Ακολουθήστε το topontiki.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν.
Η ΕΥΔΑΠ βρίσκεται συνεχώς δίπλα στον καταναλωτή, προσφέροντάς του σύγχρονες και αποτελεσματικές υπηρεσίες εξυπηρέτησης, και διασφαλίζοντάς του την παροχή καθαρού και ποιοτικού νερού, μέσω μιας σειράς σύγχρονων τεχνολογικά μεθόδων με χαμηλό ανθρακικό αποτύπωμα.
Ταυτόχρονα η ΕΥΔΑΠ σε επίπεδο βιώσιμης ανάπτυξης, κλιματικής αλλαγής και προστασίας του περιβάλλοντος, επενδύει στην ανανέωση και αναβάθμιση των υποδομών της ώστε να ενισχύσει την ανθεκτικότητά της απέναντι στην εντεινόμενη λειψυδρία, να προσφέρει τις υψηλού επιπέδου υπηρεσίες της σε χαμηλό κόστος σε όλη την Αττική, και να αναπτύξει και να μεταφέρει την τεχνογνωσία της στην υπόλοιπη Ελλάδα.
Δεν είναι τυχαίο άλλωστε ότι η ΕΥΔΑΠ κατέχει την παγκόσμια πρωτιά, (μεταξύ 180 χωρών), ως προς την ποιότητα του νερού, σύμφωνα με τον Δείκτη Περιβαλλοντικής Απόδοσης (EPI) του Yale.
Επίσης έχει αποδεδειγμένα ένα από τα φθηνότερα νερά στον κόσμο σύμφωνα με την Global Water Intelligence, ενώ άριστες επιδόσεις πετυχαίνει και στην ποιότητα με καθημερινούς εργαστηριακούς ελέγχους του ακατέργαστου και πόσιμου νερού, επτά ημέρες την εβδομάδα.
Πέρα από το γεγονός ότι οι κύριες πηγές υδροληψίας και οι ταμιευτήρες της ΕΥΔΑΠ βρίσκονται σε περιοχές απαλλαγμένες από γεωργική και βιομηχανική δραστηριότητα εξασφαλίζοντας την αγνότητα του νερού από την πηγή, η κορυφαία ποιότητα του νερού διασφαλίζεται για τους πολίτες καθώς φτάνει στα ποτήρια τους με προϋποθέσεις και προδιαγραφές που αναλύονται συνοπτικά παρακάτω:
• Αντικατάσταση σταδιακά 300 χλμ αγωγών και υδροπαροχών στο δίκτυο ύδρευσης, περιορίζοντας ακόμα περισσότερο τυχόν απώλειες νερού.
• Εξασφάλιση πρόσβασης σε σύγχρονες υποδομές αποχέτευσης σε 400.000 κατοίκους της Ανατ. Αττικής. αναβαθμίζοντας την ποιότητα ζωής και τις υπηρεσίες στην ευρύτερη περιοχή.
• Ανάπτυξη εφαρμογής ενός ολιστικού μοντέλου εξυπηρέτησης σε όλα τα κανάλια επικοινωνίας με τον πελάτη:
o Κέντρα Εξυπηρέτησης Πελατών
o Ψηφιακές Υπηρεσίες
o 24ωρο Κέντρο Εξυπηρέτησης
•Διαμόρφωση στρατηγικής προμηθειών και των τευχών δημοπράτησης για τα έξυπνα υδρόμετρα
o Μείωση λειτουργικού κόστους
o Συντήρηση δικτύου
o Δίκτυο σε πραγματικό χρόνο (near real time data)
o Βελτίωση εμπειρίας καταναλωτή
• Λειτουργία & συντήρηση ενός εκτεταμένου δικτύου και εγκαταστάσεων:
o 4 Ταμιευτήρες + 495 χλμ
o 4 ΜΕΝ Εγκαταστάσεις Επεξεργασίας Νερού
o 14k+ χλμ. δίκτυο ύδρευσης
o 5 ΚΕΛ Εγκαταστάσεις Επεξεργασίας Λυμάτων
o 8k+ χλμ. δίκτυο αποχέτευσης
Ταυτόχρονα με τις παραπάνω δράσεις η ΕΥΔΑΠ λαμβάνει όλα τα απαραίτητα μέτρα και μεριμνά ώστε να διασφαλίσει την ποιότητα και επάρκεια του νερού για τους πολίτες για πολλά χρόνια, λαμβάνοντας υπόψη όλα τα ενδεχόμενα σε ό,τι αφορά μελλοντικά σενάρια λειψυδρίας αλλά και τις επιπτώσεις που αυτή θα έχει στο περιβάλλον και την κοινωνία.
Τα μέτρα αυτά τα λαμβάνει καθώς τα τελευταία χρόνια παρατηρείται έντονη μείωση αποθεμάτων νερού. Πιο συγκεκριμένα, τα αποθέματα στους τέσσερις ταμιευτήρες της Αττικής έχουν μειωθεί από 1,2 δισ. κ.μ. το 2023 σε μόλις 659 εκατ. κ.μ. το 2025 – μείωση σχεδόν 45% μέσα σε 2 χρόνια.
Για τον λόγο αυτό η Αττική έχει τεθεί σε πορτοκαλί συναγερμό, με τα αποθέματα να επαρκούν για μόλις 700 ημέρες. Το πρόβλημα εντείνεται από τη στιγμή που ορισμένες περιοχές παρουσιάζουν αύξηση στην κατανάλωση νερού που υπερβαίνει το 40% σε σύγκριση με την προηγούμενη χρονιά.
Για την αντιμετώπιση της ανησυχητικής κατάστασης που έχει διαμορφωθεί βάσει και όλων των παραπάνω δεδομένων, η ΕΥΔΑΠ θα συνεχίσει τα επόμενα χρόνια να υλοποιεί απρόσκοπτα το ιδιαίτερα σημαντικό δεκαετές επενδυτικό της πλάνο ύψους 2,5 δις ευρώ με εστίαση:
o στην εναρμόνιση με τις ευρωπαϊκές πολιτικές για την πράσινη και ψηφιακή μετάβαση
o στην ανθεκτικότητα υποδομών στην κλιματική αλλαγή
o στην υιοθέτηση ολιστικής προσέγγισης στη διαχείριση του νερού
Το επενδυτικό πλάνο 2,5 δισ. Ευρώ για τη δεκαετία (2025-2034) περιλαμβάνει:
o 958,7 εκ. ευρώ μεγάλα έργα στην Ανατ. Αττική
o Συνολικά έργα για 410.500 εξυπηρετούμενος κατοίκους, 1.400 χλμ αγωγών, 3 νέα ΚΕΛ
o Σε εξέλιξη έργα για 234.500 εξυπηρετούμενους κατοίκους, 300 χλμ αγωγών ολοκληρωμένα, 2 νέα ΚΕΛ προς ανάθεση κατασκευής
o 681,6 εκ. ευρώ έργα δικτύου ύδρευσης
o 364,5 εκ. ευρώ έργα αποχέτευσης
o 103,8 εκ. ευρώ έργα κτιριακά, ψηφιακής διακυβέρνησης και μετασχηματισμού
Η Ψυττάλεια 3.0 μας οδηγεί στην πρωτοπορία των ΚΕΛ σε παγκόσμιο επίπεδο:
o Eλαχιστοποίηση του κόστους λειτουργίας της εγκαταστάσεων ανά κυβικό μέτρο λυμάτων.
o Βέλτιστη αξιοποίηση του ανακτημένου νερού.
o Βέλτιστη αξιοποίηση των προϊόντων της επεξεργασίας (βιολογικής ιλύος, βιοαερίου, βιομεθανίου, υδρογόνου, φωσφόρου, κλπ.) κυρίως για την παραγωγή ενέργειας.
Αναπτύσσεται η επαναχρησιμοποίηση ανακυκλωμένου νερού:
o Άρδευση για τον αγροτικό τομέα, το αστικό και περιαστικό πράσινο
o Βιομηχανική χρήση σε βιομηχανικά πάρκα και ναυπηγοεπισκευαστικές ζώνες
o Εξέλιξη της ΟΧΕ για την αξιοποίηση του Αδριάνειου υδραγωγείου
o Μεταφορά μέσω θαλάσσης και εκμετάλλευση σε δραστηριότητες εκτός Αττικής
Αξιοποιούνται οι τεχνολογίες αιχμής για την διαχείριση παραγόμενης ιλύος (λάσπης) με:
o Αναθεώρηση του τρόπου διαχείρισης της αφυδατωμένης ιλύος, καταργώντας ενεργοβόρες διαδικασίες που δαπανούν μεγάλο μέρος του παραγόμενου βιοαερίου.
o Παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας και διοχέτευση αυτής στο δίκτυο.
o Παραγωγή πράσινων καυσίμων.
Διαβάστε επίσης:
Η THEON εξασφαλίζει νέες παραγγελίες ύψους €50 εκατ. περίπου, στοχεύοντας σε ετήσια έσοδα €430 εκατ.
Fourlis: Οι προβλέψεις για τζίρο και EBITDA το 2025 – Θετικό ξεκίνημα για τα νέο ΙΚΕΑ στο Ηράκλειο
Ακολουθήστε το topontiki.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν.
Το topontiki.gr σέβεται όλες τις απόψεις, αλλά διατηρεί το δικαίωμά του να μην αναρτά υβριστικά σχόλια και διαφημίσεις. Οι χρήστες που παραβιάζουν τους κανόνες συμπεριφοράς θα αποκλείονται. Τα σχόλια απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των αναγνωστών.