ΤΕΤΑΡΤΗ 24.04.2024 23:31

14.09.2020 16:57
«Βόμβα» από επιστήμονες: Εντοπίσαμε σημάδια εξωγήινης ζωής στην Αφροδίτη (Photos) - Media

Οι επιστήμονες μπορεί να έχουν κάνει ένα τεράστιο βήμα προς τα εμπρός στην αναζήτηση εξωγήινων μορφών ζωής, αφού ανακάλυψαν σημάδια ζωής στον πλανήτη Αφροδίτη.

Μια διεθνής ομάδα αστρονόμων, με επικεφαλής το Πανεπιστήμιο του Κάρντιφ, ανακάλυψε ένα σπάνιο μόριο που ονομάζεται φωσφίνη στο νέφος της Αφροδίτης.

Σύμφωνα με τους ερευνητές, η ανακάλυψη αποδεικνύει την εξωγήινη ζωή στην Αφροδίτη.

Για να ανιχνεύσουν τη φωσφίνη, οι ερευνητές χρησιμοποίησαν το Τηλεσκόπιο James Clerk Maxwell (JCMT) στη Χαβάη, πριν επιβεβαιώσουν τα ευρήματά τους με 45 τηλεσκόπια του Atacama Large Millimeter / submillimeter Array (ALMA) στη Χιλή.

Η καθηγήτρια Jane Greaves, η οποία ηγήθηκε της μελέτης, είπε: «Αυτό ήταν ένα πείραμα που έγινε από καθαρή περιέργεια, εκμεταλλευόμενο πραγματικά την ισχυρή τεχνολογία του JCMT και σκεφτόμαστε μελλοντικά όργανα. Νόμιζα ότι θα μπορούσαμε απλώς να αποκλείσουμε ακραία σενάρια, όπως το ότι τα σύννεφα θα ήταν γεμάτα από μικροοργανισμούς. Όταν πήραμε τις πρώτες ενδείξεις φωσφίνης στο φάσμα της Αφροδίτης, ήταν ένα σοκ!»

Μια περαιτέρω ανάλυση αποκάλυψε ότι η φωσφίνη είναι παρούσα αλλά σπάνια στην ατμόσφαιρα της Αφροδίτης, με περίπου 20 μόρια στο δισεκατομμύριο.

Στη συνέχεια, ανατέθηκε σε μια ομάδα από το Ινστιτούτο Τεχνολογίας της Μασαχουσέτης (MIT) να αξιολογήσει τους τρόπους με τους οποίους η φωσφίνη θα μπορούσε να παραχθεί στην Αφροδίτη.

Ορισμένες ιδέες περιλαμβάνουν το φως του ήλιου, τα ορυκτά που διοχετεύονται προς τα πάνω από την επιφάνεια, τα ηφαίστεια ή τους κεραυνούς.

Ωστόσο, καμία από αυτές τις διαδικασίες δεν μπορούσε να το προκαλέσει οπουδήποτε αρκετά κοντά στο μόριο, σύμφωνα με τους ερευνητές.

Αντ ‘αυτού, οι ερευνητές ισχυρίζονται ότι τα μικρόβια θα χρειάζονταν να δραστηριοποιηθούν μόνο στο 10% περίπου της μέγιστης παραγωγικότητάς τους για να παράγουν την ποσότητα φωσφίνης που ανιχνεύεται.

Η Αφροδίτη είναι εξαιρετικά καυτή και υπερ-όξινη, που σημαίνει ότι όλοι οι εξωγήινοι που ζουν εκεί πιθανότατα θα ήταν πολύ διαφορετικοί από τις μορφές ζωής στη Γη.

Η Δρ Clara Sousa Silva, μέλος της ομάδας του MIT, εξήγησε: «Η ανακάλυψη εγείρει πολλά ερωτήματα, όπως το πώς θα μπορούσαν να επιβιώσουν οποιοιδήποτε οργανισμοί. Στη Γη, μερικά μικρόβια μπορούν να αντεπεξέλθουν έως και περίπου 5% οξέος στο περιβάλλον τους – αλλά τα σύννεφα της Αφροδίτης είναι σχεδόν εξ ολοκλήρου κατασκευασμένα από οξύ».

Ενώ τα ευρήματα είναι αναμφίβολα πολύ συναρπαστικά, οι ερευνητές επισημαίνουν ότι πρέπει να γίνει περισσότερη δουλειά για να επιβεβαιωθεί η παρουσία της ζωής στην Αφροδίτη.

Η καθηγήτρια Emma Bunce, Πρόεδρος της Βασιλικής Αστρονομικής Εταιρείας, δήλωσε: «Ένα βασικό ερώτημα στην επιστήμη είναι αν η ζωή υπάρχει πέρα ​​από τη Γη, και η ανακάλυψη από την καθηγήτρια Jane Greaves και την ομάδα της είναι ένα βασικό βήμα προς τα εμπρός σε αυτήν την αναζήτηση. Είμαι ιδιαίτερα χαρούμενη που βλέπω τους Βρετανούς επιστήμονες να οδηγούν μια τόσο σημαντική ανακάλυψη – κάτι που κάνει μια ισχυρή υπόθεση για μια διαστημική αποστολή επιστροφής στην Αφροδίτη».

Η υπουργός Επιστημών Amanda Solloway πρόσθεσε: «Αυτή η ανακάλυψη είναι εξαιρετικά συναρπαστική, βοηθώντας μας να αυξήσουμε την κατανόησή μας για το σύμπαν και ακόμη και αν θα μπορούσε να υπάρχει ζωή στην Αφροδίτη».

ΤΕΤΑΡΤΗ 24.04.2024 23:30