26/06/2019 23:37:10
27.4.2019 / ΠΟΝΤΙΚΙ ART
Δημοσιεύτηκε στο ΠΟΝΤΙΚΙ, τεύχος 2070 στις 24-4-2019

Θεσσαλονίκη μου, μεγάλη… θεατρομάνα

Θεσσαλονίκη μου, μεγάλη… θεατρομάνα - Media

 

Μερικές μέρες στην αγαπημένη μου Θεσσαλονίκη πρόλαβα να δω δύο παραστάσεις στο ΚΘΒΕ και να τα πούμε με τον Γιάννη Αναστασάκη. Σύντομα θα καταγράψω την κουβέντα μας για σχέδια κι εκτιμήσεις, σήμερα ας μείνουμε στις δυνατές στιγμές των πέντε ωρών θεάματος.

Πρώτα πρώτα, «Πυρκαγιές» στο Βασιλικό, ένα δυνατό πολιτικό έργο. Ο πολυβραβευμένος Λιβανοκαναδός συγγραφέας Ουαζντί Μουαουάντ με τον δικό του χαρακτηριστικό τρόπο γραφής καταφέρνει να δημιουργήσει ένα κείμενο, όπου η Ιστορία συναντά τη μυθοπλασία, και ο άνθρωπος αποκαλύπτεται στην πιο «απάνθρωπη» διάστασή του, ενώ ταυτόχρονα η συγχώρεση γίνεται ο μοναδικός δρόμος για την επιβίωσή του.

Η υπόθεση. Στη Ζαν και τον Σιμόν, δίδυμα αδέλφια, παραδίδεται ένας φάκελος με τις τελευταίες επιθυμίες της μητέρας τους, της Ναουάλ Μαρουάν. Ανατρέποντας το παρόν των δύο παιδιών, η Ναουάλ τούς ζητά να αναζητήσουν έναν πατέρα, τον οποίο νόμιζαν νεκρό, και έναν αδελφό, του οποίου την ύπαρξη δεν γνώριζαν. Η προσωπική διαδρομή των ηρώων αποκαλύπτει, καθώς ξετυλίγεται, την τραγική ιστορική πραγματικότητα ενός εμφυλίου πολέμου.

Μετάφραση: Έφη Γιαννοπούλου. Σκηνοθεσία: Ιώ Βουλγαράκη. Σκηνικά: Anna Fedorova. Κοστούμια: Μαρία Μυλωνά. Μουσική: Γιώργος Χριστιανάκης. Κίνηση: Αλεξάνδρα Καζάζου. Φωτισμοί: Αλέκος Αναστασίου. Μουσική διδασκαλία: Νίκος Βουδούρης.

Παίζουν: Ντίνα Μιχαηλίδου, Δανάη Επιθυμιάδη, Ελένη Θυμιοπούλου, Νίκος Καπέλιος, Γιώργος Καύκας κ.ά.

- Ο «Υπηρέτης δύο αφεντάδων» του Κάρλο Γκολντόνι, σε μετάφραση Ερρίκου Μπελιέ και σκηνοθεσία Μιχάλη Σιώνα, μία από τις καλύτερες κωμωδίες του παγκόσμιου θεάτρου, παρουσιάζεται στο Θέατρο Εταιρείας Μακεδονικών Σπουδών μ’ ένα αξιόλογο σύνολο ηθοποιών του ΚΘΒΕ.

Ο σκηνοθέτης. Λέει εύστοχα ο Μιχάλης Σιώνας: «Υπάρχει ένας ήχος, που μοιάζει να βγαίνει από τον αφαλό, από λίγο δεξιά του ίσως, ή άλλες φορές αριστερά, ή πολλές φορές από λίγο πιο κάτω. Ένας ήχος που δεν λογαριάζει τη σοβαρότητα μιας συζήτησης ή κατάστασης, και που μάλιστα επιλέγει πολλές φορές ο άτιμος να κάνει αισθητή την παρουσία του τη χειρότερη στιγμή, στις παύσεις, στα κενά… Ο ‘‘Υπηρέτης δύο αφεντάδων’’ ίσως είναι αυτός ο ήχος αυτοπροσώπως. Το γουργουρητό της κοιλιάς».

ΥΓ.: Και Καλό Πάσχα μέσα από την καρδιά μου…

ΣΧΟΛΙΑ

Το "Π" σέβεται όλες τις απόψεις, αλλά διατηρεί το δικαίωμά του να μην αναρτά υβριστικά σχόλια και διαφημίσεις. Τα σχόλια απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των αναγνωστών.