search
ΔΕΥΤΕΡΑ 29.04.2024 12:34
MENU CLOSE

Βασίλης Καλαντζής: «Οι νέοι άνθρωποι είναι προσεκτικοί πια σε τι καταναλώνουν – Τα «Three cents» εξάγονται σε 34 χώρες» (Photos)

21.06.2023 06:00
kalantzis-new

Ο Βασίλης Καλαντζής είναι ένας από τους πιο πετυχημένους επιχειρηματίες της γενιάς του, καθώς η ενασχόληση και το πάθος του με τον χώρο της εστίασης και της διασκέδασης δημιούργησαν τις προϋποθέσεις ώστε η Granikal να είναι ανάμεσα στους κορυφαίους εισαγωγείς premium, ιδιαίτερων και ξεχωριστών ποτών.

Αν ασχολείσαι με το χώρο του ποτού αποκλείεται να μην γνωρίζεις τα «Three Cents». Κι αυτό, γιατί δίχως υπερβολή, αποτελούν από τα πιο ιδιαίτερα και καινοτόμα προϊόντα του χώρου τα τελευταία χρόνια, ενώ πλέον τα βλέπεις σχεδόν σε κάθε bar.

Η Granikal – εταιρεία εισαγωγής και διανομής premium spirits – έχει καταφέρει τα τελευταία χρόνια να ξεχωρίσει στον χώρο της εστιάσης.

Ο Βασίλης Καλαντζής μίλησε στο topontiki.gr για τα πρώτα ερεθίσματα που είχε στον χώρο της εστίασης, πώς πήρε την απόφαση να στραφεί εκεί, τα μελλοντικά του σχέδια, αλλά και το πρώτο του βιβλίο, το «Valori Bollati: Αποσπάσματα Κορινθιακού Τύπου του 20ού Αιώνα για την Κατανόηση των Αξιών μιας Εποχής».

Αναλυτικά η συνέντευξη:

Πώς και γιατί ένας έμπειρος επιχειρηματίας σαν και εσάς αποφάσισε να ασχοληθεί με τη δημιουργία ιδιαίτερων και ξεχωριστών ποτών; Ποια ήταν τα «ερεθίσματα»;

Η προσπάθεια για δημιουργία στην ζωή γενικότερα αλλά και στο επιχειρείν που δραστηριοποιούμαι ήταν και είναι κάτι που με ενδιέφερε πάντοτε. Με αρκετά χρόνια πορεία στην εστίαση, αρχικά ως ιδιοκτήτης χώρων στο κέντρο της Αθήνας (Εν Δελφοίς, Μαντείο, Mommy’s) και τα τελευταία χρόνια με την Granikal – εταιρεία εισαγωγής και διανομής premium spirits – έβλεπα ότι τάσεις και τα νέα ήθη στον χώρο προερχόταν αποκλειστικά από το εξωτερικό και κυρίως από χώρες με κουλτούρα ετών στον τομέα αυτό. Στην Ελλάδα έφτανε συνήθως ο απόηχος και αυτός πολλές φορές διαστρεβλωμένος.

Υπήρξα τυχερός και ευτυχής συναντώντας τους συνεργάτες μου στα Three cents (Γιώργο Τσιρίκο, Δημήτρη Νταφόπουλο και Γιώργο Μπάγκο) να ξεκινήσουμε ένα brand το οποίο γρήγορα έδειξε ότι θα κατόρθωνε το αντίθετο από αυτό που συνέβαινε μέχρι τότε. Να κάνει trend κάτι που ξεκινούσε από μια μικρή χώρα. Βάλαμε στην φιλοσοφία των mixers, εκτός από το τόνικ και τις σόδες, η pink grapefruit soda έγινε η νέα τάση και η Paloma το εθνικό ποτό των Ελλήνων.

Σε όλο αυτό δεν πρέπει να παραβλέψουμε και το περιβάλλον στην Ελλάδα που ήταν διαφορετικό πια στον χώρο και χωρίς την βοήθεια του θα ήταν δύσκολη η επιτυχία. Τα τελευταία χρόνια μια νέα γενιά κυρίως bartenders αλλά και επιχειρηματιών, εταιρειών, δημοσιογράφων και ανθρώπων του χώρου έβαλε την χώρα μας σαν πρωτοπόρο στον παγκόσμιο χάρτη της spirits industry.  

Δεν είναι τυχαίο άλλωστε που το Athens Bar Show που λαμβάνει χώρα κάθε Νοέμβριο στο Γκάζι είναι και το πιο δημοφιλές. Στα 50 world best bar, έχουμε τρία από την χώρα μας και εύχομαι φέτος να είναι περισσότερα. Τεράστιο επίτευγμα για όλους μας!

Ποια είναι τα trends που έχετε ξεχωρίσει μέσα στο 2023;

Οι εποχές και οι συνήθειες αλλάζουν, οι νέοι άνθρωποι είναι προσεκτικοί πια σε τι καταναλώνουν. Η φιλοσοφία No Lo, δηλαδή ποτά χωρίς αλκοόλ ή με λίγους αλκοολικούς βαθμούς (aperitivi, spritz) κερδίζει όλο και περισσότερους φίλους. Τα long drinks με premium mixers και τα classic cocktails είναι πάντοτε σταθερή αξία. Αξιοσημείωτη είναι και η νέα αγάπη για τεκίλα 100% αγάβη και μεσκάλ – κάτι που κάνει χαρούμενους και όλους μας στα Three cents , πιστεύοντας ότι συμβάλαμε και ιδίως τον Γιώργο τον Μπάγκο έναν από τους πρώτους  afficionados της αγαύης στην Ελλάδα. Δεν πρέπει να ξεχνάμε ποτέ ότι ο βασικός λόγος που επισκεπτόμαστε τα bar είναι η κοινωνικοποίηση, να συναντήσουμε άλλους ανθρώπους να συνομιλήσουμε. Τα bar παραμένουν ίσως τα τελευταίοι χώροι ανεκτικότητας στον πλανήτη.

H Granikal ιδρύθηκε το 2009. «Γεννήθηκε» και αναπτύχθηκε μέσα στην κρίση. Ποιο είναι το μυστικό της επιτυχίας σας;

Οι μεγάλες εταιρείες του χώρου πολυεθνικές και μη συνήθως δεν ενδιαφέρονται για την ιδιαιτερότητα, τη νέα τάση (τουλάχιστον μέχρι να γιγαντωθεί), τα μικρά volumes. Έτσι την στιγμή που ξεκίνησε η κρίση και κατέρρεε η αγορά και τα νούμερα δημιουργήθηκε χώρος για αυτούς που είχαν να προτείνουν κάτι διαφορετικό. Εκεί εμφανίστηκαν κάποιες νέες και μικρές εταιρείες – ανάμεσα τους και η Granikal -που ανακάτεψαν στην κυριολεξία την τράπουλα και έφεραν νέες προτεραιότητες. Σε ένα άκρως ανταγωνιστικό περιβάλλον, που έχεις να αντιμετωπίσεις κολοσσούς έχει πάντα ενδιαφέρον να βλέπεις την χαραμάδα που δεν έχουν δει η άλλοι….

Η πιο σημαντική επαγγελματική σας στιγμή μέχρι τώρα;

Θα αδικήσω σίγουρα στιγμές και το εαυτό μου αλλά θα ήθελα να αναφερθώ σε ένα συμβάν που υπήρξε χαρακτηριστικό. Είναι Μάϊος του 2017 και βρισκόμαστε όλοι μαζί, τα TC, στο Άμστερνταμ στην Ολλανδία για ένα bar show. Το βραδάκι επισκεπτόμαστε για ένα ποτό το bar του Pulitzer Hotel, ένα από τα πιο δημοφιλή της πόλης. Ενώ συζητάμε μεταξύ μας περνάει από μπροστά μας ένας σερβιτόρος με ένα ροζ μπουκαλάκι πάνω στον δίσκο. Έπεσε μια σιωπή ανάμεσα μας, σαν να καταλαβαίναμε την σημαντικότητα της στιγμής. Κάτι που δεν υπήρχε πριν λίγους μήνες, μια ιδέα, πραγματοποιήθηκε, έγινε brand και τώρα μπορούσες να το απολαύσεις σε ένα μεγάλο ξενοδοχείο της Ευρώπης.  Οπωσδήποτε ικανοποίηση ότι κάτι καταφέρναμε…

Σε πόσες χώρες εξάγονται τα προϊόντα σας; Επόμενα επαγγελματικά σχέδια; Τι να περιμένουμε για το μέλλον;

Σήμερα τα «Three cents» εξάγονται σε 34 χώρες σε τρεις ηπείρους. Βασικός μας στόχος είναι να καθιερωθούμε στην Ευρώπη. Υπάρχουν αγορές που είναι ώριμες και άλλες που τώρα ξεκινούν να μαθαίνουν τι είναι mixers. Βασικός μας στόχος είναι να παραμείνουμε κοντά στους bartenders δίνοντας πάντοτε λύσεις και προτάσεις που διευκολύνουν την δουλειά τους. Παράλληλα, στους καταναλωτές δυνατότητα να απολαμβάνουν εύγευστα και όμορφα ποτά.

Και για το τέλος. Ποια ήταν η αφορμή για να εκδοθεί το βιβλίο σας «VALORI BOLLATI – Αποσπάσματα Κορινθιακού Τύπου του 20ού αιώνα για την κατανόηση των αξιών μιας εποχής», από τις εκδόσεις Παρουσία;

Η αγάπη μου για τον τόπο μου υπήρξε πάντοτε μεγάλη και σφοδρή. Ίσως επειδή  ποτέ δεν έμεινα μόνιμα εκεί αλλά είχα την πολυτέλεια να τον επισκέπτομαι και να φεύγω, στο μυαλό μου ήταν το ιδανικό σημείο πάνω στην γη. Ο παππούς μου διατηρούσε μια αξιοζήλευτη συλλογή από εφημερίδες κυρίως τοπικές, την οποία μέσα στα χρόνια την εμπλούτισα. Διαβάζοντας τις εφημερίδες μου έκανε εντύπωση πως άλλαζε ο τόπος και οι άνθρωποι. Θέλησα έτσι μέσω των εφημερίδων να διατηρήσω κάτι από τη γοητεία ή και την τραγωδία του παρελθόντος. Πώς άνθρωποι που ζουν ακριβώς στον ίδιο τόπο αντιμετωπίζουν τα ίδια γεγονότα τόσο διαφορετικά!

Επιτρέψτε μου να κλείσω με ένα μικρό απόσπασμα από το βιβλίο που έχει να κάνει και με τα παραπάνω:

«ΤΟ ΜΠΑΡ ΣΤΟ ΑΓΡΟΚΗΠΙΟΝ

Το δροσολούετο εξοχικόν κέντρον εκτός της παγωμένης μπύρας , της εξαιρετικής εις ποιότηταν ρετσίνας, της μεγάλης ποικιλίας των μεζέδων, της παγωμένης λεμονάδας και άλλων θα ευρηται υπηρεσίαν πρόθυμον και καθαριότητα μεγάλην.

Η Διεύθυνσις

Μπάμπης Σταματόπουλος

ΝΕΑ ΚΟΡΙΝΘΟΣ

Εν Κορινθω 15 Μαϊου 1927»

Διαβάστε επίσης:

Lift Every Voice and Sing: Ο εθνικός ύμνος των μαύρων Αμερικανών

Κωνσταντίνος Βούλγαρης (Docta): «Η κοινωνία μας βρίσκεται σε πνευματική πτώση – Η trap προωθεί την υποκουλτούρα»

Κέντρο Αθήνας: «Δάσος» από χρησιμοποιημένες σύριγγες στην Πανεπιστήμιου (photos/video)

google_news_icon

Ακολουθήστε το topontiki.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν.

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Το topontiki.gr σέβεται όλες τις απόψεις, αλλά διατηρεί το δικαίωμά του να μην αναρτά υβριστικά σχόλια και διαφημίσεις. Οι χρήστες που παραβιάζουν τους κανόνες συμπεριφοράς θα αποκλείονται. Τα σχόλια απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των αναγνωστών.

ΔΕΥΤΕΡΑ 29.04.2024 12:34