ΚΥΡΙΑΚΗ 12.10.2025 14:20
MENU CLOSE

Κίνηση για ενιαία μέτρηση επισκεψιμότητας στο Internet στην Ελλάδα

04.12.2024 11:39

Κίνηση για καθιέρωση αξιόπιστου συστήματος μέτρησης της χρήσης των ψηφιακών μέσων, γίνεται στην Ελλάδα. Πρωταγωνιστές αυτής της πρωτοβουλίας είναι ο Σύνδεσμος Διαφημιζομένων Ελλάδος (ΣΔΕ), η Ένωση Εταιριών Διαφήμισης και Επικοινωνίας Εταιρειών Ελλάδος (ΕΔΕΕ) και ο IAB Hellas (Interactive Advertising Bureau – Οργανισμός Διαδραστικής Επικοινωνίας), ο οποίος αντιπροσωπεύει τον παγκόσμιο οργανισμό για την ανάπτυξη του ψηφιακού μάρκετινγκ.

Στο πρόσφατο συνέδριο Media ROI Forum 2024, διαφημιζόμενοι και διαφημιστές εξέφρασαν τη δυσαρέσκειά τους για την αδυναμία του εγχώριου ψηφιακού οικοσυστήματος να παρέχει ουσιαστικές πληροφορίες σχετικά με την απόδοση των διαφημιστικών επενδύσεων.

 Η ελληνική αγορά ψηφιακών εκδόσεων, τόνισαν, ότι  δεν μπορεί να συνεχίσει να λειτουργεί ως «ραντεβού στα τυφλά» για τα εμπορικά προϊόντα, ούτε να περιορίζεται σε ρυθμούς απορρόφησης της διαφημιστικής δαπάνης. Επισημάνθηκε η ανάγκη για ένα νέο μοντέλο μέτρησης που θα εξασφαλίζει αξιόπιστα δεδομένα, βασισμένα σε πραγματικούς χρήστες και όχι σε αυτοματοποιημένες μετρήσεις,διασφαλίζοντας παράλληλα την αποδοτικότητα των διαφημιστικών επενδύσεων.

Για την ώρα η στάση των ψηφιακών εκδοτών (ΕΝΕΔ) παραμένει, όπως υποστηρίζεται, ασαφής, καθώς δεν έχει διευκρινιστεί η πρόθεσή τους να συμμετάσχουν στη διαδικασία μέτρησης.

Του «κάδρου» δεν εξαιρείται η κυβέρνηση η οποία καλείται να ανταποκριθεί σε αυτή την -με δύο σκέλη- πρόκληση: να θεσπίσει κανονιστικό πλαίσιο που θα διασφαλίζει τη διαφάνεια και την αξιοπιστία των μετρήσεων, προστατεύοντας ταυτόχρονα τα δικαιώματα των χρηστών και των εκδοτών και να ενθαρρύνει τη συμμετοχή των εκδοτών, διασφαλίζοντας ότι το σύστημα μέτρησης θα ανταποκρίνεται στις ανάγκες της αγοράς και θα ενισχύει την εμπιστοσύνη των διαφημιζόμενων.

Η αγορά έχει ως μπούσουλα το περίφημο Google Analytics, το οποίο είναι ευρέως διαδεδομένο στις ιστοσελίδες, όμως στηρίζεται αποκλειστικά στις δηλώσεις των ψηφιακών εκδοτών, γεγονός που εγείρει σοβαρά ζητήματα αξιοπιστίας και αντικειμενικότητας. Αυτό ωθεί τις διαφημιστικές να κάνουν δικές τους μετρήσεις.

Εν τω μεταξύ η Ευρωπαϊκή Πράξη για την Ελευθερία των Μέσων Ενημέρωσης (EMFA), η οποία τέθηκε σε ισχύ τον Μάιο του 2024, απαιτεί δίκαιες, διαφανείς και αποδεκτές μετρήσεις από ολόκληρη την αγορά των ΜΜΕ. Η EMFA στοχεύει στην προστασία της πολυφωνίας και της ανεξαρτησίας των ΜΜΕ, υποχρεώνοντας όλα τα κράτη-μέλη να εφαρμόσουν τις απαιτήσεις της.

Οι εξελίξεις εκτιμάται ότι θα είναι ραγδαίες, καθώς οι διαφημιζόμενοι και οι διαφημιστικές εταιρείες έχουν με κατηγορηματικό τρόπο καταστήσει σαφές  πως δεν θα συνεχίσουν να επενδύουν χωρίς αξιόπιστα δεδομένα που να αποδεικνύουν την αποδοτικότητα των επενδύσεών τους. Η κυβέρνηση εμφανίζεται αποφασισμένη να ευθυγραμμιστεί με το ευρωπαϊκό νομοθετικό πλαίσιο, προωθώντας διαφάνεια και λογοδοσία.

Εκείνο που μένει να φανεί είναι κατά πόσο οι εκδότες θα συνεργαστούν ουσιαστικά για την επίτευξη αυτής της κομβικής αλλαγής.

Διαβάστε επίσης:

«Πρωταγωνιστές»: Η επιστροφή του Δημήτρη Σταρόβα στη ζωή – Το συγκλονιστικό τρέιλερ (Video)

Amazon: «Φλερτάρει» ΜΜΕ για να κάνει πιο «έξυπνη» την υπηρεσία ΤΝ Alexa – Στόχος η κάλυψη έκτακτων γεγονότων

Ιορδάνης Χασαπόπουλος: Επέστρεψε στην εκπομπή ο δημοσιογράφος – Τι είπε για την υγεία του (Video)

ΚΥΡΙΑΚΗ 12.10.2025 14:15
Exit mobile version