26/02/2021 03:48:17

Η πόλη που μισεί τα ποδήλατα

Η πόλη που μισεί τα ποδήλατα - Media

 

Το Σίδνεϊ είναι μια πόλη, η οποία δεν είναι και τόσο φιλική, θα λέγαμε, για τους ποδηλάτες.

Αξιωματούχοι που είναι επιφορτισμένοι με το να κάνουν την ποδηλασία ασφαλέστερη και πιο προσιτή στο Σίδνεϊ συναντούν μεγάλα εμπόδια.

«Δεν νομίζω ότι κανένας περνάει πιο δύσκολα από εμάς», λέει ο εκτελεστικός διευθυντής της στρατηγικής ποδηλασίας του Σίδνεϊ, Sebastian Smyth.

Οι δυσκολίες συνδέονται με τους λόφους του Σίδνεϊ και το μπερδεμένο οδικό δίκτυο που αναπτύχθηκε χωρίς σχέδιο. Αλλά ο κύριος λόγος για την ταμπέλα «η πόλη που μισεί τα ποδήλατα», όπως την αποκάλεσε το Sydney Morning Herald το 2010, είναι η μακροχρόνια διαφωνία μεταξύ του συμβουλίου που είναι υπεύθυνο για την πόλη και μιας κυβέρνησης που ήταν ιστορικά εχθρική απέναντι στα ποδήλατα.  

«Οι περισσότερες πόλεις σε όλο τον κόσμο έχουν δικαιοδοσία για τα δικά τους συστήματα φωτεινού σηματοδότη, όρια ταχύτητας, δρόμους», λέει η διευθύντρια της στρατηγικής ποδηλασίας του συμβουλίου, Fiona Campbell. «Είναι πραγματικά ασυνήθιστο να έχουμε την κατάσταση που έχουμε, όπου η τοπική αυτοδιοίκηση έχει ελάχιστο έλεγχο» πρόσθεσε.

«Έχω περάσει πολύ χρόνο πηγαίνοντας σε άλλες πόλεις και συνομιλώντας με ποδηλάτες κ.ο.κ. και όταν περιγράφω την κατάσταση που έχουμε, είναι πάντα έκπληκτοι που δεν έχουμε κάνει κάτι» επισήμανε.

Ποδηλασία: Η ανατροπή στην πόλη

Ωστόσο, τα πράγματα φάινεται να έχουν πάρει διαφορετική τροπή

Μετά την προσθήκη μόνο περίπου 1,5 χιλιομέτρων διαχωρισμένων ποδηλατοδρόμων, η πόλη του Σίδνεϊ δημιούργησε επιπλέον 7 χιλιόμετρα τους τελευταίους έξι μήνες του 2020. Η τελευταία και πιο εντυπωσιακή πρόταση της πόλης ήταν να δημιουργηθεί ένας ποδηλατόδρομος στο κέντρο της Oxford Street, στην κύρια αρτηρία της πόλης στα ανατολικά προάστια, για σύνδεση με υπάρχοντα χωριστά μονοπάτια στην κεντρική επιχειρηματική περιοχή της πόλης.

Όπως και σε άλλες πόλεις σε όλο τον κόσμο, τα lockdown λόγω Covid προκάλεσαν την επιτάχυνση των μακροχρόνιων ιδεών σχετικά με την αναδιαμόρφωση των αστικών μεταφορών.

ΣΧΟΛΙΑ

Το "Π" σέβεται όλες τις απόψεις, αλλά διατηρεί το δικαίωμά του να μην αναρτά υβριστικά σχόλια και διαφημίσεις. Τα σχόλια απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των αναγνωστών.