search
ΔΕΥΤΕΡΑ 01.09.2025 16:20
MENU CLOSE

Ινδία: Πιθανός δόλος πίσω από την αεροπορική τραγωδία με τους 260 νεκρούς – Όλο το πόρισμα

12.07.2025 16:02
air_india_crash

Σύμφωνα με την έκθεση του Γραφείου Διερεύνησης Αεροπορικών Ατυχημάτων της Ινδίας (AAIB), οι διακόπτες στο πιλοτήριο του Boeing 787 Dreamliner που έλεγχαν την τροφοδοσία καυσίμου μετακινήθηκαν στη θέση «CUTOFF» (διακοπή). Στην έκθεση αναφέρεται: «Οι διακόπτες διακοπής καυσίμου των κινητήρων 1 και 2 μετακινήθηκαν από τη θέση RUN στη θέση CUTOFF ο ένας μετά τον άλλο με χρονικό διάστημα ενός δευτερολέπτου. Οι κινητήρες N1 και N2 άρχισαν να μειώνονται από τις τιμές απογείωσης, καθώς διακόπηκε η παροχή καυσίμου στους κινητήρες».

Στη συνέχεια, επικράτησε σύγχυση στο πιλοτήριο. Στην ηχογράφηση ακούγεται ένας από τους πιλότους να ρωτά τον άλλο γιατί «έκοψε». Ο άλλος πιλότος απαντά ότι δεν το έκανε.

india-porisma-1

Δείτε ΕΔΩ την έκθεση των ινδικών Αρχών

Η 15σέλιδη έκθεση δεν προσδιόρισε ποια σχόλια έγιναν από τον κυβερνήτη της πτήσης και ποια από τον πρώτο αξιωματικό. Ένας από τους πιλότους έκανε μια κλήση «mayday, mayday, mayday» λίγο πριν τη συντριβή.

Και οι δύο πιλότοι ήταν έμπειροι, με περίπου 19.000 ώρες πτήσης μεταξύ τους, συμπεριλαμβανομένων περισσότερων από 9.000 με το 787.

Δολιοφθορά ως πιθανό σενάριο

Η αλλαγή στη θέση cutoff διακόπτει σχεδόν αμέσως τους κινητήρες και χρησιμοποιείται συνήθως για να σβήσουν οι κινητήρες όταν το αεροπλάνο έχει φτάσει στην πύλη του αεροδρομίου και σε ορισμένες καταστάσεις έκτακτης ανάγκης, όπως πυρκαγιά στον κινητήρα – αν και σπάνια χρησιμοποιούνται και οι δύο διακόπτες ταυτόχρονα.

Η έκθεση δεν αναφέρει ότι υπήρχε κάποια κατάσταση έκτακτης ανάγκης που να απαιτούσε τη διακοπή λειτουργίας των κινητήρων. Επίσης, δεν δίνει καμία συμπέρασμα σχετικά με το πώς μετακινήθηκαν οι διακόπτες.

Το πλήρωμα αποτελούνταν από τον έμπειρο κυβερνήτη Sumeet Sabharwal, 56 ετών, με περισσότερες από 15.600 ώρες πτήσης, και τον 32χρονο συγκυβερνήτη Clive Kunder, με 3.400 ώρες πτήσης. Καμία τεχνική βλάβη ή ένδειξη για κατάσταση έκτακτης ανάγκης δεν εντοπίστηκε πριν την ενέργεια με τους διακόπτες. Οι εν λόγω μηχανισμοί διαθέτουν ασφαλιστικά μέτρα και κλείδωμα ώστε να αποτρέπεται η τυχαία ενεργοποίησή τους.

Ωστόσο, ο εμπειρογνώμονας αεροπορίας David Learmount δήλωσε στο Sky News ότι «ακούγεται σκόπιμο», αλλά σημείωσε επίσης ότι «υπάρχουν περιπτώσεις πιλότων που εκτελούν λανθασμένες ενέργειες αντί για αυτές που πρέπει να κάνουν».

Ο κ. Learmount είπε ότι η μόνη ενέργεια που έπρεπε να κάνουν οι πιλότοι εκείνη τη στιγμή ήταν να ανασύρουν το σύστημα προσγείωσης του αεροσκάφους, αλλά αυτό δεν έγινε.

Πρόσθεσε: «Αυτό ήταν; Αυτοί οι διακόπτες δεν βρίσκονται καν κοντά στο μοχλό του συστήματος προσγείωσης και έχουν εντελώς διαφορετική εμφάνιση. Οι διακόπτες καυσίμου δεν μπορούν να ενεργοποιηθούν ή να απενεργοποιηθούν κατά λάθος. Πρέπει να τραβηχτούν προς τα έξω πριν επιλεγεί η θέση «up» (εκκίνηση) ή «down» (απενεργοποίηση)».

Ομοίως, ο Tim Atkinson, πιλότος και σύμβουλος αεροπορίας, δήλωσε στην Gillian Joseph του Sky News ότι «υπάρχουν πολύ λίγες καταστάσεις ή περιστάσεις που θα μπορούσαν να εξηγήσουν αυτό το γεγονός».

Εξήγησε: «Η μία θα ήταν ένα εντελώς εξαιρετικό ανθρώπινο λάθος, μια ακούσια πράξη, και η άλλη – λυπάμαι πολύ που το λέω – θα ήταν μια σκόπιμη πράξη. Και αυτό δεν είναι υπόθεση ή κατηγορία, είναι απλώς μια ανάλυση των λίγων πληροφοριών που έχουμε στη διάθεσή μας αυτή τη στιγμή».

Ένας από τους κινητήρες μπόρεσε να επανεκκινηθεί, αλλά δεν μπόρεσε να αντιστρέψει την επιβράδυνση του αεροσκάφους, σύμφωνα με την έκθεση.

Η AAIB της Ινδίας ανέφερε στην έκθεσή της: «Στο παρόν στάδιο της έρευνας, δεν υπάρχουν συστάσεις για ενέργειες προς τους χειριστές και τους κατασκευαστές του Boeing 787-8 και/ή του κινητήρα GE GEnx-1B».

Σύμφωνα με την έκθεση, δεν παρατηρήθηκε σημαντική δραστηριότητα πτηνών στην περιοχή της πορείας του αεροσκάφους. Το αεροσκάφος άρχισε να χάνει ύψος πριν περάσει τον περιμετρικό τοίχο του αεροδρομίου, πρόσθεσε.

Το αεροσκάφος συνετρίβη σε μια πολυσύχναστη περιοχή, σκοτώνοντας 241 επιβάτες και 19 άτομα στο έδαφος, ενώ κατέκαψε τα πάντα γύρω του.

Ένας επιζών και τα μαύρα κουτιά οι μόνες πηγές πληροφόρησης

Ο μόνος επιζών επιβάτης ήταν ο Βρετανός Vishwash Kumar Ramesh, ο οποίος καθόταν δίπλα σε μια έξοδο κινδύνου και, σύμφωνα με την αστυνομία, «κατάφερε να διαφύγει πηδώντας από την πόρτα κινδύνου».

Το αεροσκάφος συνετρίβη και χτύπησε μια φοιτητική εστία ιατρικής σχολής σε μια κατοικημένη περιοχή του Αχμενταμπάντ, με την έκθεση να αναφέρει: «Το αεροσκάφος καταστράφηκε λόγω της πρόσκρουσης με τα κτίρια στο έδαφος και της επακόλουθης πυρκαγιάς».

Τα δύο μαύρα κουτιά του αεροσκάφους, που περιείχαν τους καταγραφείς φωνής του πιλοτηρίου και τους καταγραφείς δεδομένων πτήσης, ανακτήθηκαν τις ημέρες μετά τη συντριβή.

Παρέχουν ζωτικά δεδομένα, όπως το υψόμετρο, την ταχύτητα πτήσης και τις τελευταίες συνομιλίες των πιλότων, τα οποία μπορούν να βοηθήσουν στον προσδιορισμό των πιθανών αιτίων της συντριβής.

Η σύνταξη της έρευνας

Η έκθεση της AAIB βασίζεται στα αρχικά ευρήματα της έρευνας, 30 ημέρες μετά τη συντριβή. Αναφέρει ότι η έρευνα συνεχίζεται. Η τελική έκθεση αναμένεται εντός ενός έτους.

Αμερικανοί ειδικοί στην αεροπορική ασφάλεια, που σχολίασαν την έκθεση, εξέφρασαν απορία για το πώς μετακινήθηκαν οι διακόπτες εν πτήσει. Ο John Cox σημείωσε πως «δεν γίνεται να τους χτυπήσει κάποιος κατά λάθος». Ο John Nance εκτίμησε πως η διαφορά ενός δευτερολέπτου μεταξύ των δύο κινήσεων υποδεικνύει σκόπιμη ενέργεια από κάποιον. Παράλληλα, ο Anthony Brickhouse διερωτήθηκε: «Αν τους έκλεισε πιλότος, γιατί το έκανε;».

Η Air India επιβεβαίωσε την ύπαρξη της έκθεσης και δήλωσε ότι συνεργάζεται πλήρως με τις αρχές, ενώ η Boeing ανακοίνωσε ότι συνεχίζει να στηρίζει την έρευνα. Η έκθεση δεν προχωρά σε προτάσεις κυρώσεων για την κατασκευάστρια του αεροσκάφους ή την εταιρεία κατασκευής κινητήρων, General Electric.

Η έρευνα αναμένεται να διαρκέσει αρκετούς μήνες, καθώς απαιτείται πλήρης τεχνική και επιχειρησιακή ανάλυση. Η προκαταρκτική έκθεση δόθηκε στη δημοσιότητα εντός 30 ημερών από τη συντριβή, όπως προβλέπεται από τη νομοθεσία της Ινδίας.

Διαβάστε επίσης:

Politico: Ο Χαφτάρ τους παγίδευσε με μια φωτογραφία – Αποκαλύψεις για το ευρωπαϊκό Βατερλό στη Λιβύη

Ο Λαβρόφ συναντήθηκε με τον Κιμ στη Βόρεια Κορέα – Η Πιονγιάνγκ στέλνει επιπλέον στρατό για ενίσχυση στο Κουρσκ

SZ: Άρθρο σοκ για τον εθισμό στα social media – «Είναι σαν το αλκοόλ» και «οι χρήστες αγελάδες για άρμεγμα»

google_news_icon

Ακολουθήστε το topontiki.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν.

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Το topontiki.gr σέβεται όλες τις απόψεις, αλλά διατηρεί το δικαίωμά του να μην αναρτά υβριστικά σχόλια και διαφημίσεις. Οι χρήστες που παραβιάζουν τους κανόνες συμπεριφοράς θα αποκλείονται. Τα σχόλια απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των αναγνωστών.

ΔΕΥΤΕΡΑ 01.09.2025 16:20