search
ΠΕΜΠΤΗ 14.08.2025 23:53
MENU CLOSE

ΑΒΑΞ για την σήραγγα στη γραμμή 4 του Μετρό: «Προβλέπεται στις μελέτες, είναι βοηθητική σήραγγα»

18.03.2025 15:06
metro-syragga

Απαντήσεις- διευκρινίσεις σε σχέση με την κατασκευή σήραγγας της Γραμμής 4 του Μετρό στην περιοχή της Λεωφόρου Κατεχάκη, έδωσε η ανάδοχος κοινοπραξία ΑΒΑΞ Α.Ε. – GHELLA SpA – ALSTOM TRANSPORT S.A.

Στην ανακοίνωση τονίζουν πως η σήραγγα 160 μέτρων για την οποία έγινε ντόρος και στην Βουλή, προβλεπόταν από τις μελέτες και πρόκειται για «βοηθητική σήραγγα».

Το παράδοξο είναι πως ακόμη και ο υφυπουργός Μεταφορών, Νίκος Ταχιάος, απαντώντας σε ερώτηση του ΚΚΕ για το θέμα, είπε ότι έδωσε εντολή για αποκατάσταση στην κοινοπραξία.

Στις απαντήσεις που δίνει η ανάδοχος, είναι πως «από την αλληλογραφία με την Ελληνικό Μετρό ΑΕ, προέκυψε διαφορετική προσέγγιση αποκλειστικά και μόνο αναφορικά με την αλληλουχία των εργασιών εκσκαφής, χωρίς φυσικά να τίθεται ζήτημα κατασκευής σε δήθεν λανθασμένη θέση, ούτε άλλο ζήτημα ασφαλείας».

Τι αναφεριε η ΑΒΑΞ για την σήραγγα:

  • Η διάνοιξη βοηθητικής σήραγγας 186 μ. η οποία ενώνει την κύρια σήραγγα του μετρό με τον επίσταθμο που κατασκευάζεται στο Γενικό Νοσοκομείο Αεροπορίας, προβλέπεται από τις εγκεκριμένες μελέτες του έργου, κατασκευάζεται επακριβώς και σωστά στη θέση που έχει υποδειχθεί από τις μελέτες αυτές και βέβαια θα παραμείνει ακριβώς στην ίδια θέση που σήμερα κατασκευάζεται για την εξυπηρέτηση της λειτουργίας του έργου.
  • Σύμφωνα με την εγκεκριμένη μελέτη, η κατασκευή της βοηθητικής αυτής σήραγγας γίνεται σε δύο φάσεις, λόγω της μεγάλης διατομής της: Κατά την αρχική φάση διανοίγεται το πρώτο επίπεδο της σήραγγας, και κατά την επόμενη φάση διανοίγεται το δεύτερο επίπεδο, σε μεγαλύτερο βάθος, οπότε η κατασκευή ολοκληρώνεται. Από την αλληλογραφία τής αναδόχου με την Ελληνικό Μετρό ΑΕ, προέκυψε διαφορετική προσέγγιση αποκλειστικά και μόνο αναφορικά με την αλληλουχία των εργασιών εκσκαφής, χωρίς φυσικά να τίθεται ζήτημα κατασκευής σε δήθεν λανθασμένη θέση, ούτε άλλο ζήτημα ασφαλείας. Το τρέχον αυτό ζήτημα, μαζί με άλλα που εύλογα ανακύπτουν κατά την εκτέλεση ενός τόσο μεγάλου και σύνθετου έργου, θα διευθετηθεί κατά τον ένα ή τον άλλο τρόπο, όπως συνήθως συμβαίνει, σύμφωνα με όσα προβλέπονται στη σχετική σύμβαση για την κατασκευή του έργου.
  • Κανένα ζήτημα ασφαλείας δεν τίθεται από την κατασκευή της βοηθητικής σήραγγας, καθώς όλα τα μέτρα προστασίας τηρούνται στο ακέραιο και ελέγχονται συστηματικά και συνεχώς σε 24ωρη βάση.
  • Καμία μη αναμενόμενη επιφανειακή καθίζηση δεν έχει διαπιστωθεί, καθώς όλες οι σχετικές τιμές είναι πολύ χαμηλές και εντός των επιτρεπόμενων ορίων.

«Η ανάδοχος κοινοπραξία εκτελεί το σπουδαίο αυτό έργο απολύτως προσηλωμένη στην ασφάλεια, την ποιότητα και την ταχύτητα κατασκευής του έργου, όπως διαχρονικά συμβαίνει σε παρόμοια έργα των μελών της Κοινοπραξίας στην Ελλάδα και το εξωτερικό» δηλώνουν πηγές της ΑVAX.

Διαβάστε επίσης:

Σοκ στην Πανεπιστημιούπολη, άνδρας βρέθηκε κρεμασμένος σε δέντρο

Μάνδρα: Ο Άρειος Πάγος αποφασίζει αν θα αναιρεθεί η απόφαση για τη φονική πλημμύρα

Προειδοποίηση Τσατραφύλλια για τον καιρό στην Αθήνα: «Μην ξεθαρεύετε, ραγδαία πτώση από το απόγευμα»

google_news_icon

Ακολουθήστε το topontiki.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν.

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Το topontiki.gr σέβεται όλες τις απόψεις, αλλά διατηρεί το δικαίωμά του να μην αναρτά υβριστικά σχόλια και διαφημίσεις. Οι χρήστες που παραβιάζουν τους κανόνες συμπεριφοράς θα αποκλείονται. Τα σχόλια απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των αναγνωστών.

ΠΕΜΠΤΗ 14.08.2025 23:52