Ακολουθήστε το topontiki.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν.
Η 12η ημέρα του Ιούνιου του 2025, είναι η ημέρα που για εκατοντάδες ανθρώπους – συγγενείς των θυμάτων της αεροπορικής τραγωδίας της Air India που κατέπεσε στην Ινδία– σταμάτησε ο χρόνος.
Η πτήση AI171 της Air India είχε προορισμό το Γκάτγουικ του Λονδίνου– δεν έφτασε ποτέ καθώς συνετρίβη λίγο μετά την απογείωσή του στην κατοικημένη περιοχή του Αχμενταμπάντ, πέφτοντας πάνω σε ξενώνα γιατρών.
Το Boeing 787-8 Dreamliner, γνωστό για την τεχνολογική του υπεροχή και το αξιόπιστο ιστορικό ασφαλείας, είχε απογειωθεί μόλις πέντε λεπτά πριν τη συντριβή.
Η αστυνομία ανέφερε αρχικά ότι σκοτώθηκαν 294 άνθρωποι, συμπεριλαμβανομένων σχεδόν όλων των επιβατών και όσων βρίσκονταν κοντά στο σημείο της συντριβής, πριν αναθεωρήσει τον αριθμό των νεκρών.
Η αστυνομία στην Ινδία ανακοίνωσε ότι περίπου 265 σοροί, έχουν μεταφερθεί στο Νοσοκομείο του Αχμενταμπάντ.
Σύμφωνα με τις αρχές, το αεροσκάφος έφτασε σε ύψος περίπου 200 μέτρων όταν εξέπεμψε σήμα κινδύνου. Λίγα δευτερόλεπτα αργότερα, χάθηκε από τα ραντάρ.
Εντός του αεροσκάφους, επέβαιναν 242 επιβάτες και πλήρωμα, όταν κατέπεσε στην πόλη της δυτικής Ινδίας-Μεταξύ των επιβαινόντων βρίσκονταν 217 ενήλικες και 11 παιδιά.
Από αυτούς, 169 ήταν Ινδοί υπήκοοι, 53 Βρετανοί, επτά Πορτογάλοι και ένας Καναδός.
Υποστήριξη των θυμάτων: Η Tata Group, ιδιοκτησία της Air India και ένας από τους μεγαλύτερους ομίλους της Ινδίας, δήλωσε ότι θα παράσχει περί τα 116.868 δολάρια στις οικογένειες κάθε ατόμου που έχασε τη ζωή του, όπως η εταιρεία σε ανάρτηση στο X.
Μέσα στην απέραντη θλίψη, και ένα ευχάριστο – ένα μεγάλο θαύμα- νέο: Ένας από τους επιβάτες, ο 40χρονος Vishwash Kumar Ramesh επέζησε με τραύματα που δεν απειλούν τη ζωή του.
«Βρισκόταν κοντά στην έξοδο κινδύνου και κατάφερε να διαφύγει πηδώντας από την πόρτα κινδύνου», είπε για τον επιβάτη της θέσης 11Α, ο Vidhi Chaudhary, ανώτερος αξιωματικός της αστυνομίας στο Αχμενταμπάντ.
Ο Chaudhary μάλιστα άφησε ανοιχτό το ενδεχόμενο «να υπάρχουν και άλλοι επιζώντες μεταξύ των τραυματιών που νοσηλεύονται στο νοσοκομείο».
Με ανάρτησή της στο X, η Air India επιβεβαίωσε ότι μόνο ένας από τους 242 επιβάτες της πτήσης που συνετρίβη στο Αχμενταμπάντ επέζησε.
Η πτήση 171 της Air India βρισκόταν στον αέρα μόλις 11 δευτερόλεπτα όταν μια απογείωση ρουτίνας μετατράπηκε ξαφνικά σε ανεπανόρθωτη καταστροφή.
Ο κυβερνήτης Sumeet Sabharwal εξέπεμψε μέσω ασυρμάτου ένα δραματικό SOS: «Mayday… δεν υπάρχει ώθηση, χάνουμε ισχύ, δεν μπορούμε να σηκωθούμε!».
Στα επόμενα 19 δευτερόλεπτα το Boeing Dreamliner έχανε σταθερά ύψος και παρασύρθηκε προς το έδαφος, προτού συντριβεί σε κτίρια, σκοτώνοντας σχεδόν όλους τους επιβαίνοντες και δεκάδες στο έδαφος, ενώ οι ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας παρακολουθούσαν αβοήθητοι.
Το τι ακριβώς προκάλεσε την πτώση της πτήσης 171 θα αποτελέσει αντικείμενο έρευνας που μπορεί να διαρκέσει μήνες, με την προσβολή από πουλιά και τη μηχανική βλάβη να συγκαταλέγονται στις πιθανότητες που θα εξεταστούν.
Μέχρι να «μιλήσουν» τα μαύρα κουτιά, ειδικοί αναλύσουν τα βίντεο από τα τελευταία λεπτά της μοιραίας πτήσης της Air India για να καταλήξουν σε μια πρώτη εκτίμηση για τα αίτια της τραγωδίας.
Βάσει των βίντεο, ειδικοί κάνουν λόγο για πιθανό πρόβλημα στη ρύθμιση των πτερυγίων, σύμφωνα με το BBC. Ειδικοί στον τομέα της αεροπορίας, σημειώνει το βρετανικό μέσο, επισημαίνουν πιθανό πρόβλημα στη ρύθμιση των πτερυγίων κατά την απογείωση.
«Όταν το παρατηρώ αυτό, διαπιστώνω ότι το σύστημα προσγείωσης είναι ακόμα κάτω, αλλά τα πτερύγια έχουν μαζευτεί. Είναι κάτι πολύ ασυνήθιστο τόσο νωρίς μετά την απογείωση», δήλωσε ο αναλυτής αεροπορίας, Geoffrey Thomas.
Η Υπηρεσία Διερεύνησης Αεροπορικών Ατυχημάτων της Ινδίας έχει ήδη στείλει ειδικούς για τη συλλογή των συντριμμιών και την ανάκτηση των μαύρων κουτιών- σύμφωνα με το hindustantimes, ένα από τα μαύρα κουτιά έχει ανακτηθεί.
Ο αντισυνταγματάρχης Τζον Ρ. Ντέιβιντσον, πρώην πιλότος της Πολεμικής Αεροπορίας των ΗΠΑ, δήλωσε πως τα στοιχεία δείχνουν πως το αεροσκάφος πέτυχε την απαραίτητη ταχύτητα απογείωσης αλλά όχι το απαιτούμενο ύψος – ένδειξη είτε για καθυστερημένη απογείωση είτε για απώλεια στήριξης λίγο μετά την αναχώρηση.
«Τα πιθανά σενάρια περιλαμβάνουν μηχανικά προβλήματα, υπερβολικό βάρος, κακή ρύθμιση πτερυγίων ή μια σοβαρή βλάβη που επηρέασε την ικανότητα ανόδου», ανέφερε. «Δεν αποκλείεται επίσης πρόσκρουση με πουλιά ή έντονο ρεύμα αέρα».
Διαβάστε επίσης
Ανάλυση Αl Jazeera: Τελειώνει ο χρόνος για τον Μπενιαμίν Νετανιάχου στο Ισραήλ;
Λείψανα ενός άγνωστου είδους δεινοσαύρου, βρέθηκαν ξεχασμένα σε ινστιτούτο της Μογγολίας
Ακολουθήστε το topontiki.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν.
Το topontiki.gr σέβεται όλες τις απόψεις, αλλά διατηρεί το δικαίωμά του να μην αναρτά υβριστικά σχόλια και διαφημίσεις. Οι χρήστες που παραβιάζουν τους κανόνες συμπεριφοράς θα αποκλείονται. Τα σχόλια απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των αναγνωστών.