ΚΥΡΙΑΚΗ 21.09.2025 19:58
MENU CLOSE

Κακοκαιρία Daniel: Αδιάβατη λίμνη ακόμη η εθνική οδός μετά τα Τέμπη - «Λάθος ο σχεδιασμός της», λέει ο Λέκκας

13.09.2023 19:25

Απελπιστική παραμένει η κατάσταση στον αυτοκινητόδρομο Αιγαίου ο οποίος έχει αποκλειστεί σε ένα μεγάλο τμήμα του, μετά την κακοκαιρία Daniel που «βούλιαξε» τη Θεσσαλία, με τη χώρα να παραμένει κομμένη στα δύο για πέμπτη συνεχόμενη ημέρα.

Υπενθυμίζεται ότι η κυκλοφορία στην ΠΑΘΕ έχει διακοπεί από τη Χ/Θ 471+481 (όρια με Διεύθυνση Τροχαίας Θεσσαλονίκης) μέχρι Χ/Θ 400+265 (όρια με Διεύθυνση Αστυνομίας Λάρισας), εξαιρουμένων όσων εκ των ανωτέρω οχημάτων έχουν τελικό προορισμό την Περιφερειακή Ενότητα Πιερίας. Η κυκλοφορία των οχημάτων διεξάγεται από τον κόμβο στο Κλειδί Ημαθίας και μέσω της Εγνατίας Οδού, κατευθύνονται προς Αθήνα.

«Αν δεν πέσει η στάθμη του Πηνειού, δεν μπορούμε εμείς να διώξουμε τα νέρα. Όταν υποχωρήσει το νερό, οι τεχνικές υπηρεσίες θα κάνουν άμεσα ελέγχους για την καταλληλότητα της υποδομής» σημειώνουν απο την εταιρία διαχείρισης του αυτοκινητοδρόμου. Όπως λένε υπολογίζεται ότι από τη στιγμή που θα υποχωρήσει η στάθμη των υδάτων θα χρειαστούν 1 – 2 μέρες για τον έλεγχο. «Είμαστε σε ένα άσχημο σημείο, στη κατάληξη της στενωπού των Τεμπών. Αυτό σημαίνει ότι μας έρχεται συνέχεια νερό» επισημαίνουν.

Λάθος ο σχεδιασμός της Εθνικής Οδού, λέει ο Λέκκας

Εντωμεταξύ, ο Ευθύμιος Λέκκας, καθηγητής Δυναμικής Τεκτονικής, Εφαρμοσμένης Γεωλογίας & Διαχείρισης Φυσικών Καταστροφών στο ΕΚΠΑ, ανέφερε την Τετάρτη μιλώντας στο Open πως, μετά την κακοκαιρία «Ιανός» που είχε επίσης πλήξει τη Θεσσαλία πριν από τρία χρόνια, «θα μπορούσαν να είχαν γίνει καινοτόμα και έξυπνα έργα με μικρότερο κόστος και πιο αποτελεσματικά».

Ο καθηγητής εξήγησε ότι υπήρχαν σημεία στα οποία θα μπορούσαν να γίνουν παρεμβάσεις, κυρίως σε οδικά δίκτυα. «Μετά τον Ιανό δρομολογήθηκαν έργα τα οποία αστόχησαν. Μια χαρακτηριστική περίπτωση είναι τα συρματοκιβώτια τα οποία τοποθετήθηκαν λάθος στον Πάμισο ποταμό με αποτέλεσμα να έχουμε πολλές και μεγάλες ζημιές».

Ο κ. Λέκκας σημείωσε ότι τα έργα δεν δρομολογήθηκαν από τις περιφέρειες και τους δήμους, αλλά από άλλους φορείς αμέσως μετά την κακοκαιρία «Ιανός». «Θα μπορούσαν να γίνουν καινοτόμα έργα, έξυπνα έργα με μικρότερο κόστος και πιο αποτελεσματικά, αυτό είναι δεδομένο».

Σημείωσε επίσης ότι υπάρχουν περιπτώσεις όπου δεν ήταν δυνατό να γίνουν έργα που θα μπορούσαν να σταματήσουν την καταστροφή από τις πλημμύρες.

«Θα πρέπει να σκεφτούμε να αλλάξουμε και τα επιχειρησιακά μας σχέδια. Υπάρχει τεράστιος επιστημονικός και τεχνικός προβληματισμός σε αυτό. Βλέπουμε ένα βαρομετρικό χαμηλό να πλησιάζει, εκτιμούμε ότι ίσως προκαλέσει καταστροφές, αλλά μας λείπει (σ.σ. να γνωρίζουμε) τι καταστροφές θα προκαλέσει, σε ποιο χώρο και σε ποια έκταση. Αυτός μας λείπει προκειμένου να σχεδιάσουμε τις επιχειρήσεις μας».

Για την Εθνική Οδό Αθηνών-Θεσσαλονίκης και την ασφάλειά, ο καθηγητής είπε: «Πιστεύουμε ότι είναι λανθασμένος σχεδιασμός που δεν έλαβε υπόψιν τους φυσικούς κινδύνους της περιοχής και του τεχνικού έργου. Είναι επί τάπητος η ανθεκτικότητα των κρίσιμων υποδομών, πρέπει να αυξήσουμε την ανθεκτικότητα».

Διαβάστε επίσης:

Blue Horizon: «Δεν θα πείτε ότι τον σπρώξατε» – Νέο ντοκουμέντο «καίει» τον πλοίαρχο που έδινε οδηγίες

Πήλιο: Εντοπίστηκε σορός άνδρα από το Λιμενικό – Εξετάζεται αν είναι ο αγνοούμενος Αυστριακός

Θεσσαλία: Αύξηση σε γαστρεντερίτιδες και λοιμώξεις αναπνευστικού – Πού είναι ακατάλληλο το νερό – Μόνο τα μισά νεκρά ζώα έχουν συλλεχθεί

ΚΥΡΙΑΚΗ 21.09.2025 19:55
Exit mobile version