04/08/2020 05:52:45

Κι άλλα μεταχειρισμένα από την Ευρώπη; Θα μπει άραγε στοπ στην κακομεταχείριση του περιβάλλοντος;

Κι άλλα μεταχειρισμένα από την Ευρώπη; Θα μπει άραγε στοπ στην κακομεταχείριση του περιβάλλοντος; - Media

 

Τα τελευταία χρόνια οι εισαγωγές μεταχειρισμένων έχουν υπερδεκαπλασιαστεί και σε μερικές ειδικές κατηγορίες οχημάτων – όπως για παράδειγμα τα ελαφρά φορτηγά – τα εισαγόμενα μεταχειρισμένα είναι πλέον περισσότερα από τα καινούρια. Μόνο το 2019 εισήχθησαν 15.413 μεταχειρισμένα ελαφρά φορτηγά και μόλις 7.972 καινούρια, μιλάμε δηλαδή για μία αναλογία 1 προς 2.

Δεν σκοτώνουν τα μεταχειρισμένα όταν γεράσουν

Η μέση ηλικία των εισαγομένων μεταχειρισμένων επιβατικών είναι 10,6 έτη και μόλις το 5,2% είναι τρέχουσας τεχνολογίας (Euro 6, 2015+). Αποτέλεσμα; Η Ελλάδα να έχει πλέον έναν από τους πιο γερασμένους στόλους στην Ευρώπη, που θυμίζει χώρα της πρώην Ανατολικής Ευρώπης με το μέσο όρο των επιβατικών που ακόμα κυκλοφορούν στη χώρα μας να έχουν φτάσει τα 16 έτη, από 11,3 έτη που ήταν προ δεκαετίας.

Τα εισαγόμενα μεταχειρισμένα εισφέρουν πολύ λιγότερους φόρους από τα εγχώρια μεταχειρισμένα ή τα καινούρια αυτοκίνητα, καθώς έχουν ελάχιστο τέλος ταξινόμησης και δεν καταβάλλουν το σχετικό ΦΠΑ. Όσο περισσότερα μεταχειρισμένα εισάγονται, τόσο περισσότερες είναι οι οικονομικές απώλειες για το κράτος.

Αλλά και στο περιβαλλοντικό πεδίο, τα μεταχειρισμένα κάνουν μεγάλη ζημιά. Τα παλαιότερης τεχνολογίας αυτοκίνητα έχουν λιγότερο εξελιγμένη αντιρρυπαντική τεχνολογία. Τα δε εισαγόμενα μεταχειρισμένα είναι κατά κύριο λόγο γερασμένα αυτοκίνητα. Παρ’ όλα αυτά, η κυβέρνηση στοχεύει στην πώληση 4,500 ηλεκτρικών αυτοκινήτων για το 2020-2021 και μόνο το μήνα Μάιο εισήχθησαν στην Ελλάδα 5.112 ρυπογόνα μεταχειρισμένα ΙΧ!

Οι γνωρίζοντες αναφέρουν ότι, επειδή ο έλεγχος στα εισαγόμενα μεταχειρισμένα είναι ελλιπής, καθώς δεν υπάρχει διασύνδεση των ευρωπαϊκών ΚΤΕΟ, δεν μπορεί να διαπιστωθεί αν τα στοιχεία με τα οποία εισάγονται στη χώρα είναι αληθή. Αντιθέτως, πολλά (για κάποιους η συντριπτική πλειοψηφία) εισαγόμενα μεταχειρισμένα έρχονται στη χώρα μας με «πειραγμένα» στοιχεία (π.χ. αριθμό χιλιομέτρων). Έτσι, ταλαιπωρημένα αυτοκίνητα εισάγονται σε φαινομενικά άριστη κατάσταση, ενώ στην πραγματικότητα είναι απλώς «πειραγμένα». Με αποτέλεσμα, να πωλούνται σε ίδιες ή υψηλότερες τιμές σε σχέση με τα εγχώρια μεταχειρισμένα, μιας και φαίνεται να έχουν χαμηλότερα χιλιόμετρα.

Είναι να αναρωτιέσαι μέχρι πότε το περιβάλλον και η ασφάλεια των οδηγών θα μένουν στα αζήτητα... Ας ελπίσουμε ότι η Ελλάδα δεν θα γίνει η μάντρα της Ευρώπης. 

ΣΧΟΛΙΑ

Το "Π" σέβεται όλες τις απόψεις, αλλά διατηρεί το δικαίωμά του να μην αναρτά υβριστικά σχόλια και διαφημίσεις. Τα σχόλια απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των αναγνωστών.