28/09/2020 06:17:44
15.2.2020 / ΕΛΕΝΗ ΠΕΤAΣΗ
Δημοσιεύτηκε στο ΠΟΝΤΙΚΙ, τεύχος 2112 στις 13-2-2020

«Και τώρα: ο κόσμος! ή αυτό που αποκαλείται έξω, εμένα δεν μου λέει τίποτα» της Σιμπίλε Μπέργκ

«Και τώρα: ο κόσμος! ή αυτό που αποκαλείται έξω, εμένα δεν μου λέει τίποτα» της Σιμπίλε Μπέργκ - Media

 

Νοιώθει κοινωνικά ματαιωμένη και απόλυτη μοναξιά. Έχει κουραστεί με την παραμόρφωση πάσης φύσεως ιδεολογία. Εναντιώνεται στην προηγούμενη γενιά που δεν την προφύλαξε από την τωρινή πραγματικότητα. Αμφισβητεί τον έρωτα και τις οικογενειακές σχέσεις. Περιφρονεί τα social media.

Και όμως κάνει εξαντλητική δίαιτα και έντονη γυμναστική προκειμένου να αδυνατίσει, επικροτεί τη γιόγκα, πουλάει φάρμακα μέσα από το διαδίκτυο για να επιβιώσει, γράφει σε fashion blogs, στέλνει απεγνωσμένα SMS και Like ελπίζοντας να δημιουργήσει φιλίες και ερωτοτροπεί με την βουλιμική καταναλωτική της τάση, που της επιβάλλεται ως πολιτικό καθήκον, παρότι σιχαίνεται τον κόσμο της μελετημένης ανθρωποφαγικής χρηματοκρατίας.

Εγωκεντρική, απαθής και επιθετική η σύγχρονη νεαρή γυναίκα, μολυσμένη από μία ζαλιστική αβεβαιότητα, εγκλωβισμένη στην αυτοεικόνα της και στις πλασματικές της ανάγκες, ξοδεύει τις μέρες της ανάμεσα σε απραγματοποίητα όνειρα.

Αυτή είναι η ηρωίδα της Σιμπίλε Μπέργκ που, όπως λέει : "Σήμερα είμαστε αυτό που υποθέτουμε οτι η κοινωνία περιμένει από εμάς. Εμμονικές με τα παπούτσια, καθαρές, γλυκές, φροντισμένες, γελάμε μόνο όταν πρέπει, δηλαδή εις βάρος των άλλων..." Αυτή η απαξιωτική κραυγή, ανάμεσα σε πολλές άλλες,  στη σκηνοθεσία της Ελένης Ευθυμίου, μοιράζεται σε οκτώ πρόσωπα.  Ο μονόλογος (για πολλές φωνές) της Γερμανίδας συγγραφέα έχει, εξάλλου, παρουσιαστεί στη γενέτειρά της άλλοτε με τρεις και άλλοτε με έξι γυναίκες ηθοποιούς.

Το έργο καυστικό, με αθυρόστομη γλώσσα, λεκτική βία, χιούμορ, σαρκασμό και πολλά εμβόλιμα τραγούδια, συγγενεύει περισσότερο με σχόλιο μετα-επιθεώρησης. Μόνο που στο τέλος γίνεται αναίτια μελοδραματικό υπονομεύοντας την δραστικότητα του.

Η παράσταση της Ευθυμίου, μέσα στο λιτό σκηνικό της Ζωής Μολυβδά Φαμέλη και με τη συνεχή χρήση του live-video (σχεδιασμός από τον Δημήτρη Ζάχου),  έχει  ρυθμό, καθαρές γραμμές και σκηνικό νεύρο.

Η μουσική του Λευτέρη Βινιάδη και η κινησιολογία της Ανδρονίκης Μαραθάκη απορροφούν τους ψυχικούς κραδασμούς των κοριτσιών και τους καταγράφουν.

Αρτια συντονισμένη η ομάδα των ηθοποιών : Ελένη Ευθυμίου, Στέλλα Νούλη, Κίττυ Παϊταζόγλου, Κατερίνα Παπανδρέου, Νάνσυ Σιδέρη, Καλλιόπη Σίμου, Αναστασία Χατζάρα. Μόνο η Νατάσσα Σφενδυλάκη ξεφεύγει από το μέτρο και πρέπει να χαλιναγωγήσει τις εξάρσεις  και την ένταση της φωνής της.

Info: Θέατρο Ρεξ - σκηνή Κατίνα Παξινού

Πανεπιστημίου 48

ΣΧΟΛΙΑ

Το "Π" σέβεται όλες τις απόψεις, αλλά διατηρεί το δικαίωμά του να μην αναρτά υβριστικά σχόλια και διαφημίσεις. Τα σχόλια απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των αναγνωστών.