search
ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 26.04.2024 11:53
MENU CLOSE

Η ελληνική καλωδιωτή γέφυρα που τείνουμε να ξεχνάμε και το άγνωστο παγκόσμιο ρεκόρ που διατηρεί (Video)

24.08.2018 13:36
Η ελληνική καλωδιωτή γέφυρα που τείνουμε να ξεχνάμε και το άγνωστο παγκόσμιο ρεκόρ που διατηρεί (Video) - Media

 

Από τα εγκαίνιά της, το μακρινό πλέον 2004 μέχρι και σήμερα, η γέφυρα Ρίου-Αντιρρίου μονοπωλεί τη συζήτηση όταν πρόκειται για μεγάλα τεχνικά έργα και ιδίως γέφυρες, στη χώρα μας και όχι μόνο.

Και όχι άδικα. Κατασκευασμένη πάνω από ενεργό ρήγμα και έχοντας μήκος 2,5 χιλιόμετρα, η γέφυρα Ρίου – Αντιρρίου αποτελεί αναμφίβολα ένα θαύμα της Μηχανικής.

Συχνά όμως ξεχνάμε ότι, μία δεκαετία πριν τη γέφυρα «Χαρίλαος Τρικούπης», μια άλλη, μικρότερη μεν αλλά επίσης εντυπωσιακή καλωδιωτή γέφυρα άλλαζε τα δεδομένα για τις μετακινήσεις στην χώρα μας, διατηρώντας μάλιστα το παγκόσμιο ρεκόρ για το λεπτότερο πάχος καταστρώματος.

Πρόκειται για την Υψηλή Γέφυρα Ευρίπου (αναφέρεται συνήθως ως Νέα γέφυρα Χαλκίδας), που εκτείνεται πάνω από τον πορθμό του Ευρίπου στην Εύβοια, κοντά στη Χαλκίδα. Αποτελεί τμήμα της οδικής παράκαμψης της Χαλκίδας και ενώνει τη βοιωτική ακτή κοντά στο εργοστάσιο τσιμέντων με την ευβοϊκή στο λόφο Μπαταριά, μέσω του Αυτοκινητοδρόμου Σχηματαρίου-Χαλκίδας.

Έχει συνολικό μήκος 694,5 μέτρα, ωφέλιμο πλάτος 12,5 μέτρα και ελεύθερο ύψος 34,5 μέτρα. Το πάχος του καταστρώματος είναι 45 εκατοστά, το λεπτότερο στο κόσμο. Η κατασκευή του έργου ξεκίνησε το Μάιο του 1985 και ολοκληρώθηκε το 1993. Τα εγκαίνιά της τελέστηκαν στις 9 Ιουλίου 1993. Το κόστος του έργου έφτασε τα 2,5 δις δραχμές (με τιμές εκείνης της εποχής).

Η γέφυρα αποτελείται από τις προσβάσεις και το κεντρικό τμήμα. Οι γέφυρες προσβάσεως έχουν μήκος 4 × 35,875 μέτρα (Βοιωτία) και 4 × 39 μέτρα (Εύβοια). Το κεντρικό τμήμα της γέφυρας, μήκους 395 μέτρων είναι καλωδιωτό με κεντρικό άνοιγμα 215 μέτρα και πλευρικά 2 × 90 μέτρα. Το κεντρικό τμήμα συγκρατείται από καλώδια ανά 6 μέτρα περίπου. Η θεμελίωση των πυλώνων έγινε σε βάθος περίπου 28 μέτρων. Έχει ληφθεί πρόνοια προστασίας του έργου από πρόσκρουση πλοίων.

Η κατασκευή της αποτέλεσε ένα έργο πνοής για την πόλη καθώς όλοι οι επισκέπτες και τα βαριά οχήματα δεν είναι υποχρεωμένοι να περνάνε από την παλιά γέφυρα και συνεπώς από το κέντρο της πόλης, αλλά μέσω της υψηλής γέφυρας και της περιφερειακής οδού μπορούν να μετακινηθούν προς την πόλη αλλά και προς την Βόρεια ή Νότια Εύβοια, χωρίς να επιβαρύνουν το κέντρο της πόλης, πιο γρήγορα και πιο άνετα.

Με πληροφορίες από: Eviagreece.gr

google_news_icon

Ακολουθήστε το topontiki.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν.

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Το topontiki.gr σέβεται όλες τις απόψεις, αλλά διατηρεί το δικαίωμά του να μην αναρτά υβριστικά σχόλια και διαφημίσεις. Οι χρήστες που παραβιάζουν τους κανόνες συμπεριφοράς θα αποκλείονται. Τα σχόλια απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των αναγνωστών.

ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 26.04.2024 11:53