Ακολουθήστε το topontiki.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν.
Οι κλοπές αυτοκινήτων στην Ελλάδα συνεχίζουν να απασχολούν και, όπως δείχνουν τα στοιχεία από έρευνα της Hellas Direct για το 2024, δεν στοχεύονται όλα τα οχήματα με τον ίδιο τρόπο.
Μπορεί να νομίζεις πως τα σπορ, ακριβά ή «φανταχτερά» μοντέλα είναι οι πρώτοι στόχοι. Στην πραγματικότητα όμως, η επιλογή των κλεφτών είναι πιο πρακτική και –τολμoύμε να πούμε– επαγγελματική. Τα ασφαλιστικά δεδομένα από την έρευνα δείχνουν πως κάποια χαρακτηριστικά του οχήματος αυξάνουν σημαντικά την πιθανότητα να στοχοποιηθεί.
Τα πιο ευάλωτα μοντέλα έχουν ένα κοινό: είναι συνήθως μικρού ή μεσαίου μεγέθους. Είναι τα αυτοκίνητα που κυκλοφορούν παντού, που παρκάρονται εύκολα και – για τους λάθος ανθρώπους – μπορούν να εξαφανιστούν το ίδιο εύκολα. Ένα μικρό αμάξωμα είναι πιο διαχειρίσιμο: χωρά σε φορτηγά-«φαντάσματα», μεταφέρεται χωρίς να τραβάει βλέμματα και – κυρίως – διαλύεται γρήγορα για ανταλλακτικά.
Αυτό δεν σημαίνει ότι ένα μεγάλο SUV ή ένα επαγγελματικό όχημα είναι απρόσβλητο. Αλλά το μέγεθος παίζει ρόλο στον σχεδιασμό της «δουλειάς». Και όσο πιο διακριτικό είναι ένα αυτοκίνητο, τόσο πιο εύκολο είναι να κάνει τη… διαδρομή προς την επόμενη ζωή του.
Ένα δεύτερο κρίσιμο στοιχείο είναι η ηλικία. Όσο πιο παλιό το αυτοκίνητο, τόσο πιο πιθανό είναι να στοχοποιηθεί. Και αυτό δεν έχει να κάνει μόνο με την αξία του. Τα παλιότερα μοντέλα έχουν, συνήθως, λιγότερα αντικλεπτικά συστήματα, απλοποιημένο ηλεκτρικό κύκλωμα και, κυρίως, τεράστια ζήτηση για ανταλλακτικά. Μια παλιά πόρτα, ένα φανάρι ή ένας προφυλακτήρας μπορεί να πουληθούν εύκολα, γρήγορα και χωρίς υποψίες.
Επιπλέον, πολλά παλιά οχήματα είναι πιο εκτεθειμένα, συχνά σταθμευμένα σε δρόμους χωρίς φωτισμό ή σε περιοχές με υψηλή παραβατικότητα. Με άλλα λόγια, δεν προστατεύονται – ούτε τεχνικά, ούτε πρακτικά.
Τα στοιχεία από την έρευνα της Hellas Direct δείχνουν ότι ο κίνδυνος κλοπής δεν έχει να κάνει μόνο με τη μάρκα ή το μοντέλο. Έχει να κάνει με το προφίλ του οχήματος: πόσο μικρό είναι, πόσο παλιό είναι και πόσο εύκολα «εξαφανίζεται».
Η πρόληψη, λοιπόν, δεν σταματά στην επιλογή του αυτοκινήτου. Περνά από τη στάθμευση, την ασφάλιση, την αντικλεπτική προστασία και – κυρίως – τη συνείδηση πως όλα τα αυτοκίνητα είναι εν δυνάμει στόχοι. Απλώς κάποια περισσότερο από άλλα.
(Πηγή: autotypos.gr)
Διαβάστε επίσης:
Νέα Mercedes-Benz CLA Shooting Brake: Με τι κινητήρια σύνολα παρουσιάστηκε
Το Skoda Enyaq τώρα και σε έκδοση Cargo – Με αυτονομία 577 km
Τι είναι η τεχνολογία steer by wire στο αυτοκίνητο και τι πρέπει να ξέρετε γι΄αυτήν
Ακολουθήστε το topontiki.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν.
Το topontiki.gr σέβεται όλες τις απόψεις, αλλά διατηρεί το δικαίωμά του να μην αναρτά υβριστικά σχόλια και διαφημίσεις. Οι χρήστες που παραβιάζουν τους κανόνες συμπεριφοράς θα αποκλείονται. Τα σχόλια απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των αναγνωστών.