Ακολουθήστε το topontiki.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν.
Κα-τα-πλη-κτι-κή η ιδέα να σπαταληθεί ποσό 1,6 εκατ. ευρώ για ένα ψηφιακό Μουσείο Αχιλλέα. Αλλά για την… «εύρωστη» Ζιμπάμπουε, που βγαίνει κι από την οικονομική κρίση
Αχιλλέας Φαρσάλων «σαπουνέ»
Κα-τα-πλη-κτι-κή η ιδέα να σπαταληθεί ποσό 1,6 εκατ. ευρώ για ένα ψηφιακό Μουσείο Αχιλλέα. Αλλά για την… «εύρωστη» Ζιμπάμπουε, που βγαίνει κι από την οικονομική κρίση
Ο λεβεντοπατριωτισμός ποτέ δεν πεθαίνει. Την ώρα που οι κυβερνώντες έχουν παραδώσει τα κλειδιά του αραχνιασμένου καφενείου «Η Ωραία Ελλάς» στους άτεγκτους ευρωπαίους καθηγητάδες των Βρυξελλών, στους τραπεζίτες και στους «δήμιους» της Ουάσιγκτον (ποιος Ομπάμα, μωρέ; στην Ουάσιγκτον βρίσκεται η έδρα του Διεθνούς Νομισματικού Ταμείου…) ορισμένοι συνέλληνες δρουν με βάση την παλιά καλή παροιμία για τον κόσμο που καίγεται και για τη χτένα. Μουσείο για τον Αχιλλέα στα Φάρσαλα! Και δη ψηφιακό, άυλο, καπνός. Φάτε μάτια ψάρια. «Μουσείο για τον μυθικό ήρωα Αχιλλέα μπαίνει σε τροχιά υλοποίησης στον τόπο καταγωγής του, τα Φάρσαλα, μετά από σχετική απόφαση της Νομαρχίας Λάρισας, η οποία έτσι ικανοποιεί ένα αίτημα δεκαετιών των κατοίκων της επαρχίας», όπως διαβάζω στις εφημερίδες. Αίτημα δεκαετιών… Αίτημα αιώνων, όχι δεκαετιών, είναι η νεοελληνική μυλωνού να θεωρεί τον άντρα της πραματευτή, να τον παινεύει για κάτι που δεν είναι: αντάξιος απόγονος ένδοξων προγόνων. Το αντάξιος δεν «παίζει» ασυζητητί, παρά μόνον ίσως στο επίπεδο ελάχιστων λαμπρών νεοελλήνων, επιστημόνων και καλλιτεχνών, οι οποίοι μάλιστα συχνά κάνουν καριέρα στο εξωτερικό. Το απόγονος, πάλι, «παίζει-δεν-παίζει», αν θυμηθούμε τα αρβανίτικα, τα τούρκικα, τα βουλγάρικα, τα βλάχικα, τα λαντίνο και άλλες γλώσσες που μιλούσαν οι προ-προπαππούδες των περισσότερων από μας. Εκτός κι αν έχουν δίκιο οι ναζιστές και όσοι αιματοκύλισαν τον πλανήτη στα μέσα του περασμένου αιώνα στο όνομα του «καθαρού αίματος» της αρίας φυλής. Τι μένει; Ένας Αχιλλέας Φαρσάλων «σαπουνέ», σαν τον προσφιλή σ’ εμάς τους κοιλιόδουλους τοπικό χαλβά. Ένα ζεστό και παλλόμενο εθνικιστικό ζελέ, το οποίο κάποιοι ονειρεύονται να το σερβίρουν ξεροσφύρι. Η Νομαρχία Λάρισας, λέει, έχει ολοκληρώσει μελέτη για το «Αχίλλειο Κέντρο Ιστορίας, Μυθολογίας και Πολιτισμού» και την παρέδωσε στο Υπουργείο Πολιτισμού και Τουρισμού, ελπίζοντας ότι θα ενταχθεί στο ΕΣΠΑ. Ο Δήμος Φαρσάλων παραχωρεί το οικόπεδο: έχει εμβαδόν κάτι παραπάνω από 1.000 τετραγωνικά μέτρα και η πρόβλεψη (της… Πυθίας;) είναι να χτιστεί άλλο ένα τσιμεντόκουτο 589,46 τετραγωνικών μέτρων – η μαθηματική ακρίβεια ήταν πάντα χαρακτηριστικό της φυλής. Όπως και τα οράματα. Εν προκειμένω το όραμα δεν είναι καν χειροπιαστό. Ξέρετε τι θα «αγοράζει» ο πελάτης-επισκέπτης; Θαυμάστε: «εικονικά εκθέματα τόπων, μνημείων και ανθρώπων που πλέον δεν υπάρχουν αλλά έγιναν γνωστά μέσω ερευνητών, αρχιτεκτόνων, ιστορικών και αρχαιολόγων». Δηλαδή αέρας κοπανιστός! Ένα ομηρικό Πλανητάριο χωρίς εκθέματα, ένας ψευδεπίγραφα «εκθεσιακός» χώρος εικονικής πραγματικότητας. Ένα ψηφιακό λούνα παρκ. Κα-τα-πλη-κτι-κή η ιδέα να σπαταληθούν ένα σωρό λεφτά για κάτι τόσο ανύπαρκτο, δηλαδή κάτι τόσο «προχωρημένο». Όχι όμως για την χρεοκοπημένη Ελλάδα, αλλά για την «εύρωστη» Ζιμπάμπουε, ας πούμε, που… βγαίνει κι από την οικονομική κρίση. Ή μάλλον για όσους μας θεωρούν Ζιμπάμπουε. Ερώτηση: «Και πόσο κάνει αυτή η γαλανόλευκη τουριστοπαγίδα;». Απάντηση: «1.600.000 ευρώ, σύμφωνα με τα “χαρτιά” του προϋπολογισμού». Τόσα θα περισσέψανε, φαίνεται, από τα έργα-πρότυπα τα οποία έχουν ήδη ολοκληρωθεί κατά δεκάδες σε αυτή την ανεπτυγμένη περιοχή της περιφέρειας! Με άλλα λόγια τα Φάρσαλα έχουν γίνει παράδεισος, ο ψηφιακός Αχιλλέας τους λείπει. Να μαθαίνει, λέει, ο επισκέπτης την ιστορία. Μα ποια ιστορία; Η πραγματική ομηρική εποχή ως γνωστόν δεν συνοδεύεται από κανένα γραπτό κείμενο, τα ομηρικά έπη καταγράφηκαν μόλις τον 8ο ή κατ’ άλλους τον 7ο π.Χ. αιώνα. Να «βυθίζεται», λέει, στο εικονικό περιβάλλον. Να «γίνεται ένα» με αυτό που βλέπει. Χίλια συγγνώμη, αλλά αυτό που εμείς οι γκρινιάρηδες βλέπουμε είναι μία οφθαλμαπάτη: η λογική του χολιγουντιανού φιλμ «300» σε εθνικιστικό πακετάκι. Θεάματα για την εποχή που εξέλιπεν ο άρτος. Δίπλα στην ιαχή «This is Sparta!» ας υψωθεί μυριόστομη η ιαχή «This is Farsala!».
Γιώργος Ι. Αλλαμανής [[email protected]]
Ακολουθήστε το topontiki.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν.
Το topontiki.gr σέβεται όλες τις απόψεις, αλλά διατηρεί το δικαίωμά του να μην αναρτά υβριστικά σχόλια και διαφημίσεις. Οι χρήστες που παραβιάζουν τους κανόνες συμπεριφοράς θα αποκλείονται. Τα σχόλια απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των αναγνωστών.