Ακολουθήστε το topontiki.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν.
Την ώρα που η Κομισιόν βάζει συγκεκριμένους αστερίσκους στη λειτουργία του Κράτους Δικαίου στην Ελλάδα, οι βουλευτές του ΠΑΣΟΚ, Οδυσσέας Κωνσταντινόπουλος και Ευαγγελία Λιακούλη, με ερώτησή τους προς τους υπουργούς Εσωτερικών και Δικαιοσύνης, κάνουν σοβαρές καταγγελίες σχετικά με τις διαδικασίες πλήρωσης θέσεων ευθύνης στο Ελεγκτικό Συνέδριο, το τρίτο Ανώτατο Δικαστήριο της χώρας, μαζί με τον Άρειο Πάγο και το ΣτΕ.
Στην ερώτησή τους, οι δύο βουλευτές κάνουν λόγο για «όργιο αυθαιρεσίας, ευνοιοκρατίας και κομματισμού, εξαιτίας τόσο της μεταβατικά εφαρμοζόμενης νομοθεσίας όσο και της αυθαίρετης ερμηνεία της από τα αρμόδια όργανα» στις διαδικασίες για την πλήρωση των θέσεων ευθύνης στο Ελεγκτικό Συνέδριο.
Επισημαίνουν ότι η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Δικαιοσύνης μεθόδευσε ώστε «να μην ισχύσουν άμεσα οι διατάξεις του άρθρου 145 του Κώδικα που προέβλεπαν συγκεκριμένα ποσοτικοποιημένα κριτήρια αξιολόγησης των τυπικών εκπαιδευτικών προσόντων και της διοικητικής εμπειρίας, συμπεριλαμβανομένων και των βαθμολογιών: α) από γραπτή εξέταση που διενεργείται από το ΑΣΕΠ ανά τριετία, β) από τη συμμετοχή σε υποχρεωτικό ειδικό σεμινάριο, το οποίο σχεδιάζεται και διεξάγεται από το ΕΚΔΔΑ δια του Ινστιτούτου Επιμόρφωσης και γ) από δομημένη συνέντευξη, με δυνητική επιστημονική στήριξη του ΕΚΔΔΑ, που υποστηρίζει επιστημονικά από το αρμόδιο υπηρεσιακό συμβούλιο στο πρακτικό του οποίου αναφέρεται και η βαθμολογία του κάθε υποψηφίου και αιτιολογείται συνοπτικά από το κάθε μέλος» του Κώδικα Δικαστικών Υπαλλήλων (Ν. 4798/2021).
Αντιθέτως, υπογραμμίζουν, η ηγεσία του υπουργείου Δικαιοσύνης «προέβλεψε μεταβατικά την εφαρμογή των διατάξεων του άρθρου 72 παρ. 5 και 6 του ν.2812/2000 (Α΄ 67), το οποίο στην ουσία αφήνει την επιλογή προϊσταμένων οργανικών μονάδων του Ελεγκτικού Συνεδρίου στη διακριτική ευχέρεια του αρμόδιου δικαστικού (υπηρεσιακού) συμβούλιο, με βάση τα στοιχεία του προσωπικού μητρώου κάθε δικαστικού υπαλλήλου, χωρίς όμως συγκεκριμένα αντικειμενικά κριτήρια βαθμολόγησης. Ωστόσο ακόμα και αυτές οι διατάξεις εφαρμόζονται αυθαίρετα και επιλεκτικά».
Όπως αναφέρουν, «με προκήρυξη του Υπουργού Δικαιοσύνης, κλήθηκαν οι δικαστικοί υπάλληλοι του Ελεγκτικού Συνεδρίου που διαθέτουν τα απαιτούμενα προσόντα να υποβάλουν αιτήσεις για επιλογή νέων ή επανεπιλογή των ήδη υπηρετούντων, στις θέσεις Προϊσταμένων Τμημάτων στο Ελεγκτικό Συνέδριο, για την πλήρωση εκατόν τριάντα μίας (131) θέσεων προϊσταμένων Τμήματος, λόγω της λήξης της θητείας ογδόντα τριών (83) υπηρετούντων Προϊσταμένων Τμήματος και σαράντα οκτώ (48) επιπλέον κενών θέσεων του Ελεγκτικού Συνεδρίου». Προσθέτουν δε ότι σε απόφαση του 5μελούς Υπηρεσιακού Συμβουλίου, τον περασμένο Απρίλιο, κρίθηκε η επανεπιλογή ως Προϊσταμένων Τμήματος 61 ήδη υπηρετούντων υπαλλήλων, που κρίθηκαν διακριτά και η επιλογή 48 νέων προϊσταμένων.
Οι βουλευτές επισημαίνουν ότι «στην απόφαση αυτή εμπεριέχεται μια πρωτοφανής, προκλητική και ατεκμηρίωτη ερμηνεία των επικαλούμενων διατάξεων σύμφωνα με την οποία “η επανεπιλογή προϊσταμένων οργανικών μονάδων και συνακόλουθα και των τμημάτων του Ελεγκτικού Συνεδρίου, λόγω λήξης της θητείας τους, αφορά στην επανεπιλογή, μετά από αξιολόγηση του έργου που έχουν επιτελέσει κατά τη διάρκεια της θητείας αυτής, αποκλειστικά και μόνο των ήδη υπηρετούντων προϊσταμένων. Στην εν λόγω επανεπιλογή αυτοί δεν μπορούν να συντρέχουν με υποψήφιους που επιδιώκουν την κατά το πρώτον επιλογή τους ως προϊσταμένων στην ίδια θέση, καθόσον πρόκειται για διαφορετικές κατηγορίες υπαλλήλων και διαφορετικό αντικείμενο αξιολόγησης με διαφορετικά κριτήρια, δεδομένου ότι οι ήδη προϊστάμενοι αξιολογούνται για το έργο που έχουν ήδη επιτελέσει σε τέτοιου είδους θέση, ενώ οι λοιποί υπάλληλοι πρέπει να αξιολογηθούν για το αν είναι ικανοί να αναλάβουν θέση προϊσταμένου. Τα ανωτέρω επιβεβαιώνονται άλλωστε και από το ότι και το υπό κρίση ερώτημα του Υπουργού Δικαιοσύνης εισήγαγε σε εντελώς ξεχωριστά και διακεκριμένα μεταξύ τους τμήματα, αφενός την επανεπιλογή ογδόντα τριών (83) Προϊσταμένων Τμημάτων του Ελεγκτικού Συνεδρίου, λόγω λήξης της θητείας τους, και αφετέρου την επιλογή και τοποθέτηση σαράντα οκτώ (48) Προϊσταμένων Τμημάτων για την κάλυψη ισάριθμων κενών θέσεων σε Υπηρεσίες Επιτρόπων του Ελεγκτικού Συνεδρίου”».
Τονίζουν δε ότι το το Υπηρεσιακό Συμβούλιο κρίνει ότι «διαθέτει ευρεία διακριτική ευρεία, η οποία ελέγχεται μόνο ως προς την υπέρβαση των άκρων ορίων της. Ως εκ τούτου, το Συμβούλιο δεν είναι υποχρεωμένο να παραθέσει στην απόφασή του αναλυτικές αιτιολογικές σκέψεις για την κρίση της πρόκρισης των υπαλλήλων που συγκεντρώνουν τις τυπικές και ουσιαστικές προϋποθέσεις έναντι άλλου ή άλλων, εκτός από την περίπτωση εκείνη κατά την οποία οι μη προκριθέντες υπάλληλοι υπερέχουν πρόδηλα έναντι των προκριθέντων, οπότε απαιτείται η απόφαση του Υπηρεσιακού Συμβουλίου να περιέχει ειδική αιτιολόγηση της πρόκρισης – προαγωγής αυτής, ώστε να είναι ελέγξιμη η άσκηση της διακριτικής ευχέρειας εντός των νόμιμων ορίων της (βλ. τις 3/2011, 5/2014, 6/2016, 6/2021, 1/2023 αποφ. Επταμελούς Υπηρεσιακού Συμβουλίου)».
Οι δύο βουλευτές υπογραμμίζουν ότι «από την παραπάνω απόφαση ανακύπτουν σοβαρές υπόνοιες για ευνοϊκή μεταχείριση, μεταξύ άλλων, επιλεγέντων υπαλλήλων με συγγενικές σχέσεις με Δικαστικούς Λειτουργούς στο Ελεγκτικό Συνέδριο, υπαλλήλων οι οποίοι στερούνταν τίτλων σπουδών αλλοδαπής με την αναγκαία αντιστοιχία από τον ΔΟΑΤΑΠ ή υπαλλήλων στους οποίους αναγνωρίστηκε με καταχρηστική τρόπο δημόσια υπηρεσία. Μάλιστα ανάμεσα στα υπόλοιπα ζητήματα που ανέκυψαν υπάρχει και το εξόφθαλμο παράδειγμα επιλογής υπάλληλου για θέση προϊσταμένου τμήματος, ενώ υπηρετεί ακόμα με απόσπαση σε θέση εκτός του Ελεγκτικού Συνεδρίου» και σημειώνουν ότι υποβλήθηκαν 77 ενστάσεις με αιτήματα την, εν όλω ή εν μέρει, ακύρωση της απόφασης του Πενταμελούς Υπηρεσιακού Συμβουλίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου.
Ωστόσο, όπως επισημαίνουν «η εξέταση των ενστάσεων αυτών διενεργήθηκε από το επταμελές Υπηρεσιακό Συμβούλιο του Ελεγκτικού Συνεδρίου, το οποίο επικύρωσε την απόφαση του Πενταμελούς Υ.Σ. ως προς την επανεπιλογή εξήντα ενός (61) Προϊσταμένων Τμήματος σε Υπηρεσίες Επιτρόπου του Δικαστηρίου για μια τριετία, και απέρριψε επίσης χωρίς αιτιολόγηση τη συντριπτική πλειονότητα των ενστάσεων. Αποσπάσματα της απόφασης αυτής έχουν κοινοποιηθεί σε όσους κατέθεσαν τις ενστάσεις χωρίς πάντως η απόφαση αυτή να έχει επικυρωθεί», προσθέτοντας ότι «η απόφαση του Επταμελούς Υπηρεσιακού Συμβουλίου προάγει και τοποθετεί εμβόλιμα 3 υπαλλήλους σε θέσεις προϊσταμένων τμημάτων, παρότι δεν κρίθηκαν από την απόφαση του Πενταμελούς Υπηρεσιακού Συμβουλίου, αλλά μόνο βάσει της προσφυγής που υπέβαλαν στο Επταμελές Υπηρεσιακό Συμβούλιο, απαγορεύοντας με τον τρόπο αυτό ακόμη και την υποβολή ένστασης συνυποψηφίων για τις θέσεις αυτές. Επιπλέον, στην απόφαση αυτή, στην πράξη έμμεσα μεταθέτει δύο υπαλλήλους που κρίνονται, κάτι που αντίκειται στις ισχύουσες διατάξεις του Νέου Κώδικα Δικαστικών Υπαλλήλων».
Στο πλαίσιο αυτό, οι δύο βουλευτές ρωτούν τους συναρμόδιους υπουργούς:
Και ερωτάται ειδικότερα ο κ. Υπουργός Δικαιοσύνης:
«σε εντελώς ξεχωριστά και διακεκριμένα μεταξύ τους τμήματα, αφενός την επανεπιλογή ογδόντα τριών (83) Προϊσταμένων Τμημάτων του Ελεγκτικού Συνεδρίου, λόγω λήξης της θητείας τους, και αφετέρου την επιλογή και τοποθέτηση σαράντα οκτώ (48) Προϊσταμένων Τμημάτων για την κάλυψη ισάριθμων κενών θέσεων σε Υπηρεσίες Επιτρόπων του Ελεγκτικού Συνεδρίου» ότι «η επανεπιλογή προϊσταμένων οργανικών μονάδων και συνακόλουθα και των τμημάτων του Ελεγκτικού Συνεδρίου, λόγω λήξης της θητείας τους, αφορά στην επανεπιλογή, μετά από αξιολόγηση του έργου που έχουν επιτελέσει κατά τη διάρκεια της θητείας αυτής, αποκλειστικά και μόνο των ήδη υπηρετούντων προϊσταμένων»;
Διαβάστε επίσης
Ο Κασσελάκης «τελειώνει» τον Φάμελλο από πρόεδρο της κοινοβουλευτικής ομάδας
Γιατί αποχώρησε τώρα η Μιλένα Αποστολάκη – Οι νέες ισορροπίες στη μάχη της ηγεσίας
Ποιος (δεν) ακούει τον Ερντογάν
Ακολουθήστε το topontiki.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν.
Το topontiki.gr σέβεται όλες τις απόψεις, αλλά διατηρεί το δικαίωμά του να μην αναρτά υβριστικά σχόλια και διαφημίσεις. Οι χρήστες που παραβιάζουν τους κανόνες συμπεριφοράς θα αποκλείονται. Τα σχόλια απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των αναγνωστών.