Ακολουθήστε το topontiki.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν.
Σε σοβαρές καταγγελίες για εντατικοποίηση της εργασίας, παντελή απουσία ελέγχου στις λεωφορειακές γραμμές του ΟΑΣΑ και χαμηλές αμοιβές που δεν ανταποκρίνονται στις σημερινές ανάγκες της κοινωνίας, προχώρησαν οι εργαζόμενοι της Κοινοπραξίας Συγκοινωνιών Αττικής, προειδοποιώντας πως αν δεν αλλάξει κάτι άμεσα, είναι θέμα χρόνου να θρηνήσουμε νεκρούς.
Οι εργαζόμενοι σε ανακοίνωσή τους τονίζουν ότι οι 16 ώρες πίσω από το τιμόνι είναι ο κανόνας και όχι εξαίρεση, όπως και τα εξαντλητικά ωράρια, που είχαν ως αποτέλεσμα τη σύγκρουση των δύο λεωφορείων στην Βούλα, αλλά και άλλων ατυχημάτων που έχουν καταγραφεί το τελευταίο διάστημα.
Υπενθυμίζεται ότι το ατύχημα προκλήθηκε όταν ένα λεωφορείο που εκτελούσε το δρομολόγιο 122 Σταθμός Αργυρούπολης – Σαρωνίδα καρφώθηκε πίσω από λεωφορείο που εκτελούσε το ίδιο δρομολόγιο και ήταν σταθμευμένο στην Α΄ Πλαζ Βούλας. Σύμφωνα με τα όσα αναφέρουν οι εργαζόμενοι του ΟΑΣΑ, η 55χρονη οδηγός του λεωφορείου είχε ήδη εργαστεί 47 ώρες σε μόλις τέσσερις ημέρες – εκ των οποίων οι 32 σε δύο εξαντλητικές 16ωρες βάρδιες!
Συγκεκριμένα, την 1η Ιουλίου, εργάστηκε επί 16 συνεχόμενες ώρες. Τις επόμενες δύο ημέρες συνέχισε με βάρδιες 7 και 8 ωρών αντίστοιχα. Και τη μοιραία ημέρα, η βάρδιά της άρχιζε στις 8 το πρωί και προβλεπόταν να διαρκέσει έως τις 11 το βράδυ.
Το προκλητικό είναι ακόμη και μετά από το ατύχημα στη Βούλα, υπάρχουν οδηγοί που δουλεύουν διπλοβάρδιες, σύμφωνα με τα όσα αποκάλυψε στο topontiki.gr, ο Θέμης Αμπλάς, Πρόεδρος Ομοσπονδίας Συνδικάτων Μεταφορών Ελλάδας.
Ο κ. Αμπλάς τόνισε ότι μετά την κοινοπραξία του 2020 όπου οι δημόσιες συγκοινωνίες πέρασαν στους ιδιώτες των ΚΤΕΛ, καταγράφονται διατάξεις και κανόνες που αντιτίθεντο στην εργατική νομοθεσία.
«Παλαιότερα οι εργαζόμενοι έκαναν 15 διπλοβάρδιες τον μήνα. Δυστυχώς σε κάποιες περιπτώσεις αυτό ισχύει ακόμη. Οι ελλείψεις σε οδηγούς είναι τεράστιες, ενώ και τα λεφτά δεν είναι καλά. Με τη σημερινή ακρίβεια δεν βγαίνουν τα προς το ζην. Γι’ αυτό και αναγκάζονται να δουλεύουν περισσότερο. Ρεπό δεν παίρνουν ούτε για δείγμα. Μιλάμε για εξόντωση. Στη βάρδιά τους οι οδηγοί δικαιούνται διάλειμμα 45 λεπτών. Είτε ολόκληρο, είτε σπασμένο σε τρία 15’. Φυσικά ούτε αυτό τηρείται», πρόσθεσε.
Παράλληλα, μιλώντας για τις συνθήκες εργασίας των οδηγών, σημείωσε πως δεν υπάρχουν ελεγκτικοί μηχανισμοί, καθώς η επιθεώρηση εργασίας είναι υπό κατάρρευση. Όπως είπε «συλλογική σύμβαση εργασίας δεν έχουμε υπογράψει. Επιπλέον, τα ρεπό σε πολλές περιπτώσεις δεν πληρώνονται, ενώ έχουν σημειωθεί και απολύσεις εργαζομένων οι οποίοι δεν άντεχαν άλλο σε αυτές τις συνθήκες. Για όλα τα παραπάνω έχουμε στείλει επιστολές, έχουμε βγάλει ανακοινώνεις, αλλά τίποτα δεν έχει αλλάξει».
Ο Πρόεδρος της Ομοσπονδίας σημείωσε ότι στόχος της κυβέρνησης είναι η ιδιωτικοποίηση. «Το 99% των λεωφορείων ανήκει στους ιδιώτες. Το μόνο που τους ενδιαφέρει είναι το κέρδος. Δεν υπάρχει περίπτωση να μη συμβεί δυστύχημα, θα έχουμε νεκρούς αν συνεχιστεί αυτή η κατάσταση», προειδοποίησε.
«Δεν έχουν σκοτωθεί άνθρωποι επειδή οι ταχύτητες των λεωφορείων είναι χαμηλές. Υπόλογοι δεν είναι οι οδηγοί, αλλά αυτοί που τους επιτρέπουν να δουλεύουν σε αυτές τις συνθήκες. Η πολιτεία έχει σοβαρή ευθύνη. Είχαμε ζητήσει συνάντηση από τον προηγούμενο υπουργό Μεταφορών, κ. Κώστα Καραμανλή και δεν έγινε ποτέ. Ζητήσαμε και από τον Κυρανάκη και αναμένουμε. Η δημόσια συγκοινωνία βρίσκεται σε κίνδυνο. Έχουμε προειδοποιήσει την κυβέρνηση πολλάκις στο παρελθόν για τα προβλήματα που αντιμετωπίζουμε. Δεν μιλάμε για ‘’καμπανάκι’’ κινδύνου, αλλά για ωμή πραγματικότητα», κατέληξε.
Διαβάστε επίσης:
Φωτιά στο Λαγκάδι Σερρών – Επιχειρούν και εναέρια μέσα
Ακολουθήστε το topontiki.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν.
Το topontiki.gr σέβεται όλες τις απόψεις, αλλά διατηρεί το δικαίωμά του να μην αναρτά υβριστικά σχόλια και διαφημίσεις. Οι χρήστες που παραβιάζουν τους κανόνες συμπεριφοράς θα αποκλείονται. Τα σχόλια απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των αναγνωστών.