Ακολουθήστε το topontiki.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν.
Τη μεγάλη «ψαλίδα» στις επιδόσεις μεταξύ των 5άστερων ή 4άστερων ξενοδοχείων σε σχέση με αυτά που έχουν από 1 έως 3 αστέρια, αλλά και μεταξύ των εποχικών και των πλήρους λειτουργίας καταλυμάτων αναδεικνύει νέα έρευνα του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου Ελλάδος.
Είναι χαρακτηριστικό ότι στο σύνολο της χρονιάς που πέρασε, ο τζίρος των πολυτελών ξενοδοχείων αυξήθηκε κατά 13,1% σε σχέση, μάλιστα, με τη χρονιά ρεκόρ του 2019 (ο τζίρος τους το 2022 έφτασε τα 6.650,1 εκατ. ευρώ σε σχέση με τα 5.878,6 εκατ. ευρώ το 2019) ενώ αντίστοιχα στις χαμηλότερες κατηγορίες ξενοδοχείων μειώθηκε σημαντικά κατά 22,3%.
Αντίστοιχα μεγάλη διαφοροποίηση βρίσκουμε και μεταξύ των ξενοδοχείων πλήρους και εποχικής λειτουργίας.
Δηλαδή ενώ τα ξενοδοχεία που μένουν ανοιχτά όλο το χρόνο κατέγραψαν μείωση τζίρου κατά 21,2%, τα εποχικά σημείωσαν βελτίωση κατά 9,8%.
Έτσι λοιπόν αναδεικνύεται ότι ο Τουρισμός στην Ελλάδα γίνεται όλο και περισσότερο εποχικός και ευνοεί πλέον τα «υψηλότερα βαλάντια» που κλείνουν τις διακοπές τους σε 4άστερα και 5άστερα ξενοδοχεία.
Επίσης διαφαίνεται ότι η πανδημική κρίση έχει χτυπήσει (όπως είναι και λογικό) τα χαμηλότερα οικονομικά στρώματα που επιλέγουν ξενοδοχεία με λιγότερα αστέρια ενώ δεν ισχύει το ίδιο με τον αυτούς που κάνουν «πολυτελέστερες» διακοπές.
Πάντως συνολικά ο τζίρος των ξενοδοχείων το 2022 σημείωσε άνοδο 2,4% σε σχέση με το 2019, κάτι που σημαίνει ότι η βελτίωση στα πολυτελή ξενοδοχεία κατάφερε να υπερκεράσει την κατά πολύ μεγαλύτερη (σε ποσοστό πάντα) πτώση των υπόλοιπων καταλυμάτων.
Έτσι ο τζίρος έφτασε τα 8.622,2 εκατ. ευρώ με τα ξενοδοχεία συνεχούς λειτουργίας να εισφέρουν τα 1.773,8 εκατ. και τα εποχικής τα 6.768,3 εκατ. ευρώ αυτών
Τα παραπάνω προέκυψαν κατά την παρουσίαση της Ετήσιας Έρευνας για τον Ξενοδοχειακό Κλάδο 2022 που διενήργησε το Ινστιτούτο Τουριστικών Ερευνών και Προβλέψεων (ΙΤΕΠ) του ΞΕΕ και παρουσιάστηκε χθες από τον πρόεδρο του ΞΕΕ κ. Αλέξανδρο Βασιλικό και την πρόεδρο του ΙΤΕΠ κα Κωνσταντίνα Σβύνου.
Στην έρευνα αποτυπώνονται όλα τα βασικά μεγέθη που συνθέτουν την οικονομική πραγματικότητα για το ελληνικό ξενοδοχείο, αναδεικνύεται η γρήγορη ανάκαμψη και η ικανότητα προσαρμογής του κλάδου στις προκλήσεις της συγκυρίας, αποτελώντας τον βασικό πυλώνα της επιτυχίας του ελληνικού τουρισμού στη σεζόν του 2022.
Τα βασικά συμπεράσματα που προκύπτουν από την ετήσια έρευνα του ΙΤΕΠ είναι τα ακόλουθα:
Ο Πρόεδρος του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου Ελλάδας (Ξ.Ε.Ε) κ. Αλέξανδρος Βασιλικός, σχολιάζοντας τα αποτελέσματα της έρευνας έκανε την ακόλουθη δήλωση:
«Τα ξενοδοχεία απέδειξαν την προσαρμοστικότητα και τη δυναμική τους. Αποτελούν τη ραχοκοκαλιά του ελληνικού τουρισμού, ο οποίος το 2022, όπως αναγνωρίζουν όλοι, συνεισέφερε τα μέγιστα για την ελληνική οικονομία και για τη στήριξη της κοινωνίας.
Βεβαίως σε μια παγκόσμια αγορά που αλλάζει, υπάρχουν μείζονα ζητούμενα, όπως η βιωσιμότητα, ο ψηφιακός μετασχηματισμός, η προστασία από τον αθέμιτο ανταγωνισμό, ο θεματικός εμπλουτισμός και η διαφοροποίηση των προορισμών, για τα οποία απαιτείται ειδική προσοχή και μέριμνα στο πλαίσιο μιας ολοκληρωμένης στρατηγικής μακράς πνοής.
Θα πρέπει να αποτελέσει προτεραιότητα για τη νέα κυβέρνηση της χώρας που θα προκύψει από τις προσεχείς εκλογές, ώστε να θωρακιστεί και να ενισχυθεί αυτή η δυναμική του ελληνικού ξενοδοχείου, η οποία μπορεί να δώσει ακόμη μεγαλύτερες αξίες στη χώρα. Μέσα σε μια παγκόσμια οικονομική καταιγίδα είναι κάτι παραπάνω από καθοριστική η συμβολή του ξενοδοχείου και του τουρισμού για να δέσουμε σε ασφαλές λιμάνι το καράβι της ελληνικής οικονομίας.».
Διαβάστε επίσης:
Reds: Πώληση ακινήτου στο Βουκουρέστι έναντι 11,4 εκατ. ευρώ
ΟΠΕΚΑ: Έκτακτη πληρωμή σήμερα για το Επίδομα Παιδιού – Ποιοι πάνε ταμείο
Ακολουθήστε το topontiki.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν.
Το topontiki.gr σέβεται όλες τις απόψεις, αλλά διατηρεί το δικαίωμά του να μην αναρτά υβριστικά σχόλια και διαφημίσεις. Οι χρήστες που παραβιάζουν τους κανόνες συμπεριφοράς θα αποκλείονται. Τα σχόλια απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των αναγνωστών.