ΤΡΙΤΗ 30.09.2025 13:23
MENU CLOSE

«Λεωφορείο ο πόθος» του Τενεσί Ουίλιαμς

Δημοσιεύτηκε στο ΠΟΝΤΙΚΙ

τεύχος 2363
05/12/2024
07.12.2024 06:15

Για άλλη μια φορά ο Δημήτρης Καραντζάς προσεγγίζει με διαφορετική οπτική γωνία το έργο που σκηνοθετεί.

Αλλά ούτε ο άνδρας της αδελφής της, ο δεύτερης γενιάς Πολωνός μετανάστης Στάνλεϊ Κοβάλσκι, μεταφέρει κάποιο ίχνος ομοιότητας – σωματικά τουλάχιστον – με τον «μάτσο» ήρωα που έχουμε συνηθίσει. Ο Άρης Μπαλής, που τον ενσαρκώνει, είναι αδύνατος, νευρώδης, κομπλεξικός λόγω καταγωγής, βίαιος, έτοιμος να εκραγεί. Έχει, όμως, και κάποια απροσδιόριστα στοιχεία που παραπέμπουν στον ομοφυλόφιλο νεαρό που ερωτεύτηκε στα νιάτα της η Μπλανς.

Βρισκόμαστε στο Λος Άντζελες τη δεκαετία του 1940. Και η ηρωίδα του Τενεσί Ουίλιαμς αντιπροσωπεύει όλους εκείνους που εκδιώχθηκαν από την κοινωνία λόγω διαφορετικότητας. Μια κοινωνία που χλευάζει τους ρομαντικούς και απορρίπτει τους αδύναμους.

Αντίθετα, η πραγματίστρια αδελφή της, η Στέλλα, στην οποία και καταφεύγει, επιβιώνει, «ρουφώντας» τη ζωή ώς το μεδούλι.

Στην παράσταση του Καραντζά επικρατεί μια υπόκωφη ενέργεια που ηλεκτρίζει την απόγνωση.

Το ρεαλιστικό σκηνικό (Μαρία Πανουργιά), που χωρίζεται σε τρία ασφυκτικά δωμάτια (κουζίνα – καθιστικό, κρεβατοκάμαρα, μπάνιο) και σε έναν χώρο που κατοικούν οι γείτονές τους, φτάνει απειλητικά μέχρι τα μπροστινά καθίσματα των θεατών, εμπλέκοντάς τους συναισθηματικά, αλλά και αφήνοντας περιθώριο για την αποκαλυπτική σκηνή του τέλους.

Σε αυτό το χαμόσπιτο δεν υπάρχει καμία διέξοδος. Εκεί μέσα το ντους λειτουργεί ως καταφύγιο όπου μπορεί κανείς να απομονωθεί και να θρηνήσει. Εκεί μέσα αναπτύσσεται η ταξική σύγκρουση Μπλανς – Κοβάλσκι, που οδηγείται, ωστόσο, σε έναν ανίερο, αιμομικτικό ερωτισμό.

Εκεί μέσα, η προδομένη Στέλλα (Δήμητρα Βλαγκοπούλου), μπλεγμένη σε ένα δίχτυ εξαρτήσεων, στέκεται αναποφάσιστη ανάμεσα στους δύο διαφορετικούς κόσμους που την περιβάλλουν.

Εκεί μέσα, τέλος, η Μπλανς, εκδιωγμένη και ταπεινωμένη, θα οδεύσει προς κάποιο άσυλο. Όμως ακόμη και τότε θα αρνηθεί την πραγματικότητα, καθώς μέσα από τις χαραμάδες της φαντασίας της «βλέπει» μόνο ό,τι θέλει να δει: τον κήπο των ονείρων της.

Η Αλεξία Καλτσίκη δονείται από ψυχική ένταση δίνοντας μία από τις σημαντικότερες ερμηνείες της καριέρας της. Ο Άρης Μπαλής επιτυγχάνει μια δυναμική σκηνική παρουσία, φωτίζοντας τις κοινωνικές συνθήκες που τον ωθούν στη βίαιη συμπεριφορά του.

Η Δήμητρα Βλαγκοπούλου δίνει υπόσταση στη διχασμένη, νευρωτική και παραδομένη σε ζωώδεις ερωτικές επιθυμίες ηρωίδα της.

Οι υπόλοιποι ηθοποιοί (Βασίλης Μαγουλιώτης, Γιάννης Κόραβος και Ιωάννα Ραμπαούνη) πλαισιώνουν επάξια την παράσταση.

Διαβάστε επίσης:

“Maria”: Μία ταινία… μία αναζήτηση

Η Μαρία (δεν) είναι η Κάλλας

«Glimpses Of The Moon»: Ο Francis Ford Coppola θα σκηνοθετήσει ένα «παράξενο μιούζικαλ σε στιλ της δεκαετίας του ’30»

ΤΡΙΤΗ 30.09.2025 13:23
Exit mobile version