Ακολουθήστε το topontiki.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν.
Καλημέρα και καλό μήνα
Η Θεσσαλονίκη δεν είναι πια φτωχομάνα στις συγκοινωνίες, αφού έχει πράγματι ένα εκπληκτικό Μετρό που θα διευκολύνει στα μέγιστα τις μετακινήσεις στην πόλη.
Ο ενθουσιασμός του πρωθυπουργού ήταν εμφανής και η ικανοποίηση της ηγεσίας του υπουργείου Υποδομών και της κατασκευαστικής εταιρίας AKTOR.
Βέβαια, απορήσαμε με την απουσία του πρώην υπουργού Κώστα Καραμανλή– ήταν εκεί ο πρώην υφυπουργός Γιώργος Καραγιάννης, ο οποίος συνέβαλε σημαντικά στην υλοποίηση του έργου.
Διακρίναμε και τον πρώην δήμαρχο της Θεσσαλονίκης Παπαγεωργόπουλο, ο οποίος πήγε φυλακή για κατάχρηση 17 εκατ. ευρώ του δήμου – ποιος είχε την ιδέα να τον καλέσουν; Καθόλου δεν εκτιμήθηκε αυτή η ιδέα πάντως και δικαίως.
Ήταν εκεί και αντιπροσωπία του ΣΥΡΙΖΑ με τους Βουλευτές Γιαννούλη και Νοτοπούλου, αλλά και τον πρώην υπουργό Υποδομών Σπιρτζή – γνωστός από την τεράστια επιτυχία που συνετελέσθη επί των ημερών του να γίνουν κάτι «εγκαίνια» του Μετρό με ακίνητα βαγόνια και γύρω γύρω… μουσαμάδες, εξευτελίζοντας τότε την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ και τον Τσίπρα προσωπικά.
Φαίνεται ότι αυτό με τις… μαϊμού εκδηλώσεις το είχαν από παλιά συνήθεια, δεν το εφηύραν τώρα το 2024 με το δήθεν… «συνέδριο».
Ο νέος πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ Σωκράτης Φάμελλος – που θέλει να εμφανίζεται ως σοβαρός άνθρωπος – πως και δεν κατάλαβε ότι η παρουσία του Σπιρτζή εκεί στα προχθεσινά εγκαίνια, θα έκανε περίγελο το κόμμα του;
Βέβαια, η πολιτική είδηση στη Θεσσαλονίκη βγήκε από την συνέντευξη του Πρωθυπουργού στον Χατζηνικολάου, αφού είπε για πρώτη φορά καθαρά και με σαφήνεια ότι θα είναι επικεφαλής της ΝΔ στις εκλογές το 2027.
Έτσι λοιπόν τα σενάρια για διεκδίκηση της ηγεσίας της ΝΔ από τον Νίκο Δένδια ναυάγησαν στα ρηχά του ναύσταθμου της Σαλαμίνας!
Μιας και η κουβέντα για την Άμυνα, να σας πούμε ότι ο Μητσοτάκης σχεδιάζει φουλ πολιτική επίθεση στο ερχόμενο διάστημα με επιλογή έκπληξη για Πρόεδρο Δημοκρατίας και αμέσως μετά επίσης… επιθετικό ανασχηματισμό.
Με σημαντικές απομακρύνσεις, με αλλαγές και μετακινήσεις.
Για παράδειγμα, σου λέει, γιατί να μην πάει ο Δένδιας σε μάχιμο – με την κανονική, πολιτική έννοια του όρου – υπουργείο πρώτης γραμμής; Όπως είναι τα Υγείας, Παιδείας, Εργασίας; Έχει και όπλο την υψηλή δημοφιλία του, άρα θα είναι πολύ χρήσιμος στην κυβέρνηση και τον συλλογικό στόχο μίας ακόμα εκλογικής νίκης το 2027! Ακούγεται λογικό επιχείρημα.
Την Τετάρτη έχουμε τη συνάντηση Μητσοτάκη – Ανδρουλάκη. Το πρόβλημα στις σχέσεις τους δεν έχει ξεπεραστεί, καθότι η πληγή των υποκλοπών δεν λέει να ιάνει.
Αλλά πλέον οι δυο τους είναι το βασικό δίπολο στο πολιτικό σκηνικό, μετά την ανέλιξη του ΠΑΣΟΚ στη θέση της αξιωματικής αντιπολίτευσης.
Η καχυποψία είναι δεδομένη, αλλά καλού κακού ας υπάρχει μία επαφή θεσμικού τύπου, σκέφτονται…
Κάποιοι λένε ότι εάν ο Ανδρουλάκης θέλει να αλλάξει ο εκλογικός νόμος και να πέσει ο πήχης της αυτοδυναμίας, ο Μητσοτάκης δεν θα πει όχι, κι ας έχει δηλώσει ότι δεν θα αλλάξει το σύστημα…
Γιατί να θέλει; Διότι μπορεί να πιστεύει ότι θα είναι πρώτο κόμμα το ΠΑΣΟΚ. Και άρα το βολεύει να είναι η αυτοδυναμία εφικτή με χαμηλότερα ποσοστά από το 37% και 38% που είναι τώρα…
Σαν παγίδα φαίνεται αυτό. Ή σαν μία βολική συνθήκη και για τους δύο.
Παρακολουθώ… ενεός τις απαράδεκτες και υποκριτικές επιθέσεις των Συριζαίων σε όσους βουλευτές αποχωρούν από το κόμμα – ουσιαστικά εκδιωγμένοι από τις μεθοδεύσεις της Κουμουνδούρου τον τελευταίο καιρό.
Αλλά αν είναι αποστάτης ο… Αποστολάκης, η Τζάκρη και η Πούλου, που έφυγαν από τον ΣΥΡΙΖΑ μετά από μία τόσο μεγάλη σύγκρουση, τότε προφανώς η Κουμουνδούρου θα θεωρεί ότι είναι ακόμα μεγαλύτεροι αποστάτες όσοι έφυγαν μέσα σε ένα δίμηνο από την περσινή εκλογή του Κασσελάκη στην ηγεσία του κόμματος.
Το μεγαλύτερο πρόβλημα το έχουν με τον Αποστολάκη. Διότι έχει ένα κύρος που πάει πιο μακριά από το στενό πολιτικό πεδίο. Και επιπλέον είπε «όχι» στον Αλέξη Τσίπρα.
Προφανώς δεν θεωρούν ότι οι βουλευτές, που εκλέχτηκαν με τον ΣΥΡΙΖΑ είναι βουλευτές που υπόκεινται στο σύνταγμα και έτσι δεν τους αναγνωρίζουν τα δικαιώματα που τους αναγνωρίζει το σύνταγμα.
Όταν βέβαια ήταν να φτιάξει ο ΣΥΡΙΖΑ ρεύμα για να ανάβει στην εξουσία το 2015 ή για να παραμείνει στη διακυβέρνηση όταν έφυγε ο Καμμένος το 2019, λόγω Πρεσπών, ήταν απλά Δευτέρα…
Δυνατά ονόματα του ελληνικού επιχειρηματικού κόσμου ετοιμάζονται να δώσουν «μάχη» για την απόκτηση του πλειοψηφικού πακέτου του Οργανισμού Λιμένος Λαυρίου. Οι Περιστέρης, Προκοπίου, Χόλτερμαν-Βαρδινογιάννης και Ηλιόπουλος φαίνεται να έχουν ήδη κλείσει «ραντεβού» για την απόκτηση του 50% συν μία μετοχή, σε ένα ιδιότυπο μπρα ντε φερ.
Παράλληλα, ενδιαφέρον έχει εκδηλωθεί από μία ισραηλινή εταιρεία και την κατασκευαστική ΙΝΤΕΡΚΑΤ, οι οποίες φαίνεται να εστιάζουν κυρίως στην ανάληψη των έργων υποδομής και συγκοινωνιών που θα απαιτηθούν μετά την επιλογή του νέου ιδιοκτήτη.
Μέχρι στιγμής, πληροφορίες δείχνουν ότι η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, η Olympic Marine (συμφερόντων Γιώργου Προκοπίου) σε συνεργασία με την MSC Cruises, η Jet Plan Shipping (μέλος του ομίλου SeaJets) σε συνεργασία με την ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις, καθώς και η κοινοπραξία GPH Cruise Port Finance-Promarine, η Israel Shipyards και η ΙΝΤΕΡΚΑΤ, αναμένεται να καταθέσουν προσφορές. Αυτός ο έντονος ανταγωνισμός πιθανότατα θα εκτοξεύσει το τελικό τίμημα.
Η πρώτη φάση του διαγωνισμού αναμένεται να ξεκινήσει εντός του μήνα, ενώ η δεύτερη και καθοριστική φάση, με την υποβολή των τελικών οικονομικών προσφορών, έχει προγραμματιστεί για τον Ιανουάριο.
Διαβάστε επίσης:
Στο Λονδίνο ο Μητσοτάκης – Επενδυτικό συνέδριο και Γλυπτά στην ατζέντα της επίσκεψης
Ακολουθήστε το topontiki.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν.
Το topontiki.gr σέβεται όλες τις απόψεις, αλλά διατηρεί το δικαίωμά του να μην αναρτά υβριστικά σχόλια και διαφημίσεις. Οι χρήστες που παραβιάζουν τους κανόνες συμπεριφοράς θα αποκλείονται. Τα σχόλια απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των αναγνωστών.