Ακολουθήστε το topontiki.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν.
Θα έχετε παρατηρήσει, ειδικά όταν κάνει κρύο, ότι το αυτοκίνητο σας βγάζει «καπνό» από την εξάτμιση. Αν δεν το έχετε δει στο δικό σας, σίγουρα θα το έχετε εντοπίσει σε προπορευόμενα οχήματα, σταματημένοι στη κίνηση ή περιμένοντας στο φανάρι. Μάλιστα πολλές φορές το φαινόμενο, περάν του καπνού, συνοδεύεται και από σταγόνες υγρού που κυλάνε από την απόληξη της εξάτμισης, στο δρόμο.
Μπορεί εκ πρώτης αυτό να μη δείχνει και τόσο καλό, αποτελώντας ένα σημάδι ότι κάτι δεν πάει καλά, ωστόσο δεν σημαίνει απαραίτητα πως υπάρχει πρόβλημα. Στις περισσότερες περιπτώσεις, είναι κάτι αθώο και εντάσσεται στα πλαίσια της κανονικής λειτουργίας ενός αυτοκινήτου.
Αυτό που βλέπετε, είναι η εξάτμιση των συμπυκνώσεων υγρασίας που έχουν συγκεντρωθεί στην εξαγωγή του αυτοκινήτου το βράδυ ή όταν το αυτοκίνητο είναι σταθμευμένο για αρκετή ώρα. Τα θερμά καυσαέρια που εκπέμπει ο κινητήρας συναντούν αυτή την υγρασία και την εξατμίζουν. Δεν πρόκειται λοιπόν για «καπνό» αλλά για ατμό, παρόμοιο με αυτόν που βγαίνει από μια κατσαρόλα που βράζει νερό και σε καμία περίπτωση δεν υποδηλώνει τεχνικό πρόβλημα.
Όλα έχουν να κάνουν με την «ποιότητα» του νέφους που βγαίνει από την εξάτμιση. Αν είναι αραιό σε πυκνότητα, «διαλύεται» γρήγορα και εξαφανίζεται όταν το αυτοκίνητο ζεσταθεί, τότε δεν υπάρχει πρόβλημα και απλά πρόκειται για το φαινόμενο που περιγράφηκε πιο πάνω.
Αν ο καπνός είναι πυκνός / παχύς, δεν «διαλύεται» γρήγορα στην ατμόσφαιρα και συνεχίζει να βγαίνει από την εξάτμιση όσο λειτουργεί το αυτοκίνητο (ακόμα και όταν αυτό έχει ζεσταθεί), τότε είναι ένδειξη ότι κάτι συμβαίνει. Συνήθως πρόκειται για ψυκτικό υγρό, το οποίο εισέρχεται και καίγεται στον θάλαμο καύσης λόγω «καμένης» φλάντζας κεφαλής ή ρωγμής στο καπάκι και σπανιότερα στο μπλοκ του κινητήρα.
Επίμονη εκπομπή νέφους αλλά με το χρώμα του καπνού να έχει μπλε ή γκρι αποχρώσεις, μάλλον υποδηλώνει ότι ο κινητήρας καίει λάδια, ενώ μαύρος καπνός, είναι ένδειξη για πρόβλημα στην τροφοδοσία, σε κάποιον αισθητήρα (οξυγόνου, MAF) ή σε «φραγμένο» φίλτρο αέρα.
Σε κάθε περίπτωση, τα ανωτέρω αποτελούν ενδείξεις ότι κάτι πάει λάθος και δεν πρόκειται για… «διαγνώσεις». Αυτό που θα πρέπει να κρατήσετε ως γενικό κανόνα είναι όταν το αυτοκίνητο σας βγάζει συνεχώς καπνό και «ντουμάνια» από την εξάτμιση του, θα πρέπει να το πάτε άμεσα στο συνεργείο για έλεγχο.
(Πηγή: autotypos.gr)
Διαβάστε επίσης:
Πόσο επικίνδυνο είναι να βάζουμε διαφορετικά λάστιχα στο αυτοκίνητο;
Πώς το κρύο ανεβάζει την κατανάλωση καυσίμων
Ακολουθήστε το topontiki.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν.
Το topontiki.gr σέβεται όλες τις απόψεις, αλλά διατηρεί το δικαίωμά του να μην αναρτά υβριστικά σχόλια και διαφημίσεις. Οι χρήστες που παραβιάζουν τους κανόνες συμπεριφοράς θα αποκλείονται. Τα σχόλια απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των αναγνωστών.