση για συγχρηματοδότηση, έτσι η επιτροπή δεν είναι σε θέση να κάνει κάποιο σχόλιο σχετικά με το κόστος του.
2. Το εν λόγω έργο – «γέφυρα» αναμένεται να ολοκληρωθεί έως το τέλος της τρέχουσας περιόδου. Αφού η επίσημη αίτηση που αφορά το μεγάλο έργο δεν έχει υποβληθεί ακόμα, η επιτροπή έχει ζητήσει λεπτομερή στοιχεία σχετικά με την πορεία του έργου από τις ελληνικές αρχές, οι οποίες φέρουν την ευθύνη για την εφαρμογή του.
3. Η αίτηση για το έργο της επέκτασης του Μετρό της Θεσσαλονίκης δεν έχει υποβληθεί ακόμη. Η επιτροπή θεωρεί ότι η λειτουργικότητα του έργου για την επέκταση του Μετρό της Θεσσαλονίκης είναι άμεσα συνδεδεμένη με την εφαρμογή και τη λειτουργικότητα της κύριας γραμμής και, συνεπώς, τα δύο έργα θεωρούνται αλληλένδετα.

google_news_icon

Ακολουθήστε το topontiki.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν.

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Το topontiki.gr σέβεται όλες τις απόψεις, αλλά διατηρεί το δικαίωμά του να μην αναρτά υβριστικά σχόλια και διαφημίσεις. Οι χρήστες που παραβιάζουν τους κανόνες συμπεριφοράς θα αποκλείονται. Τα σχόλια απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των αναγνωστών.

ΔΕΥΤΕΡΑ 01.09.2025 02:50