22/11/2019 18:47:32

Εξάγουμε… διόδια: Με πρόταση της Εγνατίας Οδού τα τέλη διέλευσης στους αλβανικούς αυτοκινητόδρομους!

Εξάγουμε… διόδια: Με πρόταση της Εγνατίας Οδού τα τέλη διέλευσης στους αλβανικούς αυτοκινητόδρομους! - Media

 

Σε σχέδιο που εκπόνησε η Εγνατία Οδός ΑΕ βασίζεται το δίκτυο διοδίων που επιχειρείται να εφαρμοστεί στις Εθνικές Οδούς της Αλβανίας, ξεσηκώνοντας θύελλα αντιδράσεων και πυροδοτώντας βίαια επεισόδια.

Η διαχειρίστρια εταιρεία του ελληνικού οδικού άξονα της Βόρειας Ελλάδας εκπόνησε το σχέδιο κατόπιν αιτήματος της αλβανικής κυβέρνησης. Η σχετική σύμβαση είχε υπογραφεί στις 13 Μαρτίου του 2015.

Συγκεκριμένα, σύμφωνα με το αλβανικό ενημερωτικό δίκτυο Top-channel, το σχέδιο της Εγνατίας Οδού περιλαμβάνει διόδια σε όλες τις κεντρικές εθνικές οδούς της Αλβανίας μέσω μιας διαδικασίας τεσσάρων σταδίων.

Σύμφωνα πάντα με το Top-channel στο πρώτο στάδιο θα λειτουργήσουν διόδια στις εθνικές οδούς Τίρανα-Δυρράχιο, Τίρανα-Ελμπασάν, Μιλότ-Μορίνε και στον αυτοκινητόδρομο Αρμπέρ, όταν ολοκληρωθεί.

Σε δεύτερο στάδιο προβλέπονται διόδια στους νέους αυτοκινητοδρόμους Λεβάν-Αυλώνα και Δυρράχιο-Φιέρι, για να ακολουθήσουν, στο τρίτο στάδιο, διόδια στον αυτοκινητόδρομο Λεβάν-Τεπελένα και τέλος, στο τέταρτο επίπεδο, τέλη διέλευσης στις οδούς Ελμπασάν-Καπεστίτσα και Τίρανα-Χάνι ι Χότιτ.

Τα τέλη διοδίων προβλέπεται να κυμαίνονται μεταξύ 0,5 έως 3,5 ευρώ, ήτοι 2,5 λεπτά του ευρώ/χιλιόμετρο.

Σε Δελτίο Τπου της Εγνατίας Οδού Α.Ε. με ημερομηνία 13 Μαρτίου 2015, αναφέρεται:

«Η Εγνατία Οδός Α.Ε. στo πλαίσιο της δραστηριοποίησής της στο εξωτερικό, ως εξειδικευμένη εταιρεία παροχής υπηρεσιών συμβούλου σε μεγάλα έργα υποδομής, προχώρησε σήμερα, Παρασκευή 13 Μαρτίου 2015, στην υπογραφή σύμβασης «Στρατηγική Διοδίων Οδικού Δικτύου Αλβανίας» που ανέλαβε μετά από διεθνή διαγωνισμό. Η σύμβαση υπογράφτηκε από τον Υπουργό Μεταφορών και Υποδομών της Αλβανίας κ. E. Haxhinasto και τον Πρόεδρο & Διευθύνοντα Σύμβουλο της «Εγνατία Οδός Α.Ε.» καθηγητή Γιώργο Σκόδρα. Το αντικείμενο της σύμβασης είναι η προετοιμασία ενός σχεδίου στρατηγικής της κυβέρνησης της Αλβανίας για τη χρήση διοδίων στο οδικό δίκτυο της χώρας και χρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Ανασυγκρότησης και Ανάπτυξης (EBRD).

Παράλληλα, την Πέμπτη 12 Μαρτίου 2015 πραγματοποιήθηκε η εναρκτήρια σύσκεψη της σύμβασης «Παροχή υπηρεσιών συμβούλου επίβλεψης για την κατασκευή της Περιφερειακής Οδού της Αυλώνας»  από εκπροσώπους της Κοινοπραξίας με επικεφαλής την «Εγνατία Οδός Α.Ε.», την Ευρωπαϊκή Επιτροπή της Αλβανίας και των Υπηρεσιών Έργων Οδοποιίας (Albanian Road Authority). Η διάρκεια της σύμβασης είναι 44 μήνες με ημερομηνία εκκίνησης 10.03.2015 και συμβατικό αντικείμενο 1.663.300 ευρώ.

Η «Εγνατία Οδός Α.Ε.» έχοντας πετύχει την αναγνώρισή της ως μία από τις σημαντικότερες εταιρείες που ειδικεύονται στη διαχείριση και επίβλεψη έργων κατασκευής αυτοκινητοδρόμων και λοιπών υπηρεσιών συμβούλου σε έργα υποδομής, παρουσιάζει σημαντική δραστηριότητα στο εξωτερικό με τη διαχείριση και επίβλεψη έργων στην Αλβανία, Ρουμανία και Σερβία (όπου έχει δημιουργήσει και υποκαταστήματα), καθώς και την υποβολή πολλών εκδηλώσεων ενδιαφέροντος σε διεθνείς διαγωνισμούς άλλων γειτονικών χωρών.»

Σημειώνεται ότι νέους σταθμούς διοδίων η Εγνατία Οδός Α.Ε. σκοπεύει να κατασκευάσει και στον ελληνικό οδικό άξονα, ανεβάζοντας σταδιακά το κόστος διέλευσης του αυτοκινητόδρομου από 3 λεπτά του ευρώ/χιλιόμετρο σε 7 λεπτά του ευρώ/χιλιόμετρο, όπως στους υπόλοιπους αυτοκινητόδρομους της χώρας που έχουν παραχωρηθεί σε ιδιώτες. Οι εργαζόμενοι της Εγνατίας έχουν προχωρήσει επανειλημμένα σε απεργιακές κινητοποιήσεις, εκφράζοντας την αντίθεσή τους τόσο στη κατασκευή νέων διοδίων όσο και στην ιδιωτικοποίηση του οδικού άξονα.

ΣΧΟΛΙΑ

Το "Π" σέβεται όλες τις απόψεις, αλλά διατηρεί το δικαίωμά του να μην αναρτά υβριστικά σχόλια και διαφημίσεις. Τα σχόλια απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των αναγνωστών.