search
ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 26.04.2024 00:53
MENU CLOSE

Πονοκέφαλοι αέρος – εδάφους

Δημοσιεύτηκε στο ΠΟΝΤΙΚΙ

τεύχος 1855
12-03-2015
14.03.2015 04:00
pod_1203_029_cmyk.jpg

Πολλά είναι τα ανοιχτά μέτωπα που προκαλούν «πονοκεφάλους» στην κυβέρνηση, στους υπουργούς, αλλά και στον ίδιο τον πρωθυπουργό Αλέξη Τσίπρα, και χρήζουν επίλυσης και επεξήγησης, ειδάλλως θα προκληθούν «τριγμοί».

Πολλά είναι τα ανοιχτά μέτωπα που προκαλούν «πονοκεφάλους» στην κυβέρνηση, στους υπουργούς, αλλά και στον ίδιο τον πρωθυπουργό Αλέξη Τσίπρα, και χρήζουν επίλυσης και επεξήγησης, ειδάλλως θα προκληθούν «τριγμοί». Πρώτο απ’ όλα τα αεροδρόμια.

Η Ομοσπονδία Συλλόγων Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας (ΟΣΥΠΑ) τόνισε για την παραχώρηση των 14 περιφερειακών αεροδρομίων πως «δεν πρέπει να ξεπουληθούν, αλλά να παραμείνουν στον ιστό της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας».

Όπως είναι ήδη γνωστό, το ΤΑΙΠΕΔ προχώρησε στην παραχώρηση 14 περιφερειακών αεροδρομίων στην κοινοπραξία Fraport AG-Slentel LTD για σαράντα χρόνια με δυνατότητα επέκτασης για άλλα δέκα, καταβολή εφάπαξ τιμήματος 1,240 δισ. ευρώ, ετήσιο μίσθωμα 22 εκατ. ευρώ και υποχρέωση επενδύσεων 330 εκατ. ευρώ για τα πρώτα τέσσερα χρόνια.

Όπως λέει στο «Ποντίκι» ο πρόεδρος της ΟΣΥΠΑ Βασίλης Αλεβιζόπουλος, «το ίδιο το ταμείο παραδέχεται πως το εφάπαξ ποσό θα καλύψει την αποπληρωμή του δανείου και όχι την ανάπτυξη και τον εκσυγχρονισμό των αεροδρομίων, άρα υπάρχει παράβαση της κοινοτικής νομοθεσίας για την ανταποδοτικότητα των αερολιμενικών τελών και η εισφορά των επιβατών δεν επιστρέφεται σε αυτούς μέσω συστημάτων και υποδομών».

«Όσον αφορά τα 330 εκατομμύρια ευρώ επενδύσεων τα τέσσερα πρώτα χρόνια, αυτά με μία απλή διαίρεση αντιστοιχούν σε 5,8 εκατ. ευρώ για κάθε αεροδρόμιο ανά έτος. Με δεδομένο ότι μόνο για τη βαριά συντήρηση των αεροδρομίων απαιτούνται ετησίως 5 εκατ. ευρώ ανά αεροδρόμιο, γίνεται κατανοητό πως με αυτά τα χρήματα δεν μπορεί να γίνει καμία αναπτυξιακή επένδυση στο αεροδρόμιο», συνεχίζει στο «Π» ο Β. Αλεβιζόπουλος.

Τονίζει ακόμη πως το ΤΑΙΠΕΔ αποκρύπτει επίσης ότι αναθέτοντας τη διαχείριση αεροδρομίων σε ιδιώτη αυτομάτως χάνονται και σταματούν οι οποιεσδήποτε επιδοτήσεις μέσω ευρωπαϊκών προγραμμάτων, ενώ σε όσα αεροδρόμια έχουν γίνει έργα με χρηματοδότηση «τα χρήματα πρέπει να επιστραφούν», καθώς, «σύμφωνα με κοινοτική νομοθεσία, δεν μπορεί να αλλάξει το ιδιοκτησιακό καθεστώς υποδομών που έχουν ήδη επιχορηγηθεί για πέντε χρόνια μετά τη λήξη του έργου».

Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι το αεροδρόμιο Θεσσαλονίκης, για το οποίο η Ελλάδα έχει λάβει 400 εκατ. ευρώ, ενώ πρόσφατα διατέθηκαν, όπως υποστηρίζει η ΟΣΥΠΑ, 120 εκατ. ευρώ για το αεροδρόμιο Χανίων. Φυσικά, τα ποσά αυτά είναι κατά πολύ… μεγαλύτερα από αυτά που αναμένεται να επενδυθούν βάσει σχεδίων ΤΑΙΠΕΔ.

Εκτός των παραπάνω, όπως κατήγγειλε η Ομοσπονδία, οι αεροπορικές χρεώσεις θα διπλασιαστούν, μια και στο υπάρχον «τέλος» των 12 ευρώ ανά επιβάτη πρόκειται να προστεθεί αυτό που θα επιβάλει το… ιδιωτικό αεροδρόμιο, που ανέρχεται σε 13 ευρώ ανά επιβάτη για τα πρώτα τέσσερα χρόνια και… βλέπουμε!

Ο Β. Αλεβιζόπουλος σημείωσε ότι η παραχώρηση των εσόδων από τέλη σε ιδιώτες προσκρούει στο κοινοτικό δίκαιο, ενώ τόνισε ότι η ιδιωτικοποίηση θα σημάνει τη μεταφορά των αερολιμένων από το ελληνικό κρατικό μονοπώλιο στο γερμανικό κρατικό μονοπώλιο – με το σκεπτικό ότι στο μετοχικό κεφάλαιο της Fraport συμμετέχει το ομόσπονδο κρατίδιο της Έσσης. «Ο φόρος θα πάει στα 26,5 ευρώ», είπε ο Β. Αλεβιζόπουλος, προβλέποντας ότι στη λήξη της τετραετίας οι χρεώσεις θα φτάσουν τα 32 ευρώ ανά αναχωρούντα επιβάτη.

«Επενδυτές» στον ΟΣΕ

Το άλλο «μέτωπο» που φαίνεται να αντιδρά στις προθέσεις της κυβέρνησης είναι αυτό των σιδηροδρομικών υπαλλήλων. Χαρακτηριστικότερο παράδειγμα ήταν οι αντιδράσεις που προκλήθηκαν στις τάξεις τους με αφορμή τη δήλωση του «τσάρου» της ελληνικής οικονομίας Γιάνη Βαρουφάκη σχετικά με την «είσοδο επενδυτών στον ΟΣΕ», την οποία χαρακτήρισε «απολύτως απαραίτητη».

«Στο πρόγραμμα του ΣΥΡΙΖΑ δεν συμπεριλαμβάνεται αυτή η θέση, αντίθετα γίνεται λόγος για έναν ενιαίο δημόσιο σιδηρόδρομο», ανέφερε σε ανακοίνωσή της η Πανελλήνια Ομοσπονδία Σιδηροδρομικών (ΠΟΣ). Στην ίδια ανακοίνωση η Ομοσπονδία παρέθεσε δηλώσεις του Αλέξη Τσίπρα ότι «εάν διαλυθεί ο ΟΣΕ και ξεπουληθούν τα φιλέτα σε ιδιώτες, θα υπάρχει ένα τεράστιο ζήτημα με την ασφάλεια στους σιδηρόδρομους. Το εισιτήριο θα είναι πανάκριβο και δεν θα υπάρχει η δυνατότητα για τους πολίτες σε απομακρυσμένες περιοχές της χώρας να μπορούν να επικοινωνήσουν με το κέντρο».

Στην ανακοίνωσή τους πάντως δεν δίστασαν να καλέσουν τον υπουργό Οικονομίας και τον υπουργό αναπληρωτή Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων να αποσαφηνίσουν τα σχέδιά τους για τον ΟΣΕ, ενώ ζήτησαν να σταματήσει να χρησιμοποιείται ο σιδηρόδρομος «σαν την κολυμβήθρα του Σιλωάμ που η ιδιωτικοποίησή του θα άρει όλα τα εγκλήματα που έχουν διαπραχθεί διαχρονικά, διενεργώντας λογιστικό έλεγχο για το χρέος του».

Έτοιμοι οι εκπαιδευτικοί…

Τις διαφωνίες τους στη νέα κυβέρνηση έχουν ήδη εκφράσει και οι εκπρόσωποι των εκπαιδευτικών μετά τις πρόσφατες συναντήσεις με τον υπουργό Παιδείας Αριστείδη Μπαλτά. Ειδικότερα οι συνδικαλιστικοί εκπρόσωποι των δασκάλων δεν απέκλεισαν το ενδεχόμενο μελλοντικών κινητοποιήσεων, καθώς οι απαντήσεις του Μπαλτά δεν ανταποκρίθηκαν στις ανάγκες, προσδοκίες και το μέγεθος των προβλημάτων που αντιμετωπίζουν οι εκπαιδευτικοί της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης.

Τα μέλη του Δ.Σ. της ΔΟΕ αναφέρουν ότι υπήρξαν «εκφράσεις καλής θέλησης», που όμως «δεν οδήγησαν στις πολυαναμενόμενες απαντήσεις που θα έδιναν βαθιές ανάσες σε έναν κλάδο που έχει ταλαιπωρηθεί πάρα πολύ, τόσο από τις μνημονιακές πολιτικές όσο και από τις αποφάσεις του υπουργείου Παιδείας, όλα τα προηγούμενα χρόνια».

Διαφωνίες υπήρξαν και στο εσωτερικό της Ομοσπονδίας των καθηγητών Μέσης Εκπαίδευσης σχετικά με τη συνάντηση με τον υπουργό Παιδείας και τα αποτελέσματά της. Στην πρόσφατη συνεδρίαση του Δ.Σ. της ΟΛΜΕ, όμως, κατατέθηκε κείμενο του ΠΑΜΕ (ΚΚΕ), το οποίο υποστήριξαν και οι εκπρόσωποι της ΔΑΚΕ (Ν.Δ.), αλλά και των Παρεμβάσεων (παράταξη της Αριστεράς), με το οποίο ζητήθηκε να καταδικαστούν οι δηλώσεις του προέδρου της Ομοσπονδίας Θέμη Κοτσιφάκη, με τις οποίες παρουσιάστηκαν ως «θετικά» τα αποτελέσματα της συνάντησης με το υπουργείο Παιδείας.

google_news_icon

Ακολουθήστε το topontiki.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν.

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Το topontiki.gr σέβεται όλες τις απόψεις, αλλά διατηρεί το δικαίωμά του να μην αναρτά υβριστικά σχόλια και διαφημίσεις. Οι χρήστες που παραβιάζουν τους κανόνες συμπεριφοράς θα αποκλείονται. Τα σχόλια απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των αναγνωστών.

ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 26.04.2024 00:51