search
ΤΕΤΑΡΤΗ 03.09.2025 13:00
MENU CLOSE

Ελλη Στάη. Καθρέφτη, καθρεφτάκη μου, εγώ είμαι η πιο δυνατή

01.05.2013 09:36
Ελλη Στάη. Καθρέφτη, καθρεφτάκη μου, εγώ είμαι η πιο δυνατή - Media

Προφανώς η Eλλη Στάη όταν ήταν μικρή, θα πρέπει να θαύμαζε πολύ τη Λιζ Τέιλορ. Συνηθισμένη να προκαλεί την προσοχή με τα μεγάλα μπλε μάτια της, πόνταρε σ’ αυτά, αντιλαμβανόμενη από νωρίς ότι σαγηνεύουν τον φακό.

Του Προκόπιου
Προφανώς η Eλλη Στάη όταν ήταν μικρή, θα πρέπει να θαύμαζε πολύ τη Λιζ Τέιλορ. Συνηθισμένη να προκαλεί την προσοχή με τα μεγάλα μπλε μάτια της, πόνταρε σ’ αυτά, αντιλαμβανόμενη από νωρίς ότι σαγηνεύουν τον φακό. Πορείες ασύμβατες με την Τέιλορ, αν και για τα μέτρα της μικρής Ελλάδας ο ντόρος γύρω από την προσωπική της ζωή ενίσχυσε το προφίλ της απρόσιτης σταρ, που την κυνηγούν οι παπαράτσι μέχρι την Ψαρού της Μυκόνου για να την απαθανατίσουν με μπικίνι. Πώς γίνεται τα κουτσομπολίστικα περιοδικά να ασχολούνται με το μαγιό μιας σοβαρής δημοσιογράφου που ασχολείται με τη βαρετή και μίζερη πολιτική ζωή του τόπου; Μα η ίδια ποτέ δεν απαρνήθηκε τις σειρήνες του λάιφσταϊλ και τροφοδότησε όσο μπορούσε την εικόνα της σταρ, ακόμα κι αν αυτό την πίκρανε και τη δυσκόλεψε προσωπικά.
Η πορεία της δείχνει ότι από πολύ μικρή συνειδητοποίησε ότι έχει στόφα σταρ και δούλεψε πολύ με τον εαυτό της. Το καλογυμνασμένο σώμα της, πλησιάζοντας τα δεύτερα «-ήντα», αποδεικνύει τη σκληρή δουλειά της σε όλα τα επίπεδα. Το επικοινωνιακό ταλέντο της, ο αέρας της μπροστά στην κάμερα, το θάρρος να συγκρούεται, το πάθος για κοινωνική ανέλιξη, η φιλοδοξία για την πρωτιά επισκίασαν μια μάλλον μέτρια δημοσιογραφική ματιά, ακόμα κι αν πήγαζε από αυτά τα μεγάλα μάτια.
Η «σιδηρά κυρία» της τηλεόρασης, όπως και οι μεγάλες σταρ του Χόλιγουντ άλλωστε, έχει μεγάλα σκαμπανεβάσματα στην καριέρα της. Προσωπικές δυσκολίες, θυελλώδεις έρωτες, επαγγελματικά αδιέξοδα την έβγαλαν κατά καιρούς από το σκληρό μιντιακό παιχνίδι. Με κάποιον τρόπο όμως πάντα έβρισκε τον δρόμο της επιστροφής, συχνά με έναν ισχυρό συστημικό παίκτη στο πλευρό της.
Η ΕΡΤ, το τελευταίο της καταφύγιο, της έδωσε και το τέλειο άλλοθι του εξωραϊσμού της εικόνας της: από τα τηλεπαράθυρα του Μαλέλη στον ΣΚΑΪ, την εποχή του ξεσαλώματος της ιδιωτικής τηλεόρασης, στις συνεντεύξεις με τους διανοούμενους και τους φιλοσόφους της εποχής στο «Netweek». Νιώθοντας ότι παίζει πια μόνη της στο κρατικό κανάλι, επιχειρεί να βαπτιστεί ως το απόλυτο θύμα των κομματικών μηχανισμών και ως η ιέρεια της επαγγελματικής και δεοντολογικής συνέπειας. Ενα πικρό, μικρό σκοτεινό παρελθόν αποτελούν τα μπάνια και οι κοινές διακοπές με τον Ανδρέα, τη Δήμητρα και τον Παπούλια στην Ελούντα ή η φιλία της με την υπόδικη σύζυγο του Ακη, Βίκυ Σταμάτη. Μάλιστα, η στενή σχέση της με το ΠΑΣΟΚ και οι πολλές και καλές προσωπικές γνωριμίες είχαν ως αποτέλεσμα να πολιορκείται στενά τα τελευταία χρόνια προκειμένου να χαρίσει λάμψη στα ψηφοδέλτια του κόμματος, εντασσόμενη είτε σε εκλόγιμη θέση στην Ευρωβουλή είτε στο Επικρατείας. Η ίδια αντιστάθηκε εμμένοντας στη δημοσιογραφική της πορεία και εκ του αποτελέσματος είναι προφανές ότι το γερό της ένστικτο τη δικαίωσε.
Τελευταίο κρούσμα «ξεπλύματος» η άρνησή της να «πασάρει» ένα ρεπορτάζ για την ανανεωμένη έκδοση της εφημερίδας «Παρασκήνιο», εφημερίδας προσκείμενης στη Ν.Δ. και στον υπουργό Τύπου Σίμο Κεδίκογλου. Η απόφαση για την προβολή της εφημερίδας ήταν προφανώς βούτυρο στο ψωμί της Ελλης, που ψάχνει αφορμή προκειμένου να δημιουργήσει ντόρο γύρω από το όνομά της. Ετσι κι αλλιώς, οι σχέσεις οργής με τον γενικό διευθυντή της ΕΡΤ Αιμίλιο Λιάτσο είναι γνωστές από το προηγούμενο επεισόδιο του Νοεμβρίου. Τότε ήταν που η Ελλη κήρυξε τον πόλεμο στον διευθυντή ειδήσεων Βασίλη Θωμόπουλο, έχοντας απέναντί της όλη την ηγεσία της ΕΡΤ. Η βιαστική και ακατανόητη απόφαση να «κοπεί» από την παρουσίαση του δελτίου μάλλον σε καλό της βγήκε, αφού εμφανίστηκε ως θύμα δίωξης, παρότι όλοι οι παρόντες συνάδελφοί της στις συσκέψεις για το δελτίο κρατούσαν την αναπνοή τους όταν την άκουγαν να απευθύνεται εντελώς απαξιωτικά στον… Βασιλάκη, που τυγχάνει διευθυντής της.
Η πρόσφατη σφοδρή άρνησή της έγινε σεβαστή και είδαμε το παγκοσμίως πρωτότυπο: τηλεπαρουσιάστρια να δίνει τον λόγο σε συντάκτρια στο διπλανό στούντιο για να διαβάσει την παρουσίαση του θέματος. Ομως, η ίδια δεν έμεινε στον θόρυβο που ξεσηκώθηκε – θέλησε να δώσει ακόμα ένα χτύπημα δημοσιοποιώντας επιστολή-καταγγελία για την επιλογή της διοίκησης, που απηύθυνε στον Αιμίλιο Λιάτσο.
ΕΣΧΑΤΩΣ ΕΧΕΙ ΝΕΥΡΑ
Πολλά είναι τα σενάρια για το τι επιδιώκει ακριβώς με όλα αυτά. Αν αληθεύουν οι φήμες ότι η ανανέωση του συμβολαίου της έγινε μετά από μια συνάντηση με τον Αντώνη Σαμαρά στο Μέγαρο Μαξίμου στις αρχές του χρόνου, αποτελεί μάλλον αντίφαση η προσπάθειά της να «ξαποστείλει» τον γενικό διευθυντή της Κρατικής Τηλεόρασης Αιμίλιο Λιάτσο.
Η μεγάλη αλήθεια είναι ότι αν δεν έλεγχε τον διευθυντή της, έκανε ό,τι μπορούσε για να τον υπονομεύσει. Στη συνεργασία με την Ελλη δεν έχεις πολλές επιλογές: ή υποκλίνεσαι στις προσταγές της ή ξεκινάει το πριόνισμα. Παρά την επιμονή και την προσήλωση στο στόχο της, δεν νίκησε πάντα. Συχνά βρέθηκε εκτός δουλειάς, μόνο που φαίνεται ότι το «χούι» δεν κόβεται. Η αποδόμηση ενός διευθυντή ειδήσεων είναι ένα από τα χόμπι της, σαν το τζόκινγκ που συνηθίζει να κάνει στο Καλλιμάρμαρο.
Στη Ν.Δ. της καταλογίζουν μια αδικαιολόγητη τάση να τους κοντράρει, παρότι οι ίδιοι δεν της δημιουργούν προβλήματα, όπως λένε. Μάλιστα, γνωστά στελέχη της «γαλάζιας» παράταξης αναρωτιούνται πώς μια συστημική δημοσιογράφος, που έχει παίξει πολύ με τα κόμματα εξουσίας –κυρίως με το ΠΑΣΟΚ–, εμφανίζεται τόσο δύσθυμη εσχάτως. Επισημαίνουν δε ότι η Ελλη Στάη δεν συνηθίζει τους κομματικούς καυγάδες και είναι μια μάλλον πρόθυμη συνομιλήτρια με όλους.
Καταβάλλει άραγε μια προσπάθεια να διασωθεί από τη μνημονιακή λαίλαπα που χτυπάει τη συγκυβέρνηση και επιχειρεί να καταγραφεί στη συνείδηση της κοινής γνώμης ως αντιστασιακή; Γιατί κανείς δεν μπορεί να εξηγήσει τον εκνευρισμό της τελευταία.
Μπορεί κι όλα αυτά να είναι θεωρίες συνωμοσίας και απλώς η κυρία να θέλει να αποδείξει ότι αυτή είναι «η πιο δυνατή» στην ΕΡΤ, ακόμα κι αν λόγω κρίσης δήλωσε με πικρία ότι αναγκάστηκε πριν από δύο χρόνια να απολύσει τον σοφέρ της, για να ανακαλύψει ξανά τη χαρά της οδήγησης, και υπέστειλε διακριτικά το πολυτελές Mont Blanc…
Τα εκρηκτικά δίδυμα
Το εκρηκτικό της ταμπεραμέντο –πίσω από το παγερό, μεστό ειρωνείας χαμόγελό της– και η συμπεριφορά τηλεοπτικής σταρ αναδείχθηκαν σε όλο τους το μεγαλείο όταν χρειάστηκε να συμπαρουσιάσει δελτίο με συναδέλφους της. Στη λογική ότι μάλλον της κάνει πλάκα ο Θεός, έκανε τα πάντα για να υπονομεύσει τα δίδυμα που κάποια στιγμή επανήλθαν στη μόδα στα εμπορικά κανάλια. Η μεγάλη χλαπαταγή έγινε στον ΑΝΤ1 όταν ενώ η Ελλη δρέπει δάφνες τηλεθέασης, η ιδιοκτησία αποφασίζει να επαναφέρει στην επικαιρότητα τον Νίκο Ευαγγελάτο ως συμπαρουσιαστή. Το σχήμα, που τροφοδότησε δημοσιεύματα, σχόλια και ποικίλα κουτσομπολιά, κράτησε μόλις έναν μήνα. Η συνέχεια γράφτηκε στα δικαστήρια, όπου κατέφυγαν και οι δύο πλευρές.
Εναν χρόνο μετά και με αποχή από τα τηλεπαράθυρα, επανέρχεται στο προσκήνιο με ακόμα μία πολύκροτη συνεργασία: κάνει σχόλια στο δελτίο που παρουσιάζει η Ολγα Τρέμη στο Mega, ενώ αναλαμβάνει και το μάλλον αποτυχημένο –εκ του αποτελέσματος– βραδινό τοκ σόου «Ελλη». Τα τηλεοπτικά καφενεία μόλις έχουν στηθεί και πολύ σύντομα «τα μάτια» αντιλαμβάνονται ότι άλλος κάνει κουμάντο και δίνει τις πάσες στους σχολιαστές για να βάλουν γκολ – και αυτό δεν τις αρέσει. Οι σπόντες και οι καυτές ματιές μεταξύ των δύο δεν θα διαρκέσουν πολύ. Ο ρόλος δεν της αρέσει και έτσι αφήνει χώρο στους πιο χαλαρούς σε θέματα αυτοεπιβεβαίωσης Γιάννη Πρετεντέρη και Παύλο Τσίμα να κάνουν παιχνίδι ως κεντρικοί σχολιαστές στο μεγάλο κανάλι.
Την επόμενη χρονιά άλλη μία ευφάνταστη απόπειρα να βολευτούν δύο μεγάλα ονόματα κάτω από το ίδιο κανάλι φέρνει ένα ακόμα αξέχαστο δίδυμο: Ελλη Στάη-Μάρα Ζαχαρέα. Η συνεργασία αυτή θα κρατήσει πολύ λίγο και θα δημιουργήσει το απόλυτο χάος στα διευθυντικά κλιμάκια του Alpha. Φαίνεται ότι η Ελλη δεν μπορεί πια να είναι δίδυμο παρά μόνο με τη λάμψη της και ακολουθεί τη λογική της αγρανάπαυσης, διατηρώντας μια ξεθυμασμένη επαφή με τη δημοσιογραφία μέσα από τη ραδιοφωνική εκπομπή της στον Flash και ένα σάιτ, μέχρι τον Φεβρουάριο του 2011 που επιστρέφει θριαμβικά στη ΝΕΤ, ως η μόνη κυρίαρχος των 9.00, αφού οι πόρτες για επέλαση στα εμπορικά δελτία των 8.00 μοιάζει να έχει κλείσει.
Μια ζωή στη φόρα…
Η ίδια δυσφορεί και δικαίως με το γεγονός ότι έχει τροφοδοτήσει τόσο πολλά σχόλια και δημοσιεύματα για την προσωπική της ζωή. Ομως, η εγχώρια σόουμπιζ δεν συγχωρεί μεσοβέζικες καταστάσεις. Ή παίζει κανείς με τους όρους του παιχνιδιού ή όχι. Η ίδια δεν αρνήθηκε ούτε την κοσμική ζωή ούτε τις φιλίες με όλους τους ζάπλουτους και δυνατούς της χώρας. Η τηλεοπτική φίρμα που παραμένει απλή και βγαίνει με φίλους ζωής στις ταβέρνες ή σε στέκια που δεν καραδοκούν οι παπαράτσι δεν ήταν ακριβώς ο δρόμος που πορεύτηκε. Πολύ συχνά τα εξειδικευμένα σ’ ένα ανόητο λάιφσταϊλ περιοδικά ασχολήθηκαν με τα μπάνια της στη Μύκονο και τα μοντέλα των μαγιό που λανσάρει, με την παρουσία της στα πάρτι της Μαριάννας Λάτση και με τις θυελλώδεις σχέσεις της.
Η αλήθεια είναι ότι έχουν κατά καιρούς γραφτεί πολύ σκληρά πράγματα, που είναι προφανές ότι την πλήγωσαν. Ο τελευταίος της γάμος με τον εφοπλιστή Μιχάλη Γουλανδρή παρακολουθήθηκε στενά από περιοδικά και σάιτ, που ψοφάνε για δήθεν αποκαλύψεις. Η ίδια πέρσι τέτοιο καιρό κοινοποιούσε αγωγές για τη διακίνηση πληροφοριών ότι έχει χωρίσει. Η αλήθεια είναι πάντως ότι όσο φούντωνε η φήμη της, τόσο και η προσωπική της ζωή απασχολούσε την κοινή γνώμη, φαινόμενο σπάνιο για δημοσιογράφο. Με τρεις γάμους στο ενεργητικό της (με τον Νίκο Στάη, τον Δημήτρη Κατσίμη και τον Μιχάλη Γουλανδρή) μια δεκαετή σχέση με τον πρώην υπουργό του ΠΑΣΟΚ Διονύση Λιβανό και έναν γιό, έδειξε την τάση της να βρίσκεται στο πλάι ισχυρών ανδρών, ακόμα κι αν εκ του αποτελέσματος αυτό δεν της βγήκε σε καλό…
1954
Η επίσημη ημερομηνία γέννησής της. Με καταγωγή από τη Λευκάδα, γεννιέται Ελισάβετ Τσαρλαμπά, κόρη του βουλευτή της Ενωσης Κέντρου Μάρκου Τσαρλαμπά, γόνο οικογένειας ευγενών του νησιού, καθώς υπάρχει στο «Λίμπρο ντ’ όρο», που ανάγεται στην εποχή της Ενετοκρατίας. Υπήρξε αρσακειάς, ενώ αποφοίτησε από τη Νομική Σχολή του Πανεπιστημίου Αθηνών και άσκησε για ένα μικρό διάστημα το επάγγελμα της δικηγόρου.
Δεκαετία ’80
Ως Ελλη Στάη πια, παντρεμένη με τον δικηγόρο Νίκο Στάη (από τον οποίο «δανείζεται» το εύηχο επίθετο), εμφανίζεται ως παρτενέρ του Τέρενς Κουίκ στην παρουσίαση του κεντρικού δελτίου της ΕΡΤ1, τότε – σημερινή ΝΕΤ για τους νεότερους. Εχει ήδη κάνει ένα μικρό πέρασμα από τη «Μεσημβρινή» και την «Ακρόπολη», όπου έκανε κι ένα πρωτοσέλιδο με συνέντευξη του ισχυρού άντρα της Fiat Τζιάνι Ανιέλι. Εχει ήδη κάνει ένα μικρό και ανολοκλήρωτο βήμα στην πολιτική ως δημοτική σύμβουλος Αθήνας το 1982, στο πλευρό του Δημήτρη Μπέη.
1989
Βρίσκεται εγκατεστημένη στις Βρυξέλλες, όπου ξεκινά τη ραδιοφωνική της καριέρα στον Flash ως ανταποκρίτρια των ευρωπαϊκών θεμάτων. Με τον συγκεκριμένο σταθμό θα συνεργαστεί για πολλά χρόνια και αυτή η επαγγελματική σχέση θα σταθεί η αφορμή για τη γνωριμία και τη στενή φιλία της, που συνεχίζεται χωρίς διακυμάνσεις μέχρι σήμερα, με τον μετέπειτα ιδιοκτήτη του Σωκράτη Κόκκαλη και ιδιαίτερα τη σύζυγό του Ελένη.
1993 –2006
Η μεγάλη εκτίναξη στην καριέρα της έρχεται όταν αποφασίζει, με την επιμέλεια και τη… διορατικότητα του Σταμάτη Μαλέλη να ανοίξει τα τηλεοπτικά παράθυρα του τηλεοπτικού ΣΚΑΪ. Διακρίνεται για τη δυνατότητά της να κυριαρχεί επί των «θυμωμένων» και «κραυγαλέων» παραθύρων της, για το σαρδόνιο χαμόγελό της και την επεξεργασμένη και λεπτή ειρωνεία της. Οταν ο σταρ των καναλιών Ευάγγελος Γιαννόπουλος την αποκαλεί δημοσίως «τσούγδω», σκάει στα γέλια και συχνά πυκνά φροντίζει να το θυμίζει σαν παράσημο τιμής. Το Mega το 1996 αποφασίζει να επενδύσει στη λάμψη της, με τον «Ελλήσποντο», θα επανέλθει και το 2007 με το «Ελλη», αν και γενικά δεν θα κολλήσει και πολύ.
Μετά από δύο χρόνια στην ασφάλεια του Star, αναλαμβάνει το δελτίο ειδήσεων του ANT1 και το απογειώνει. Το κανάλι της πάει, η ίδια ανανεώνει τη σχέση της με το κοινό και επιβεβαιώνει τον αέρα της σταρ παρουσιάζοντας και προσωπικό τοκ σόου, με τίτλο το σήμα κατατεθέν της «Με τα μάτια της Έλλης». Είναι η χρυσή στιγμή της, αφού η άνεσή της και η δυνατότητά της να χώνεται επιβεβαιώνουν ότι είναι στην πρώτη γραμμή. Η χρυσή τηλεοπτική επταετία θα λήξει με πόνο και αγωγές. Η επιβολή του Νίκου Ευαγγελάτου ως συμπαρουσιαστή στο κεντρικό δελτίο θα προκαλέσει θύελλα στο Μαρούσι…

Δημοσιεύτηκε στις «6Μέρες» το Σάββατο 27 Απριλίου 2014

(Αναδημοσίευση από www.6meres.gr)

google_news_icon

Ακολουθήστε το topontiki.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν.

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Το topontiki.gr σέβεται όλες τις απόψεις, αλλά διατηρεί το δικαίωμά του να μην αναρτά υβριστικά σχόλια και διαφημίσεις. Οι χρήστες που παραβιάζουν τους κανόνες συμπεριφοράς θα αποκλείονται. Τα σχόλια απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των αναγνωστών.

ΤΕΤΑΡΤΗ 03.09.2025 12:55