19/11/2018 16:45:49

Είναι ζεν και τον ταράζουν...

Είναι ζεν και τον ταράζουν... - Media

Tον φωνάζουν συχνά να παίξει, συνήθως με την κιθάρα του, σε συναυλίες διαμαρτυρίας. Αυτός ανταποκρίνεται πάντα πρόθυμα, αφού πιστεύει πως η μουσική οφείλει να έχει κοινωνικό χαρακτήρα. Ο Σαντορινιός Ηλίας Βαμβακούσης δεν είναι «όποιος κι όποιος» τραγουδοποιός. Είναι από αυτούς που ζούνε και δρούνε καλλιτεχνικά στην Αθήνα, μπολιάζοντας τα τραγούδια τους με παιδικά οργανάκια και μινιμαλιστικές ενορχηστρώσεις του στυλ Γιαν Τιρσέν και Πασκάλ Κομλάντ. Γεννήθηκε κυριολεκτικά μέσα στη μουσική, μαθαίνοντας από μικρή ηλικία ακορντεόν, κρουστά, κιθάρα και μπουζούκι. Τον γνωρίσαμε το 2004 μέσα από τη Δεύτερη Ακρόαση της Μικρής Άρκτου του Παρασκευά Καρασούλου, όταν ακόμη αντλούσε το υλικό του από την καθ’ ημάς παράδοση. Άλλωστε ο Βαμβακούσης υπήρξε μαθητής του Χρήστου Τσιαμούλη στο ούτι, σπουδάζοντας παράλληλα βυζαντινή μουσική και παραδοσιακά κρουστά στη σχολή του Σίμωνα Καρρά. Το 2008 ο ποιητής Αντρέας Παγουλάτος, από τους θεμελιωτές της «γλωσσοκεντρικής» ποίησης στην Ελλάδα, του εμπιστεύθηκε τη μελοποίηση της ποιητικής του σύνθεσης με τίτλο «Πέραμα». Το έργο κυκλοφόρησε την ίδια χρονιά στα ιταλικά και τα ελληνικά από τις πανεπιστημιακές εκδόσεις του Μπάρι ως «Perama elisuocanto». Καλλιτέχνης με αξιοζήλευτη εξέλιξη σ’ αυτό που κάνει, ο Ηλίας Βαμβακούσης κυκλοφόρησε το 2010, από την ανεξάρτητη Yiafka Records, τον πρώτο του μεγάλο δίσκο, «Είμαι ζεν και με ταράζεις», από κοινού με την Κύπρια τραγουδοποιό Παυλίνα Κωνσταντοπούλου. Έναν χρόνο αργότερα, από τη διαδικτυακή εταιρεία Hidden Track Records, ακολούθησε το σινγκλ «Δικαιολογίες». Τα τελευταία τρία χρόνια τον Βαμβακούση τον συναντάμε ως μόνιμο μέλος του Κέντρου Βιωματικής Αγωγής, Κίνησης και Λόγου της Μαρίζας Κωχ, καθώς και ως μουσικό σε συναυλίες της ερμηνεύτριας και τραγουδοποιού. Έχει συνεργαστεί ακόμη με τη συνθέτρια Σοφία Καμαγιάννη στο άλμπουμ «Στων άστρων την άλω», ερμηνεύοντας μελοποιημένο Καρυωτάκη, ενώ κυκλοφόρησε σε cd και η α λα Beirut διασκευή του στο κομμάτι «Λάθος αγάπη» της Λένας Πλάτωνος. Αυτόν τον καιρό επίκειται η κυκλοφορία του πρώτου προσωπικού του δίσκου με τίτλο «Κάποια μέρα». Μέσα εκεί περιέχεται και το τραγούδι «Du tonic», ένα γλυκό ντουέτο του με τη Νατάσσα Μποφίλιου, το οποίο ήδη ξεχώρισε από τα ραδιόφωνα, γραμμένο με αφορμή την απώλεια του μέντορά του, Αντρέα Παγουλάτου. «Με τη Νατάσσα γνωριστήκαμε κατά τη Δεύτερη Ακρόαση της Μικρής Άρκτου» λέει ο Ηλίας Βαμβακούσης «και τα επόμενα χρόνια συνηθίζαμε να πηγαίνουμε ο ένας στις συναυλίες του άλλου ή να περνάμε τα βράδια με κιθάρες, ατελείωτες συζητήσεις και προβληματισμούς». Το «Du Tonic», που δημιουργήθηκε σ’ ένα μπαλκόνι στο Ηράκλειο, αν και αμιγώς προσωπικό του τραγούδι, ήταν εκείνο που επέλεξε η Μποφίλιου για να το τραγουδήσουν μαζί. Και σαν να μην έφταναν όλες αυτές οι αξιόλογες και όμορφες δραστηριότητες, ο – άκρως επικοινωνιακός με το κοινό του – Βαμβακούσης συνεργάζεται και ως εθελοντής με το αυτοδιαχειριζόμενο Κέντρο Ημέρας «Βαβέλ», παραδίδοντας μαθήματα σε παιδιά. «Ποια είναι τα στοιχεία που σε βοήθησαν να εξελίξεις την τέχνη σου;» τον ρωτάω. Κι αυτός μου απαντάει: «Τρία πράγματα: ο έρωτας, η ενασχόλησή μου με την ψυχανάλυση και το ψάξιμο εναλλακτικών μουσικών απ’ όλο τον κόσμο». Ποιος δεν θα τον πίστευε; Και τα τρία αυτά στοιχεία, άλλωστε, υπάρχουν μέσα στα τραγούδια που φτιάχνει. Δεν θα ξεχάσω, τέλος, όταν μου τον σύστησε πριν από μία δεκαετία η Κωχ με τα εξής λόγια: «Ήρθε και με βρήκε ένα παιδί και, σκέψου, ήξερε απέξω όλα τα τραγούδια μου σε ποίηση Βάρναλη που δεν έχουν δισκογραφηθεί ποτέ»!

ΣΧΟΛΙΑ

Το "Π" σέβεται όλες τις απόψεις, αλλά διατηρεί το δικαίωμά του να μην αναρτά υβριστικά σχόλια και διαφημίσεις. Τα σχόλια απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των αναγνωστών.