ΤΡΙΤΗ 09.09.2025 20:10
MENU CLOSE

Νέο Toyota Urban Cruiser - Οι πρώτες εντυπώσεις

14.07.2025 10:20

Σαν όνομα επιστρέφει μετά από δέκα χρόνια και βάλε, μόνο που αυτή τη φορά είναι ηλεκτρικό. Με μήκος 4,30 μέτρα, το Urban Cruiser προσφέρει αξιοπρεπείς χώρους πίσω, ενώ στην τετρακίνητη έκδοση δεν φοβάται να μπει στο χώμα. Οδηγήσαμε πριν έρθει στην Ελλάδα.

Το τελευταίο λοιπόν, είναι ακόμη ένα όνομα που βγήκε από το χρονοντούλαπο για να δοθεί σε ένα ακόμη crossover και μάλιστα ηλεκτρικό. Σα να το έχουμε ξανακούσει αυτό, μόνο που στην προκειμένη περίπτωση, δεν πρόκειται για αναβίωση απλά ενός ονόματος, αλλά μίας σύλληψης: αυτής ενός συμπαγούς, υπερυψωμένου αυτοκινήτου, που μπορεί να σε πάει μακριά από την πόλη. Σαφώς, η έννοια του συμπαγούς έχει αλλάξει τα τελευταία χρόνια, αλλά με λίγη φαντασία, μπορούμε να μιλήσουμε ίσως για ένα ηλεκτρικό Land Cruiser σε μικρογραφία.  To Urban Cruiser γεννήθηκε σε συνεργασία με τη Suzuki, η οποία το παράγει μαζί με το δικό της e Vitara στην Ινδία. Με μήκος 4,29 μέτρα, έρχεται να γεμίσει το – όποιο – κενό ανάμεσα στο Yaris Cross και το C-HR. Πρακτικά, μιλάμε για ένα SUV που ακροβατεί στο μεταίχμιο των καυτών κατηγοριών B και C. Τα LED φώτα είναι ίδια με του Suzuki eVitara. Όμως μπροστά, το Urban Cruiser διατηρεί τη φυσιογνωμία των πιο πρόσφατων Toyota. Κάτω, η υποδοχή φόρτισης στο μπροστά αριστερό φτερό, εφαπτόμενη στον θόλο του τροχού.

Φιλόξενη Καμπίνα

Αυτό που με εξέπληξε με το που μπήκα στην καμπίνα του μοντέλου προπαραγωγής – με το τελικό να αναμένεται κατά τα τέλη του χρόνου – είναι οι χώροι. Το μεγάλο μεταξόνιο των 2,70 μέτρων εξασφαλίζει ευρυχωρία κατηγορίας C στο πίσω κάθισμα, το οποίο είναι εξ’ ολοκλήρου διαρούμενο και συρόμενο σε διαδρομή 16 εκατοστών. Η πλάτη του καθίσματος διαιρείται σε τρία τμήματα (40/20/40), με το κεντρικό να διαθέτει μαλακή επένδυση στο πίσω μέρος, ώστε να λειτουργεί ως υποβραχιόνιο όταν αναδιπλώνεται. Γενικότερα, η καμπίνα μπορεί να μην έχει ευφάνταστο σχεδιασμό, όμως αποτελείται από γερά υλικά και έχει άψογο φινίρισμα. Οι πολυάριθμοι φυσικοί διακόπτες στο τιμόνι και στο ταμπλό είναι πρακτικοί στη χρήση, αλλά κάποιες λειτουργίες, γίνονται μόνο από τα μενού της κεντρικής οθόνης. Ανεξήγητα πράγματα… Πιο τρανταχτό παράδειγμα αποτελεί η ρύθμιση της ανάκτησης ενέργειας στο φρενάρισμα σε τρία επίπεδα. Επιλέγεις αυτό που θέλεις από το infotainment και μετά μπορείς να το ανακαλέσεις από ένα διακόπτη, ενώ θα αρκούσε μόνο ο τελευταίος για να κάνεις τα πάντα, πατώντας τον περισσότερες φορές.

Πίσω από το τιμόνι, το Urban Cruiser δίνει μία ευχάριστη αίσθηση ευστάθειας και ακρίβειας στον δρόμο, αν και παίρνει κάποιες κλίσεις στις στροφές. Το οδηγήσαμε στα περίχωρα της Μαδρίτης στη δικινητήρια έκδοση 4×4, η οποία είναι και η πιο δυνατή, με ισχύ 184 ίππους. Το ιαπωνικό μοντέλο θα είναι επίσης διαθέσιμο ως προσθιοκίνητο με ισχύ 144 και 174 ίππων. Χάρη στα 307 Nm ροπής, το μεσαίο Toyota είναι ιδιαίτερα ζωντανό στην επιτάχυνση, χωρίς να μπορεί να χαρακτηριστεί σπορ. Η προσθήκη του πίσω κινητήρα δεν αποσκοπεί τόσο σε εντυπωσιακές επιδόσεις, όσο στην εξασφάλιση της απαιτούμενης ελκτικής πρόσφυσης.

Πέρα από την άσφαλτο

Το ωραίο με το νέο Toyota είναι ότι βρίσκεται στο στοιχείο του στο χώμα, παρότι δεν πρόκειται για αυθεντικό εκτός δρόμου 4×4. Σε δύσκολα περάσματα, ιδιαίτερα χρήσιμο είναι το πρόγραμμα Trail, στο οποίο τα φρένα λειτουργούν ως προσομοιωτής μπλοκέ διαφορικού. Ο τροχός που σπινάρει, δηλαδή, επιβραδύνεται, δίνοντας τη δυνατότητα να γυρίσει ο απέναντι και να ξεκολλήσει το αυτοκίνητο. Όσο για την ανάρτηση, απορροφά ικανοποιητικά λακκούβες και άλλες ανωμαλίες του δρόμου. Και βέβαια, μιλάμε πάντα για ένα Toyota με στιβαρή αίσθηση. Δεν ακούγονται ποτέ τριξίματα, ακόμη και σε χωμάτινα περάσματα με τον ένα τροχό σηκωμένο και το πλαίσιο ζορισμένο.

Με γνώμονα την αντοχή επιλέχτηκε η χημεία της μπαταρίας των 61 καθαρών kWh (49 kWh για την προσθιοκίνητη έκδοση 147 ίππων). Η Toyota προτίμησε τη λύση λιθίου-σιδήρου-φωσφόρου, δίνοντας έμφαση στη μακροζωΐα του συσσωρευτή. Τον συνοδεύει μάλιστα με εγγύηση 10 ετών ή ενός εκατομμυρίου χιλιομέτρων! Με κόστος τη χαμηλή σχετικά ισχύ φόρτισης – μόλις 67 kW σε συνεχές ρεύμα, η οποία μεταφράζεται σε χρόνο 45’ για φόρτιση από 10-80 %. Αντίθετα, επαρκής είναι η  – εργοστασιακή – αυτονομία των 395 χιλιομέτρων. Η στάνταρ αντλία θερμότητας του συστήματος αναλαμβάνει την προετοιμασία της μπαταρίας για φόρτιση.

Τεχνικά χαρακτηριστικά

Κινητήρες

Μπροστά και πίσω, σύγχρονοι ηλεκτρικοί

Ισχύς

184 ίπποι

Ροπή: 307 Nm

Μετάδοση

Κίνηση σε όλους τους τροχούς

Μειωτήρας σταθερής σχέσης

Επιδόσεις

Τελική ταχύτητα: 150 χλμ./ώρα

Επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα: 7,4 δλ.

Κατανάλωση ενέργειας

Κατασκευαστή: 16,7 kWh/100 χλμ.

Μπαταρία

Ιόντων λιθίου-σιδήρου-φωσφόρου

61 ωφέλιμες kWh

Αυτονομία

395 χλμ.

Φόρτιση

AC 11 kW/DC 67 kW

Αμάξωμα

Διαστάσεις (μήκος x πλάτος x ύψος): 4.290 x 1.800 x 1.640 χλστ.

Μεταξόνιο 2.700 χλστ.

Βάρος 1.860 κιλά

Τιμή Αγοράς

Δ.Α.

Πηγή: autotypos.gr

Διαβάστε επίσης:

Ford Kuga PHEV: Tο οικογενειακό SUV που καίει 0,9lt/100km και δεν πληρώνει τέλη κυκλοφορίας

Μεταμόρφωση: Μελετάται νέα έξοδος στην Αττική Οδό για αποσυμφόρηση του κόμβου

Δήμας: Μέσα στο 2025 η δημοπράτηση του κόμβου Σκαραμαγκά που θα «ανακουφίσει» κυκλοφοριακά την Αθήνα

ΤΡΙΤΗ 09.09.2025 20:06
Exit mobile version