27/11/2020 02:32:54

Οκτώ απλά βήματα για να ενεργοποιηθεί ο μεταβολισμός μας

Οκτώ απλά βήματα για να ενεργοποιηθεί ο μεταβολισμός μας - Media

 

Απορήσατε ποτέ γιατί ο σύντροφός σας μπορεί να τρώει περισσότερο από εσάς και να μην παίρνει ποτέ κιλά; Ναι, είναι άδικο, αλλά, δυστυχώς, ο βασικός ρυθμός μεταβολισμού του είναι ταχύτερος από το δικό σας. Ο μεταβολισμός είναι ένας όρος που δίνεται σε όλες τις διαδικασίες που χρησιμοποιεί το σώμα για να μετατρέψει την τροφή σε ενέργεια.

Ένα κομμάτι του παζλ είναι ο μεταβολισμός. Πόσο καλά ο οργανισμός σας καίει ενέργεια για να διατηρεί βασικές λειτουργίες, όπως παλμοί, αναπνοή και σκέψη, ονομάζεται βασικός μεταβολικός ρυθμός. Συχνά τον ονομάζουμε μεταβολισμό.

Καθώς μεγαλώνουμε, ο μεταβολισμός μας επιβραδύνεται. Πρόκειται για μια από τις αιτίες που οι περισσότεροι άνθρωποι αυξάνουν το βάρος τους καθώς μεγαλώνουν. Το επιπλέον λίπος επιβραδύνει περαιτέρω το μεταβολισμό.

Τα καλά νέα είναι πως ο μεταβολισμός και το βάρος μας δεν είναι εκτός ελέγχου. Μπορούμε να τον ενισχύσουμε ακολουθώντας ορισμένες βασικές συμβουλές.

Προτιμήστε πρωτεΐνες: «Είναι τα δομικά στοιχεία των μυών» λέει η ειδικός. «Όσο πιο άπαχη μυϊκή μάζα έχετε τόσο περισσότερες θερμίδες καίτε».Οι μύες μπορούν να χρησιμοποιήσουν μόνο 30 γραμμ. πρωτεΐνες κάθε φορά, σημειώνεται σε μελέτη στην επιθεώρηση Journal of the American Dietetic Association. Οτιδήποτε πέρα από αυτό αποθηκεύεται ως λίπος.

Ρίξ’ το στα λαχανικά: Οι φυτικές ίνες στα είδη μαναβικής σταθεροποιούν τα επίπεδα του σακχάρου στο αίμα, διατηρώντας υψηλό το μεταβολισμό. «Επιπλέον, τα αντιοξειδωτικά που περιέχουν τα φρούτα και τα λαχανικά βοηθούν τον οργανισμό να αποβάλλει τις ελεύθερες ρίζες» προσθέτει η ειδικός. Οι ελεύθερες ρίζες μπορεί να βλάψουν τα υγιή κύτταρα – κύτταρα που ο οργανισμός σας χρειάζεται για να δουλεύει καλά ο μεταβολισμός. Το αποτέλεσμα είναι περιττά κιλά και επιπλοκές στην υγεία.

Προσπαθήστε να παίρνετε 25 με 30 γραμμ. φυτικές ίνες την ημέρα. Για να αξιοποιήσετε στο έπακρο τις θερμίδες που καταναλώνετε, γεμίστε το πιάτο σας με αυτές τις 10 τροφές, οι οποίες, όπως διαπίστωσαν Νορβηγοί ερευνητές, δεν είναι μόνο υψηλές σε φυτικές ίνες, αλλά έχουν και υψηλή αντιοξειδωτική ικανότητα: καρύδι, πεκάν, ηλιόσπορο, μαύρη σοκολάτα, βατόμουρο, κράνμπερι, βραστή αγκινάρα, αποξηραμένο βερίκοκο, σέσκουλο και κόκκινο λάχανο.

Να είστε περισσότερο δραστήριοι. Όταν ασκείστε, ο μεταβολισμός σας επιταχύνεται. Για λίγες ώρες μετά παραμένει ελαφρώς υψηλότερα. Με τον καιρό η καθημερινή άσκηση χτίζει μυς. ‘Οσο περισσότερους μυς έχετε τόσο ενισχύεται ο μεταβολισμός στη διάρκεια της χαλάρωσης.

Να σχεδιάζετε αυτά που θα φάτε και να τρώτε σε τακτικό πρόγραμμα. ‘Ετσι θα αποφεύγετε φτωχές επιλογές, που είναι εύκολο να κάνετε όταν πεινάτε.

Πίνετε 8 ποτήρια νερό την ημέρα, ως ένα φυσικό μέσο καταστολής της όρεξης. Με 1 ποτήρι νερό το πρωί μόλις ξυπνήσεις καθαρίζεις το πεπτικό σύστημα, αποφεύγετε τις πέτρες στα νεφρά και ενυδατώνετε τον οργανισμό σας.

Κόψτε το σιτάρι (ιδιαίτερα το ψωμί), γιατί περιέχει μεγάλες ποσότητες γλουτένης.

Καταναλώστε υγιεινά λίπη: Υπάρχουν στα ψάρια, στους ξηρούς καρπούς και στα λαχανικά και ενεργοποιούν το μεταβολισμό. Τα ανθυγιεινά λίπη είναι τα κορεσμένα, όπως αυτά που υπάρχουν στο κόκκινο κρέας.

Μην παραλείπετε γεύματα και τρώτε πάντα πρωινό: Το στομάχι και η σπλήνα είναι πιο δυνατά το πρωί. Αν θέλετε να επιτύχετε το μεταβολισμό σας, φροντίστε να τρώτε το πρωί, διαφορετικά ο εγκέφαλος παίρνει το μήνυμα ότι υπάρχει έλλειψη τροφής. Τότε εκλύονται ορμόνες του στρες και στη συνέχεια καταναλώνεται μυϊκός ιστός για να μειωθεί η ανάγκη του σώματος για τροφή. Όταν φάτε αργότερα, ο οργανισμός θα παραγάγει περισσότερη ινσουλίνη για να αποθηκεύσει περισσότερο λίπος, θεωρώντας ότι υπάρχει έλλειψη τροφής!

ΣΧΟΛΙΑ

Το "Π" σέβεται όλες τις απόψεις, αλλά διατηρεί το δικαίωμά του να μην αναρτά υβριστικά σχόλια και διαφημίσεις. Τα σχόλια απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των αναγνωστών.