Ακολουθήστε το topontiki.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν.
Οι ΗΠΑ ως αγορά που διαμορφώνει συνήθειες, τάσεις και ρεύματα είναι βαρόμετρο και δείκτης. Σχεδόν για τα πάντα. Αυτό δεν χρειάζεται σοφία. Απλή αντίληψη και παρατήρηση.
Έχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον αυτό που συνέβη-και καταγράφηκε- για πρώτη φορά τον Μάιο στην τηλεοπτική αγορά από την άλλη πλευρά του Ατλαντικού.
Η τηλεθέαση στις ιντερνετικές πλατφόρμες περιεχομένου διαρκούς ροής- δηλαδή στο streaming (Netflix, Hulu, Youtube, Disney+, Amazon Prime, Max κλπ)– ήταν περισσότερη από εκείνη στην «παραδοσιακή» τηλεόραση (γραμμικά κανάλια ελεύθερης λήψης και καλωδιακά τηλεοπτικά δίκτυα).
Αυτό το στοιχείο αποτελεί διαπίστωση από την έρευνα τηλεθέασης που διενεργεί η Nielsen, εδώ και μια τετραετία, από τη στιγμή δηλαδή που άρχισε να κάνει μετρήσεις τηλεθέασης και στον τομέα των Over The Top υπηρεσιών.
Το συνολικό μερίδιο τηλεθέασης στο Streaming (η έρευνα «μετρά» τηλεθεατές άνω των 2 ετών) διαμορφώθηκε στο 44,8% ξεπερνώντας το 44,1% του «μικτού» μεριδίου τηλεθέασης παραδοσιακής τηλεόρασης και καλωδιακής. Τα γραμμικά κανάλια είχαν μερίδιο 20,1% και τα καλωδιακά άθροισαν 24,1%, σημειώνει η Nielsen.
Στον τηλεόραση περιεχομένου διαρκούς ροής η μοιρασιά του 44,8% έγινε ως εξής: Το μεγαλύτερο ποσοστό απέσπασε το Youtube (12,5%), με διαφορά στη δεύτερη θέση ήταν το Netflix (7,5%), τρίτο ήταν το Disney+ (5%) και κατόπιν η πλατφόρμα της Amazon.
O παγκόσμιος μετρητής τηλεθέασης και καταγραφέας συμπεριφορών, στάσεων και συνηθειών, αναφέρει ότι τον περασμένο μήνα συμπληρώθηκε ένας κύκλος τετραετίας, ερευνών και δυναμομέτρησης στον κλάδο του streaming. Από τότε μέχρι σήμερα η τηλεθέαση στις πλατφόρμες έχει αυξηθεί κατά 71%.
Μόνο η τηλεθέαση του Netflix έχει αυξηθεί κατά 27% στο διάστημα αυτό, ενώ του YouTube (εξαιρουμένου του YouTube TV) έχει… εκτοξευθεί – πάνω από 120% σε σχέση με το 2021.
Η αλλαγή στον τρόπο με τον οποίο βλέπουμε τηλεόραση και τις συμπεριφορές τηλεθέασης που διαμορφώθηκαν λόγω streaming ήδη σε κάποιο βαθμό- όχι τόσο έντονο όσο στις ΗΠΑ- έχει συντελεστεί και στην ελληνική τηλεοπτική αγορά.
Από μερίδιο τηλεθέασης- σε επίπεδο καναλιών- της τάξης του 22%, για το πρωτοπόρο, σήμερα το μέγεθος του έχει διαμορφωθεί πέριξ του 14% και σε κάποιες εξαιρετικές περιπτώσεις να κινηθεί προς το 16%.
Ωστόσο στοιχεία για τη δυναμική που μπορεί να έχουν συνδρομητικές δορυφορικές πλατφόρμες και ιντερνετικές υπηρεσίες streaming δεν ημοσιοποιούνται από την Nielsen στην Ελλάδα, συμπεριλαμβάνονται όμως στο αθροιστικό μερίδιο τηλεθέασης των αποκαλούμενων «Others» το οποίο τις καθημερινές κυμαίνεται μεταξύ 22% και 26% και τα Σαββατοκύριακα συχνά φθάνει και ξεπερνά το 30%.
Διαβάστε επίσης
Τηλεθέαση καναλιών: Ένα επταήμερο στην πρώτη θέση συμπλήρωσε τη Δευτέρα το Mega
ΕΡΤ: Παρελθόν ο πρωην επιτελάρχης Ενημέρωσης, Φώτης Καφαράκης
Ακολουθήστε το topontiki.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν.
Το topontiki.gr σέβεται όλες τις απόψεις, αλλά διατηρεί το δικαίωμά του να μην αναρτά υβριστικά σχόλια και διαφημίσεις. Οι χρήστες που παραβιάζουν τους κανόνες συμπεριφοράς θα αποκλείονται. Τα σχόλια απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των αναγνωστών.