04/03/2021 05:07:08

Ακυρώσεις, καθυστερήσεις και διαλυμένες υποδομές: Καταρρέουν οι γερμανικοί σιδηρόδρομοι

Ακυρώσεις, καθυστερήσεις και διαλυμένες υποδομές: Καταρρέουν οι γερμανικοί σιδηρόδρομοι - Media

 

Η ομολογουμένως κακή κατάσταση του σιδηρόδρομου στην Ελλάδα έχει αποτελέσει ουκ ολίγες φορές αντικείμενο πολιτικής αντιπαράθεσης, καθώς και ένα βασικό επιχείρημα για την, ολοκληρωθείσα πλέον, ιδιωτικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ.

Όμως η έλλειψη επενδύσεων σε βασικές υποδομές αποτελεί πανευρωπαϊκό -τουλάχιστον- και όχι αποκλειστικά ελληνικό φαινόμενο -και βέβαια οι ιδιωτικοποιήσεις δημιουργούν περισσότερα προβλήματα από αυτά που επιλύουν, όπως δείχνει το (αρνητικό) παράδειγμα της Βρετανίας.

Έτσι το άλλοτε πλέον αξιόπιστο σιδηροδρομικό δίκτυο της Ευρώπης, οι Γερμανικοί Σιδηρόδρομοι, πέφτουν σταδιακά σε ανυποληψία καθώς οι ακυρώσεις δρομολογίων και οι πολύωρες καθυστερήσεις αποτελούν καθεστώς, όπως και οι διαλυμένες υποδομές που περιλαμβάνουν ακόμα και γέφυρες με ρηγματώσεις.

Ο Guardian αναφέρει: «Το κάποτε καμάρι του γερμανικού κράτους, το οποίο ζήλευε μεγάλο μέρος του υπόλοιπου πλανήτη, το εθνικό σιδηροδρομικό δίκτυο της Γερμανίας, παρουσιάζει πλέον σοβαρά σημάδια κόπωσης και παρακμής εν μέσω κατηγοριών για χρόνια έλλειψη επενδύσεων στις υποδομές του». Οι γερμανικοί σιδηρόδρομοι μάλιστα κινδυνεύουν να πέσουν σε επίπεδα ανυποληψίας αντίστοιχα με αυτά του βρετανικού σιδηρόδρομου, κατάσταση με την οποία δεν είναι εξοικειωμένοι οι Γερμανοί.

Η Deutsche Bahn μετέφερε κάθε χρόνο 2 δισεκατομμύρια επιβάτες, αριθμός-ρεκόρ για ολόκληρη την Ευρώπη. Στην καλύτερη περίοδο της εταιρείας, το 95% των τραίνων έφταναν στην ώρα τους. Το ποσοστό αυτό σήμερα έχει πέσει στο 1/3. Τον επόμενο μήνα οι επικεφαλής της εταιρείας πρέπει να παρουσιάσουν ένα πλάνο διάσωσης του δικτύου στην κυβέρνηση. Ωστόσο πολλοί είναι απαισιόδοξοι, καθώς η χρόνια έλλειψη επενδύσεων έχει οδηγήσει σε μία κατάσταση κατά την οποία ακόμα και ενδεχόμενη αύξηση της κρατικής χρηματοδότησης δεν θα είναι αρκετή για να ανακόψει την καθοδική πορεία. Σημειώνεται ότι η Γερμανία ξοδεύει μόλις 69 ευρώ κατά κεφαλή για τον σιδηρόδρομο, πίσω από τα 165 ευρώ της Βρετανίας -της οποία βέβαια το σιδηροδρομικό σύστημα είναι πλήρως αναξιόπιστο- και τα 362 ευρώ ανά άτομο της Ελβετίας.

Η Bild πρόσφατα έγραφε ότι η Γερμανία είναι ένα από τα πλουσιότερα βιομηχανικά έθνη του πλανήτη, ωστόσο έχει ένα από τα χειρότερα σιδηροδρομικά δίκτυα του κόσμου. Μία κάπως υπερβολική διατύπωση, που πάντως απηχεί την εντεινόμενη δυσαρέσκεια των Γερμανών για τον σιδηρόδρομο της χώρας τους. Μάλιστα η Γερμανία πλέον «εξάγει» προβλήματα, καθώς η αναστάτωση που προκαλείται στα διεθνή δρομολόγια επηρεάζει και τη γειτονική Ελβετία!

Αναλυτές τονίζουν ότι το χάος στο σιδηροδρομικό δίκτυο της Γερμανίας οφείλεται εν μέρει στην επέκταση της DB σε άλλες χώρες και την μεγάλη επικέντρωση στις μεταφορές φορτίου, καθώς και τα πλάνα για τμηματική ιδιωτικοποίηση της εταιρείας.

Άλλοι τονίζουν τη γενικότερη έλλειψη επενδύσεων στης υποδομές της Γερμανίας. Χιλιάδες γέφυρες χρειάζονται επισκευές, ενώ πολλοί δρόμοι είναι γεμάτοι λακκούβες. Σοβάδες πέφτουν από σχολικές εγκαταστάσεις, ενώ ο εξοπλισμός του γερμανικού στρατού βρίσκεται σε άθλια κατάσταση. Ακόμα, το ίντερνετ είναι πολύ πιο αργό από πολλές χώρες του κόσμου - και όλα αυτά την στιγμή που ο κρατικός προϋπολογισμός το πρώτο μισό του 2018 παρουσίασε πλεόνασμα ύψους 48 δισ. ευρώ!

Από πολλές πλευρές πλέον υποστηρίζεται ότι είναι αναγκαίο ένα κύμα κρατικών επενδύσεων, ακόμα και αν αυτό σημάνει αύξηση των κρατικών δαπανών. Και η κατάσταση των γερμανικών σιδηροδρόμων σίγουρα συνηγορεί υπέρ αυτής της άποψης.

ΣΧΟΛΙΑ

Το "Π" σέβεται όλες τις απόψεις, αλλά διατηρεί το δικαίωμά του να μην αναρτά υβριστικά σχόλια και διαφημίσεις. Τα σχόλια απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των αναγνωστών.