27/11/2020 01:18:51

Ποιο F-35; - Το βρετανικό μαχητικό 6ης γενιάς θα έχει «εξωπραγματικές» τεχνολογίες (Photos/Video)

Ποιο F-35; - Το βρετανικό μαχητικό 6ης γενιάς θα έχει «εξωπραγματικές» τεχνολογίες (Photos/Video) - Media
 
Μπορεί οι ΗΠΑ και η Κίνα να υπερηφανεύονται ότι έχουν ήδη αναπτύξει και εντάξει λειτουργικά στις ένοπλες δυνάμεις τους τα μαχητικά 5ης γενιας, ωστόσο, η Βρετανία ετοιμάζεται να απαντήσει με το πρώτο μαχητικό 6ης γενιάς, με ιδιότητες βγαλμένες από σενάρια επιστημονικής φαντασίας.

Νέα concepts

Βρετανοί μηχανικοί παρουσίασαν την προηγούμενη εβδομάδα κάποια από τα νεότερα concepts που είναι υπό ανάπτυξη για το επόμενης γενιάς (6ης γενιάς) μαχητικό αεροσκάφος της βρετανικής Βασιλικής Πολεμικής Αεροπορίας (RAF), γνωστό ως Tempest.
 
Οι τεχνολογίες αυτές αναπτύσσονται από την Team Tempest, μια βρετανική κοινοπραξία που απαρτίζεται από τις BAE Systems, Leonardo, MBDA, Rolls Royce και τη RAF, με τη συμμετοχή εκατοντάδων άλλων εταιρειών, πανεπιστημίων και μικρομεσαίων επιχειρήσεων ανά τη χώρα. Σημειώνεται πως το Tempest είναι ένα από τα πιο φιλόδοξα τεχνολογικά εγχειρήματα/ προγράμματα της χώρας, και αποσκοπεί στο να τεθεί σε υπηρεσία ένα προηγμένο μαχητικό αεροσκάφος κατά τα μέσα της δεκαετίας του 2030.

Τεράστιοι όγκοι δεδομένων

Μεταξύ των τεχνολογιών που, όπως γνωστοποιήθηκε, αναπτύσσονται για το Tempest, είναι μια νέα τεχνολογία ραντάρ από τη Leonardo UK, η οποία θα είναι ικανή να παρέχει 10.000 περισσότερα δεδομένα από τα υπάρχοντα συστήματα. Ο νέος αισθητήρας, υπό την ονομασία «Multi Function Radio Frequency System», θα συλλέγει και θα επεξεργάζεται άνευ προηγουμένου ποσότητες δεδομένων- αντίστοιχες με το Internet traffic μεγάλων πόλεων όπως το Εδιμβούργο- κάθε δευτερόλεπτο.
 
Αυτός ο τεράστιος όγκος δεδομένων, που θα υποβάλλονται σε επεξεργασία επί τόπου, θα παρέχει στο Tempest πλεονέκτημα σε συνθήκες μάχης, επιτρέποντάς του να εντοπίζει και να στοχεύει στόχους πριν στοχευτεί το ίδιο. Επίσης, ο αισθητήρας αυτός προορίζεται να παρέχει ένα μεγάλο εύρος δυνατοτήτων πέρα από αυτές των παραδοσιακών ραντάρ, ώστε ο χειριστής να έχει ιδιαίτερα καθαρή/ ευκρινή εικόνα του θεάτρου επιχειρήσεων και των πιθανών στόχων. Η Leonardo έχει ήδη κατασκευάσει ολοκληρωμένα υποσυστήματα και τα έχει δοκιμάσει στις εγκαταστάσεις της στο Εδιμβούργο, αποσκοπώντας σε επιδείξεις στον αέρα τα επόμενα χρόνια.

Το cockpit του μέλλοντος

Μηχανικοί της BAE Systems, από πλευράς τους, έχουν αρχίσει τις δοκιμές προηγμένων concepts για τις τεχνολογίες «wearable cockpit» του Tempest, που προορίζονται να παρέχουν πλεονεκτήματα στους πιλότους στο κόκπιτ ή στους χειριστές στο έδαφος. Το concept αυτό περιλαμβάνει την αντικατάσταση των «φυσικών» χειριστηρίων που υπάρχουν στα σημερινά αεροσκάφη με οθόνες επαυξημένης και εικονικής πραγματικότητας, που θα προβάλλονται απευθείας μέσα στο κράνος και θα τροποποιούνται κατάλληλα για να ικανοποιούν τις απαιτήσεις της κάθε αποστολής.
 
Επίσης, αναπτύσσονται concepts όπως η συνεργασία ανθρώπων χειριστών με αυτόνομα συστήματα- πχ με έναν εικονικό συγκυβερνήτη που θα αναλαμβάνει κάποιες από τις ευθύνες του πιλότου, ο οποίος ενδεχομένως να μπορούσε να πάρει τη μορφή ενός «avatar» που θα εμφανίζεται στο κόκπιτ και θα αλληλεπιδρά με τον πιλότο. Η BAE Systems επίσης δοκιμάζει τεχνολογίες όπως η παρατήρηση/ ανίχνευση ματιού για να μελετηθούν οι διαδικασίες/ διεργασίες του πιλότου, σε σωματικό και διανοητικό επίπεδο, προκειμένου να γίνουν καλύτερα κατανοητές οι επιπτώσεις μιας πτήσης σε αυτόν.
 
Η MBDA UK, από πλευράς της, έχει στείλει στο πρόγραμμα του wearable cockpit έναν από τους μηχανικούς της στον τομέα Human Factor, με σκοπό την ανάπτυξη concepts όπλων που θα αξιοποιούν τις νέες αυτές τεχνολογίες, ώστε να γίνει ομαλά και βέλιστα το «πάντρεμα» μεταξύ των νέων τρόπων χειρισμού από τον πιλότο και των οπλικών συστημάτων.

Κινητήρες-όνειρο

Όσον αφορά στην προώθηση του μαχητικού, η Rolls Royce αναπτύσσει τεχνολογία «προηγμένων συστημάτων προώθησης» νέας γενιάς, που θα πρέπει να είναι θερμότερη από ό,τι σε οποιαδήποτε προηγούμενη πλατφόρμα βελτιστοποιώντας τις επιδόσεις του κινητήρα ώστε το αεροσκάφος να έχει αυξημένη ταχύτητα και εμβέλεια ή να παράγει λιγότερους ρύπους. Σε αυτό το πλαίσιο διερευνώνται προηγμένα συνθετικά υλικά και additive manufacturing, για την παραγωγή ελαφρύτερων εξαρτημάτων που θα είναι παράλληλα ικανά να λειτουργούν σε υψηλότερες θερμοκρασίες.
 
Τα concepts αυτά εντάσσονται σε ένα ευρύτερο πλαίσιο έρευνας για το επόμενο βρετανικό μαχητικό, με τα μέλη της Team Tempest να αναπτύσσουν δεκάδες πειραματικές τεχνολογίες σε τομείς όπως οι αισθητήρες, το data management, η αυτονομία κ.α. Γενικότερα μιλώντας, το Tempest είναι ένα ιδιαίτερα φιλόδοξο πρόγραμμα, που προορίζεται να αποφέρει μεγάλα τεχνολογικά οφέλη στο Ηνωμένο Βασίλειο- και στο πλαίσιό του συνεργάζονται πολλές εταιρείες: Τον Ιούλιο άλλες επτά εταιρείες υπέγραψαν συμφωνίες συμμετοχής στο ευρύτερο πρόγραμμα, μεταξύ των οποίων οι Bomardier Belfast, Collins Aerospace, GE Aviation UK, GKN Aerospace, Martin-Baker, QinetiQ και Thales UK.

Το μαχητικό του Brexit

Η ΒΑΕ Systems είχε παρουσιάσει ένα μοντέλο του Tempest, το 2018 στο Farnborough Air Show. Το πρόγραμμα εντάσσεται στο ευρύτερο πλαίσιο του «γρίφου» της ευρωπαϊκής αμυντικής συνεργασίας μετά το Brexit, καθώς σηματοδοτεί πως η Βρετανία είναι αποφασισμένη να παραμείνει υπολογίσιμη στρατιωτική δύναμη και μετά το Brexit.
 
Το Tempest -που έχει χαρακτηριστεί ως το «μαχητικό του Brexit»- είναι το αεροσκάφος που προορίζεται να αντικαταστήσει το Eurofighter Typhoon. Σημειώνεται πως η Βρετανία δεν έχει αναπτύξει μόνη της εξολοκλήρου δικό της μαχητικό από τη δεκαετία του 1960- ωστόσο συμμετείχε στην ανάπτυξη του πιο προηγμένου αεροσκάφους που υπάρχει αυτή τη στιγμή στο οπλοστάσιό της, του F-35.
 
Πηγή: HuffPost

ΣΧΟΛΙΑ

Το "Π" σέβεται όλες τις απόψεις, αλλά διατηρεί το δικαίωμά του να μην αναρτά υβριστικά σχόλια και διαφημίσεις. Τα σχόλια απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των αναγνωστών.