Οθωνοί, Ερεικούσα, Μαθράκι, Κάλαμος, Καστός, Ηρακλειά, Σχοινούσα, Δονούσα, Κουφονήσια, Αντικύθηρα. Δέκα κουκκίδες γης σημειωμένες στον χάρτη της ελληνικής επικράτειας, που «βρέχονται» από το Αιγαίο και το Ιόνιο πέλαγος.
Ακτοπλοϊκά προβλήματα στις δυτικές Κυκλάδες
Το… οδοιπορικό των προβλημάτων στη νησιωτική Ελλάδα συνεχίζεται με την κοινή ανοιχτή επιστολή των δημάρχων Σίφνου, Μήλου, Κιμώλου και Σερίφου για το ακτοπλοϊκό πρόβλημα που αντιμετωπίζουν οι δυτικές Κυκλάδες. Η επίλυση του ακτοπλοϊκού προβλήματος της σύνδεσης των δυτικών Κυκλάδων τόσο με τον Πειραιά όσο και με τα υπόλοιπα νησιά «είναι θέμα επιβίωσης των κοινωνιών μας και όχι απλά καλής διαβίωσης» σημειώνουν οι δήμαρχοι των τεσσάρων νησιών και ζητούν:
• Να ρυθμιστεί νομοθετικά η υποχρέωση των ακτοπλοϊκών εταιρειών να αναρτούν, το αργότερο έως τέλος Ιανουαρίου εκάστου έτους, το σύνολο των εγκεκριμένων, βάσει της κείμενης νομοθεσίας, δρομολογίων στο ηλεκτρονικό σύστημα κράτησης και έκδοσης εισιτηρίων, όπως πράττουν, για παράδειγμα, οι εταιρείες Aegean Speed Lines, Blue Star Ferries κ.ά.
• Να επιτρέπεται τροποποίηση εγκεκριμένου από το Σ.Α.Σ. δρομολογίου μόνο σε εξαιρετικά ιδιαίτερες περιπτώσεις.
u Να προβλέπονται και να επιβάλλονται κυρώσεις στις εταιρείες, σε περίπτωση μη τήρησης των ανωτέρω.
• Να χαρακτηριστεί η γραμμή των δυτικών Κυκλάδων και ειδικότερα η γραμμή Σερίφου – Σίφνου – Κιμώλου εποχικά άγονη (από 1.10 έως 30.4), ώστε να δοθεί το κίνητρο και η δυνατότητα σε σύγχρονα και ταχύτερα πλοία να πραγματοποιούν δρομολόγια στα νησιά.
• Να υπάρχει καλύτερος σχεδιασμός και συντονισμός των ενδοκυκλαδικών δρομολογίων (δρομολόγια πλοίων από και προς μεγάλα κεντρικά λιμάνια των Κυκλάδων αλλά και από και προς τα νησιά στα οποία υφίστανται αεροδρόμια). Για παράδειγμα, το πλοίο «Aqua Jewel» της εταιρείας NEL συνδέει τα νησιά με τη Σύρο κάθε Τρίτη, Τετάρτη και Κυριακή, ενώ το λογικό και αυτονόητο θα ήταν η σύνδεση να γίνεται Τρίτη – Πέμπτη – Κυριακή, ούτως ώστε να μπορούν οι δημότες να μεταβαίνουν στην έδρα της Περιφέρειας και των περισσότερων υπηρεσιών, χωρίς να χρειάζεται να μένουν στη Σύρο τρεις και τέσσερις ημέρες ή να επιστρέφουν στο νησί τους μέσω Πειραιά.
• Να εφαρμοστεί το μεταφορικό ισοδύναμο, με τη μείωση του κόστους των εισιτηρίων. Η ανυπαρξία του μεταφορικού ισοδύναμου στην παρούσα φάση λειτουργεί περισσότερο αρνητικά από ποτέ και αποτελεί ανασταλτικό παράγοντα για μετακινήσεις κατοίκων και επισκεπτών.