Ψηφιακά ΜΜΕ: Από τους υψηλότερους ΦΠΑ στην Ευρώπη εφαρμόζει η Ελλάδα στις ψηφιακές εκδόσεις
«Σκίζει» η Ελλάδα μεταξύ των 27 της Ευρώπης στον ΦΠΑ για τα ψηφιακά ΜΜΕ. Ο συντελεστής ΦΠΑ στη χώρα μας είναι από τους υψηλότερους στην Ευρώπη για ηλεκτρονικές εφημερίδες και περιοδικά, σύμφωνα με στοιχεία που έχει συγκεντρώσει η Ευρωπαϊκή Ένωση ΜΜΕ – European Magazine Media Association (ΕΜΜΑ), η οποία εκπροσωπεί περισσότερους από 15.000 εκδοτικούς οίκους που αθροίζουν πάνω από 50.000 τίτλους, έντυπους και ηλεκτρονικούς. Είναι δε είναι κατά πολύ υψηλότερος σε σχέση με αυτόν που επικρατεί στη συντριπτική πλειονότητα των άλλων κρατών- μελών της Ε.Ε..
Στις ηλεκτρονικές εκδόσεις των περιοδικών μόνο η Δανία εμφανίζει τον υψηλότερο φορολογικό συντελεστή ΦΠΑ (25%) από την Ελλάδα (24%). Υπάρχει όμως και μια διαφοροποίηση. Στη Δανία ο ΦΠΑ είναι ενιαίος, δηλαδή ισχύει και για τις έντυπες περιοδικές εκδόσεις, ενώ στην Ελλάδα ο ΦΠΑ στις έγχαρτες εκδόσεις είναι στο 6%.
Η διαφοροποίηση αυτή συνιστά για την Ελλάδα μία ακόμη ιδιαιτερότητα, καθώς σύμφωνα με τα στοιχεία της European Magazine Media Association, η συντριπτική πλειονότητα των χωρών εφαρμόζει τον ίδιο συντελεστή στον Τύπου (εφημερίδες- περιοδικά) και στις δύο εκδόσεις του, έντυπες και ηλεκτρονικές, σύμφωνα και με το Businessnews.
Κατά τα λοιπά, διψήφιο ποσοστό ΦΠΑ στα ηλεκτρονικά περιοδικά, έχουν επίσης οι Εσθονία (20%), Κροατία (13%),ενώ στο 10% είναι ο συντελεστής σε Αυστρία, Τσεχία, Φινλανδία και Σλοβακία.
Διαβάστε επίσης
Φωτεινή Πιπιλή για τα Τέμπη: «Υπάρχουν υπερβολικές δηλώσεις από την πλευρά των γονέων» (Video)