19/11/2018 08:27:07
7.6.2010

Cine Ποντίκι

Cine Ποντίκι - Media

Με εξαίρεση το «Kings of Myconos» που πιθανολογούμε ότι είναι ακριβώς αυτό που περιμένεις από μια ταινία με αυτόν τον τίτλο, μια κάθε άλλο παρά άσχημη εβδομάδα -ακόμη και για τα δεδομένα του καλοκαιριού- είναι αυτή που ξεκινά από σήμερα στις αίθουσες. Να κι ένα ευπρόσδεκτο παράδοξο...

Ξέστρωτα Κρεβάτια

Δεύτερη μεγάλου μήκους για έναν Αργεντινό σκηνοθέτη που βρίσκεται κοντά στην ηλικία των νεαρών ηρώων του, που δείχνουν να πιστεύουν ότι η μόνη εθνικότητα που τους αναλογεί είναι αυτή της νεότητας και του «τώρα». Τα «Ξέστρωτα Κρεβάτια» είναι από κείνες τις ταινίες που δείχνουν φτιαγμένες για τη νέα κάστα των ανθρώπων του πλανήτη, που ορίζουν τον τόπο τους ως το μέρος που κατοικούν σήμερα, αν όχι ως το κρεβάτι που κοιμούνται απόψε. Το φιλμ μοιάζει ιδανικό για να περιγράψει τις ζωές μιας ομάδας παιδιών που σπούδασαν τέχνη, ή κάτι ανάλογο σε μητροπόλεις του εξωτερικού, που άφησαν έναν νέο-μποέμ αέρα να τους παρασύρει, που θέλησαν να ακολουθήσουν το όνειρο του να ζήσεις για λίγο χωρίς ρίζες, χωρίς σχέδια. Ευτυχώς για όλους μας το αποτέλεσμα δεν είναι μια κενή ταινία για ανόητους hipsters ή κακομαθημένα πλουσιόπαιδα που διασκεδάζουν στο Λονδίνο, αλλά κρατά στην καρδιά της μια ιστορία που είναι αρκετά τρυφερή για να δώσει λόγο ύπαρξης στο φιλμ. Βασικός της ήρωας είναι ο Αξλ, ένας 20χρονος, ο οποίος φτάνει στο Λονδίνο για να αναζητήσει τον πατέρα του που τον παράτησε όταν ήταν πολύ μικρός. Ανακαλύπτει ότι εκείνος έχει μια νέα οικογένεια και έχει γίνει μεσίτης. Θα προσποιηθεί ότι είναι φοιτητής που ψάχνει για διαμέρισμα για να τον πλησιάσει. Καθώς αναζητούν μαζί για στέγη, ο Αξλ, θα βρεθεί παγιδευμένος στο ψέμα που δημιούργησε ο ίδιος κι ανίκανος να αντιμετωπίσει την αλήθεια. Μπερδεμένος από το δίλημμα του, θα αναζητήσει καταφύγιο σε μια βιομηχανική αποθήκη, μια κατάληψη στο ανατολικό Λονδίνο. Στο ίδιο μέρος που μένει και η Βέρα. Ο Αξλ θέλει να βρει την ταυτότητα του, ενώ η Βέρα να την ξεχάσει, μετά από έναν οδυνηρό χωρισμό. Όταν εκείνη θα γνωρίσει ένα χαρισματικό νέο, δεν θα αποκαλύψει τίποτα για τον εαυτό της, καθώς ξεκινάει ένα ερωτικό παιχνίδι μεταξύ τους χωρίς ονόματα. Το παιχνίδι όμως υπονομεύει η αίσθηση της Βέρα ότι βρήκε την αδελφή ψυχή της. Αν εγκαταλείψει το παιχνίδι, θα επιβιώσει άραγε ο ρομαντισμός; Αν και ζούνε στο ίδιο κτίριο, οι δρόμοι του Αξλ και της Βέρα ποτέ δε συναντιούνται. Οι ιστορίες τους παιχνιδίζουν με ρομαντισμό και μυστήριο μέχρι που θα συγκρουστούν. Ο Ντος Σάντος δείχνει να γνωρίζει καλά τον κόσμο και τους ήρωες που περιγράφει και τους κοιτάζει δίχως το φίλτρο των κλισέ που συνήθως καταβαραθρώνουν την πλειοψηφία των «νεανικών» ταινιών. Μπορεί κατά στιγμές το φιλμ να φαίνεται πιο hip απ’ όσο θα χρειαζόταν για να αποκτήσει αληθινό συναισθηματικό βάθος και η χαλαρή του ιστορία να το παγιδεύει σε μια επιδεικτική συλλογή από όμορφες εικόνες που τις ενώνει μια πάντα trendy μουσική, ακόμη κι έτσι όμως παραμένει γοητευτικό και αληθινό• μια μικρή φέτα από τη ζωή του σήμερα και του εδώ. Όπου κι αν είναι αυτό... Σκηνοθεσία: Αλέξις Ντος Σάντος. Πρωταγωνιστούν: Ντέμπορα Φρανσουά, Φερνάντο Τίλβε, Μίσιελ Χούισμαν, Ρίτσαρντ Λίντερν. Χώρα: Μεγάλη Βρετανία. Διάρκεια: 92΄

Coco Before Chanel

Προσπερνώντας το πάντα χαριτωμένο ανεξήγητο, του να βλέπεις μια γαλλική ταινία να αποκτά «ελληνικό» τίτλο που να είναι... αγγλικός, αυτό το φιλμ της Αν Φοντέν, δεν κρύβει στ’ αλήθεια πολλές άλλες εκπλήξεις πέραν τούτης. Μια καλοφτιαγμένη, τυπική βιογραφία της Κοκό Σανέλ που στέκεται σε μια σειρά από στιγμές της ζωής της, μυθικής πλέον, σχεδιάστριας μόδας: Ένα μικρό κορίτσι μπαίνει με την αδελφή του σε ορφανοτροφείο της κεντρικής Γαλλίας περιμένοντας μάταια κάθε Κυριακή τον πατέρα τους να έρθει. Μια τραγουδίστρια καμπαρέ με αδύναμη φωνή προσπαθεί να διασκεδάσει ένα κοινό από μεθυσμένους στρατιώτες. Μια ντροπαλή μοδίστρα φτιάχνει στριφώματα σε ένα επαρχιακό ραφείο. Μια νεαρή, αδύνατη μετρέσα βρίσκει καταφύγιο στην αγκαλιά του προστάτη της, Ετιέν Μπαλσάν. Μια ερωτευμένη γυναίκα αρνείται το γάμο ακόμα και στον άντρα που αγαπά. Μια επαναστάτρια που αντιδρά στις συμβάσεις της εποχής και ντύνεται με τα πουκάμισα των εραστών της. Αυτό που οφείλεις να αναγνωρίσεις στο φιλμ εν τούτοις, πέρα από την εξαιρετική δουλειά στην ανασύσταση της εποχής, στα κοστούμια και τα σκηνικά, στον τρόπο που σε μεταφέρει στις μέρες και τον κόσμο της νεαρής Κοκό πριν γίνει η διάσημη σχεδιάστρια που όλοι γνωρίζουμε, είναι ο τρόπος με τον οποίο δεν ωραιοποιεί ή στρογγυλεύει τα πράγματα. Θα περίμενε κανείς πως και η παρουσία (της πάντα γοητευτικής) Οντρέ Τοτού στον πρωταγωνιστικό ρόλο θα εμπότιζε το φιλμ με τη γλύκα που συνήθως συνοδεύει τα φιλμ της, όμως αυτή η Coco ευτυχώς πετυχαίνει να μην γίνει «αγιογραφία» προτιμώντας να σταθεί στην πορεία μιας γυναίκας αντί να απεικονίσει τη δημιουργία ενός μύθου. Ευτυχώς γιατί το σινεμά είναι ήδη γεμάτο από τέτοιους... Σκηνοθεσία: Αν Φοντέν. Πρωταγωνιστούν: Οντρέ Τοτού, Αλεσάντρο Νίβολα, Μπενουά Πελβούντρ, Μαρί Γκιγέν, Εμανουέλ Ντεβός. Χώρα: Γαλλία. Διάρκεια: 105΄

The Kings of Myconos

Η καινούρια ταινία του ελληνοαυστραλού Νικ Γιαννόπουλος, είναι μια από εκείνες τις περιπτώσεις όπου η μη διοργάνωση δημοσιογραφικής προβολής μοιάζει με ευλογία. Μερικές φορές το τρέιλερ αρκεί για να καταλάβεις περί τίνος πρόκειται, τι σε περιμένει στο σινεμά, έστω κι αν πιθανότατα αυτό δεν πρόκειται να σταματήσει τους θαμώνες των multiplex από το να ρίξουν ακόμη πιο χαμηλά το IQ τους. Αν επιμένετε, μάθετε ότι η ταινία περιγράφει την ιστορία ενός Ελληνοαυστραλού, που κληρονομεί μια παραλία και μια ταβέρνα στην Μύκονο από έναν θείο τον οποίο δε γνώρισε ποτέ. Αγνοώντας την ελληνική νοοτροπία και κουβαλώντας την «αφέλεια» του μετανάστη, θα ταξιδέψει με τον κολλητό του στην Μύκονο. Εκεί θα βρεθεί αντιμέτωπος με συγγενείς και τοπικούς παράγοντες, που όλοι θα προσπαθήσουν να τον εξαπατήσουν και να του βάλουν «τρικλοποδιές». Έτσι θα ανακαλύψει πως μια δελεαστική κληρονομιά κρύβει πολλές παγίδες και πως η όμορφη Μύκονος δεν είναι ο παράδεισος που φανταζόταν… Σκηνοθεσία: Πίτερ Ανδρικίδης. Πρωταγωνιστούν: Νικ Γιαννόπουλος, Ζέτα Μακρυπούλια, Βινς Κολόσιμο, Δημήτρης Σταρόβας, Μάνος Γαβράς, Γαλήνη-Μαρία Τσεβά. Χώρα: Αυστραλία, Ελλάδα. Διάρκεια: 96΄

ΕΠΑΝΕΚΔΟΣΕΙΣ

Η Πεντάμορφη και το Τέρας, του Ζαν Κοκτώ.

Συνεχίζοντας το άτυπο «φεστιβάλ Κοκτώ» που λαμβάνει χώρα τις τελευταίες εβδομάδες στους θερινούς κινηματογράφους, βγαίνει στις αίθουσες και η «Πεντάμορφη και το Τέρας», η μεταφορά του Κοκτώ στο κλασσικό παραμύθι. Γεμάτο μαγεία, σουρεαλισμό και ποίηση παραμένει μια από τις πιο γοητευτικές αναγνώσεις μιας εξαιρετικής ιστορίας.

Ένας Προφήτης Μα τι Προφήτης, του Τέρι Τζόουνς.

Ο Μπράιαν γεννιέται στον διπλανό στάβλο από τον νεαρό Ιησού, οι μάγοι τού παραδίδουν κατά λάθος τα δώρα τους (για να τα πάρουν πίσω όταν αντιληφθούν την γκάφα τους) και η ζωή του προχωρά δίπλα - δίπλα με αυτή του Μεσσία σε αυτή την ανίερη, διασκεδαστική κωμωδία των Μόντι Πάιθον που συμπυκνώνει με τον καλύτερο τρόπο το αναρχικό τους χιούμορ.

Γιώργος Ν. Κορωναίος

 

ΣΧΟΛΙΑ

Το "Π" σέβεται όλες τις απόψεις, αλλά διατηρεί το δικαίωμά του να μην αναρτά υβριστικά σχόλια και διαφημίσεις. Τα σχόλια απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των αναγνωστών.