25/06/2019 20:15:48
26.4.2011

Το Top 15 του Ελληνικού Φεστιβάλ

Το Top 15 του Ελληνικού Φεστιβάλ - Media

Της Ιωάννας Μπλάτσου

Περιορισμένο budget, ευπρόσωπο πρόγραμμα με ηχηρούς μονόλογους που δεν κοστίζουν πολύ και με νεανικά σχήματα που «έπαιξαν» τον χειμώνα, αλλά και με σίγουρες sold out λύσεις που έχουμε ξαναδεί, αλλά αξίζουν, όπως ο Μπομπ Ουίλσον και η Αριάν Μνουσκίν. Αντίθετα, η Επίδαυρος είναι και φέτος αμήχανη και χωρίς στίγμα, με εξαίρεση το δυνατό χαρτί του εξαιρετικού Κέβιν Σπέισι.

Παρά τις οικονομικές περικοπές (ο φετινός προϋπολογισμός ανέρχεται στα 3,2 εκατομμύρια ευρώ έναντι τεσσάρων εκατομμυρίων πέρυσι και πέντε εκατομμυρίων πρόπερσι), ο καλλιτεχνικός διευθυντής του Ελληνικού Φεστιβάλ Γιώργος Λούκος συνέστησε ένα αξιόλογο πρόγραμμα 62 συνολικά παραγωγών (θέατρο, χορός, μουσική, εικαστικά), που εκτείνονται χρονικά από 1/6 ως 20/7 στην Αθήνα και από 1/7 ως 6/8 (μια παραγωγή λιγότερο) στην Επίδαυρο. Όσον αφορά το θέατρο, κεντρικός άξονας στην Αθήνα η Πειραιώς 260, με κάποιες παραγωγές να φιλοξενούνται στο Ηρώδειο, στη Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών, στην γκαλερί Kunsthalle Athena αλλά και σε διάφορες αυλές και ταράτσες της πόλης.

«Δυνατό» Φεστιβάλ Αθηνών

Το ευπρόσωπο πρόγραμμα του Φεστιβάλ Αθηνών, παρά τις νέες φετινές περικοπές, ποντάρει στις οικονομικές λύσεις των μονολόγων με κάποιους «δυνατούς» ερμηνευτές (Ρούλα Πατεράκη, Φιλαρέτη Κομνηνού, Χρήστος Στέργιογλου, Άγγελος Παπαδημητρίου, Γιάννος Περλέγκας) και των νέων ομάδων – ό,τι φιλοξένησε τη χειμερινή σεζόν το BIOS και το Εθνικό Θέατρο, λες και δεν κινείται τίποτε άλλο στη νεανική θεατρική σκηνή της πόλης. Αλήθεια, παρακολουθεί κανείς από το Ελληνικό Φεστιβάλ τους νέους δημιουργούς στην Αθήνα ή τη Θεσσαλονίκη; Ευτυχώς, φέτος εκλήθη τουλάχιστον η πολύ καλών προδιαγραφών ομάδα pequod. Στην Αθήνα, το Φεστιβάλ ποντάρει κλασικά και σε κάποια «σιγουράκια», οι οποίοι στο παρελθόν έχουν κάνει sold out παραστάσεις, όπως η Αριάν Μνουσκίν, ο Ρόμπερτ Ουίλσον, ο Ρομέο Καστελούτσι και ο Κριστόφ Βαρλικόφσκι.

Αμήχανο Φεστιβάλ Επιδαύρου

Το Φεστιβάλ Επιδαύρου για άλλη μια φορά αμήχανο και χωρίς στίγμα, ακόμα κι αυτές οι παραστάσεις του Εθνικού Θεάτρου («Σκηνοβάτες» σε σκηνοθεσία Σταμάτη Φασουλή και «Ηρακλής Μαινόμενος» σε σκηνοθεσία Μιχαήλ Μαρμαρινού). Ξεχωρίζει ο σαιξπηρικός «Ριχάρδος ΙΙΙ» (The Bridge Project) με τον Κέβιν Σπέισι σε σκηνοθεσία Σαμ Μέντες.

Η αργοπορημένη ανακοίνωση του φετινού προγράμματος – καθώς υπήρξαν αρκετές οικονομικές ζυμώσεις μέχρι να σταθεροποιηθεί το τελικό ποσό του φετινού προϋπολογισμού – εγείρει το εύλογο ερώτημα για το κατά πόσο υπάρχει αρκετό χρονικό περιθώριο ώστε να προωθηθεί ο φεστιβαλικός προγραμματισμός στα ΜΜΕ του εξωτερικού και να συνδεθεί με τα τουριστικά πακέτα των καλοκαιρινών διακοπών.

Όμως, για να δούμε, απ’ όλες τις προτάσεις του Φεστιβάλ, τι θέλουμε πολύ να παρακολουθήσουμε φέτος:

TOP 10

1. «Ριχάρδος ΙΙΙ»

Η παράσταση που αναμένεται να κάνει sold out μέσα στην πρώτη μέρα προπώλησης εισιτηρίων. Το δίδυμο Κέβιν Σπέισι - Σαμ Μέντες από το Οσκαρικό «American Beauty» θα «σπάσει πόρτες» στο αρχαίο θέατρο της Επιδαύρου.

2. «Οι ναυαγοί της τρελής ελπίδας»

Η Αριάν Μνουσκίν και οι συνεργάτες της στο Θέατρο του Ήλιου έχουν αποδείξει πως ξέρουν να δίνουν στο κοινό τους φως, ελπίδα, συγκίνηση, ανθρωπιά.

3. «Lulu»

Τον Ρόμπερτ Ουίλσον ή τον λατρεύεις ή τον βαριέσαι. Η σκηνοθεσία του στο έργο του Φρανκ Βέντεκιντ έρχεται με περγαμηνές από το εξωτερικό και με τον Λου Ριντ να υπογράφει τη μουσική. Η Άνγκελα Βίνγκλερ στον ομώνυμο ρόλο.

4. «On the Concept of the Face, regarding the Son of God»

Ο Ρομέο Καστελούτσι, ο μακρύς – κι αντιεμπορικός – τίτλος, η σχέση του ανθρώπου με το Θείο αλλά και του θεάτρου με τη θρησκεία. Για να δούμε τι θα δούμε.

5. «Μέδουσα: Σχέδια και αυτοσχεδιασμοί για σχεδίες και ναυάγια»

Ο έτερος μακροσκελής τίτλος και η ποιοτική εγγύηση που ακούει στο όνομα Θωμάς Μοσχόπουλος & Co, δηλαδή η ομάδα των Άννα Μάσχα, Αργύρη Ξάφη, Κώστα Μπερικόπουλου, Μαρία Σκουλά, Άννα Καλαϊτζίδου, Θάνου Τοκάκη, σε ένα θεατρικό ταξίδι με υφάλους και ναυάγια, κυριολεκτικά και συμβολικά.

6. «Θρόνος Ατρειδών»

Επιτέλους, το Φεστιβάλ Αθηνών δίνει βήμα στον ιδιοσυγκρασιακό Άρη Ρέτσο, εμβριθή μελετητή της αρχαίας τραγωδίας. Στη διανομή, Κωνσταντίνος Αβαρικιώτης, Κόρα Καρβούνη, Ερμής Μαλκότσης.

7. «Αποχαιρετισμός / Farewell»

Μια σειρά performances μικρής διάρκειας με είκοσι ηθοποιούς κι άλλους τόσους εικαστικούς με θέμα τον αποχαιρετισμό. Μια πρωτότυπη ιδέα της Θέμιδας Μπαζάκα σε συνεργασία με την επιμελήτρια τέχνης Μαρίνα Φωκίδη.

8. «Υπηρέτης δύο αφεντάδων»

Ό,τι και να παίξει αυτός ο ηθοποιός είναι πάντα εξαιρετικός. Ο λόγος για τον Βασίλη Χαραλαμπόπουλο, εδώ στον ρόλο του Υπηρέτη στο έργο του Κάρλο Γκολντόνι σε σκηνοθεσία Γιάννη Κακλέα. Στη διανομή οι Αλέξανδρος Μυλωνάς, Φαίη Ξυλά, Γιώργος Χρυσοστόμου, Γιώργος Παπαγεωργίου.

9. «Εργασία και χαρά»

Μετά τον λιτό αλλά ατμοσφαιρικό «Γλάρο» τους, οι pequod, ήτοι Αγγελική Παπαθεμελή, Δημήτρης Ξανθόπουλος και Βαγγέλης Χατζηγιαννίδης, μια από τις πιο ελπιδοφόρες νέες ομάδες, προσεγγίζουν το φλέγον θέμα της εργασίας μέσα από μια devised παράσταση.

10. «Το παρτάλι»

Ο Χρήστος Στέργιογλου στον ρόλο μιας τραβεστί υπό τις σκηνοθετικές οδηγίες του ψυχίατρου Στέλιου Κρασανάκη.

11. «Μήδεια»

Ο Αντώνης Αντύπας στην Επίδαυρο με την ευριπίδεια τραγωδία και την Αμαλία Μουτούση στον ομώνυμο ρόλο. Μαζί της οι Χρήστος Λούλης, Μαρία Κατσιαδάκη, Θέμης Πάνου, Άρης Λεμπεσόπουλος, Γιάννης Νταλιάνης, Δημήτρης Ήμελλος.

12. «Κλυταιμνήστρα»

Μια ιδιαίτερη γυναικεία συνεργασία: η Φιλαρέτη Κομνηνού στον μονόλογο της Κριστίν Μπρούκνερ και η Άντζελα Μπρούσκου να την καθοδηγεί σκηνοθετικά.

13. «Ειρήνη»

Ο λαοφιλής Πέτρος Φιλιππίδης κατεβαίνει στην Επίδαυρο με Αριστοφάνη στον διπλό ρόλο του σκηνοθέτη και πρωταγωνιστή. Μαζί του ο Τάκης Παπαματθαίου, ο Γιώργος Γαλίτης, ο Άγγελος Μπούρας.

14. «Βρομιά»

Ο Βαγγέλης Θεοδωρόπουλος επανέρχεται σκηνοθετικά στον μονόλογο του Ρόμπερτ Σνάιντερ με ερμηνευτή τον Γιάννο Περλέγκα στη θέση του Κωνσταντίνου Μαρκουλάκη.

15. «(Α)pollonia» ή «Άμλετ»

Κριστόφ Βαρλικόφσκι ή Νικολάι Κολιάντα; «(A)pollonia» ή «Άμλετ»; Πολωνική θεατρική σχολή ή ρωσική;

ΣΧΟΛΙΑ

Το "Π" σέβεται όλες τις απόψεις, αλλά διατηρεί το δικαίωμά του να μην αναρτά υβριστικά σχόλια και διαφημίσεις. Τα σχόλια απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των αναγνωστών.